Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته بیش از ۸۰۰۰ گواهی انطباق کالای صادراتی و وارداتی در استان صادر شد.

منصور جلایر در گفت و گو با ایسنا افزود: در سال گذشته ۸۵۱۵ گواهی انطباق کالای وارداتی و صادراتی توسط اداره کل  صادر شد.

وی با اشاره به اینکه در صورت انطباق کالاها با استاندارد ملی برای آنها مجوز صادرات و واردات صادر می شود ، تصریح کرد: از تعداد گواهی صادر شده ، تعداد ۷۴۰۰گواهی مربوط به ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی و ۱۱۱۵ گواهی نیز از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلایر خاطر نشان کرد: در سال گذشته از نظر تعداد گواهی‌های صادره، اداره کل استاندارد آذربایجان غربی رتبه چهارم را در بین ادارات کل استانی سطح کشور را کسب کرد.

وی اظهار  کرد: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نا مرغوب خارجی می‌باشد.

جلایر یاد آور شد:  همچنین  در سال گذشته توسط سازمان ۱۴ نشان استاندارد حلال صادر شد و استان رتبه اول کشور را در این بخش کسب کرد.

مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی ادامه داد: استان با دارا بودن ۹گمرک و ۶بازارچه مرزی رسمی و همسایگی با ۳ کشور عراق، ترکیه و آذربایجان دارای شرایط خاص از منظر واردات و صادرات کالاها است در همین راستا اداره کل مطابق وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود ضمن حضور در تمامی گمرکات نسبت به تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آذربایجان غربی سال گذشته صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۴۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

 اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد.

با شروع جنگ وحشیانه در غزه و اوکراین، وزیر امور خارجه نروژ استدلال کرد که حمایت غرب از این کشور جنگ زده اروپایی با آنچه در مورد نقض قوانین بین المللی در غزه است، تفاوت دارد.

اید گفت: «بسیاری از کشور‌های غربی در استفاده از همان زبانی که در برابر نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه استفاده می‌کنند، تردید داشتند، به‌عنوان مثال، زمانی که روسیه در اوکراین آنها را نقض می‌کند، ما به راحتی آن را به کار می‌بریم، اما در غزه اینگونه نبود».

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد (WEF) که از روز یکشنبه آغاز شد، در بحبوحه جنگ وحشیانه جاری اسرائیل در غزه برگزار می‌شود که طی آن بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی عمدتاً زن و کودک شهید شدند و ده‌ها هزار نفر مجروح، یا مفقود شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است