Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@15:45:51 GMT

نخستین گام در ایجاد فضای فرهنگی تعیین نمادهای مذهبی است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۲۰۸۳

نخستین گام در ایجاد فضای فرهنگی تعیین نمادهای مذهبی است

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیئات امنای مقبره شهدای این منطقه با هدف برنامه ریزی و لزوم تعیین کاربری فرهنگی این فضا با حضور شهردار منطقه ۱۱، معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه، فرمانده ناحیه سلمان فارسی، رئیس امور مساجد منطقه، نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، رئیس بنیاد شهید منطقه ۱۱ و جمعی از مدیران فرهنگی این منطقه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، توسط سردار شیخی، نماینده بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، داوود غفارپور به عنوان مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منطقه ۱۱ منصوب و معارفه شد.

سید محمد موسوی در نشست هیئات امنای مقبره شهدای گمنام انقلاب اسلامی ضمن اشاره به لزوم بهره مندی جوانان از فضای معنوی مقبره شهدا گفت: باید فضایی را ایجاد کنیم تا مبدا و مقصد کلیه برنامه‌های فرهنگی این منطقه، فضای مطهر مقبره شهدای گمنام باشد.

وی ضمن اشاره به مقام دو شهید گمنام جوان در بوستان دامپزشک منطقه ۱۱ افزود: نخستین گام در ایجاد فضای پاتوق فرهنگی برای جوانان در مقبره شهدای گمنام، ایجاد فضا و تعیین المان مذهبی برای مقبره است. با حفظ معماری مقبره باید طرحی ایجاد شود که با وجود معماری ایرانی اسلامی به فضای معنوی و مذهبی این مکان نیز توجه کند. حسینیه موجود در مقبره شهدای گمنام منطقه ۱۱ باید محفلی برای برنامه‌های فرهنگی جوانان انقلابی باشد.

موسوی در ادامه گفت: با کمک از جوانان خلاق و طراحان انقلابی باید فضاسازی مناسبی برای مقبره شهدای گمنام و حسینیه این فضا در نظر گرفته شود تا شرایط برای ایجاد پاتوق فرهنگی فراهم شود.

شهردار منطقه ۱۱ در نشست معارفه مسئول حفظ و نشر آثار انقلاب اسلامی منطقه ۱۱ و هیئات امنای مقبره شهدای گمنام این منطقه گفت: در نظر داریم که مبدا و مقصد کلیه امور فرهنگی این منطقه را، مقبره شهدای گمنام قرار دهیم. باید این موضوع را برای جوانان در نظر بگیریم تا الگوی زیست مومنانه را با کار و تلاش فرهنگی به نسل جدید معرفی کنیم.

وی در انتهای این برنامه ضمن اشاره به لزوم همکاری تمام دستگاه‌ها برای انجام امور فرهنگی گفت: با تکیه بر دعای شهدا و توکل بر خداوند در نظر داریم برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر را با محوریت مقبره شهدای گمنام این منطقه برگزار کنیم.

مقبره شهدای گمنام منطقه ۱۱ به عنوان نگین معنوی این منطقه در بوستان دامپزشک واقع در خیابان آذربایجان قرار دارد و میزبان حضور شهروندان است.

کد خبر 5464236

منبع: مهر

کلیدواژه: شب های قدر دفاع مقدس سید محمد موسوی سیدمحمد موسوی انقلاب اسلامی ایران سلمان فارسی ماه مبارك رمضان معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی تازه های نشر ماه رمضان 1401 جشنواره اسباب بازی برنامه سوره ترجمه ماه مبارك رمضان شهید سید مرتضی آوینی نهاد کتابخانه های عمومی کشور داستان نویسی نهج البلاغه نمایشگاه کتاب تهران انتشارات شهید کاظمی مقبره شهدای گمنام فرهنگی این منطقه منطقه ۱۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در دیدار حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با محمد‌ مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راهکارهای گسترش روابط فی مابین و همکاری های در حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق و احیای مجتمع فرهنگی و هنری منطقه آزاد ماکو از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

مقرر شد بزودی تفاهم نامه همکاری فی مابین به امضای طرفین برسد.

دیگر خبرها

  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد