Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@03:23:21 GMT

هراس افکار عمومی صهیونیست‌ها از تلفات انسانی در جنگ

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۵۱۹۷

هراس افکار عمومی صهیونیست‌ها از تلفات انسانی در جنگ

 

به گزارش الف، رژیم صهیونیستی به دلیل ماهیت جعلی و ساختگی خود هرگز نتوانسته همانند سایر کشورها و دولت‌های عادی جهان سیاست‌ها و اولویت‌های داخلی و خارجی خود را تنظیم کند. از زمان تشکیل جنبش صهیونیسم تحرکات متعددی برای جذب یهودیان از سراسر جهان به فلسطین اشغالی صورت گرفت و حامیان صهیونیسم تلاش بی‌وقفه‌ای در این زمینه انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در سال 1948 در سرزمین اشغال شده فلسطین، موج مهاجرت یهودیان به این منطقه با شیب تندی دنبال شد اما با وجود گذشت بیش از 7 دهه از آن زمان یهودیان نتوانستند یک هویت واقعی برای خود پیدا کنند. 

با توجه به مواردی که گفته شد «جمعیت» چالش و نقطه ضعف اساسی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و این رژیم همواره در تلاش برای افزایش جمعیت یهودیان اسرائیلی بوده است. طبق جدیدترین آمار جمعیت فلسطینیان ساکن در این کشور در ابتدای سال 2020 در حدود 5 میلیون و 75 هزار نفر می‌باشد. همچنین حدود 1.5 میلیون فلسطینی در اردوگاه‌های کشورهای همسایه مانند لبنان، اردن، سوریه و مصر زندگی می‌کنند و حدود 4 میلیون فلسطینی نیز خارج از اردوگاه‌ها در کشورهای همسایه فلسطین ساکن هستند. بنابراین مجموع جمعیت فلسطینیان، حدود 10 میلیون و 575 هزار نفر خواهد شد. البته حدود 2 میلیون فلسطینی نیز در اراضی اشغالی 1948 زندگی می‌کنند که اصطلاحا شهروند اسرائیلی نامیده می‌شوند اما اصالتا فلسطینی هستند.

در مقابل صهیونیست‌ها حدود 8 میلیون و 650 هزار نفر جمعیت دارند که 75 درصد یهودی، 21 درصد اعراب و 4 درصد «دیگران» عنوان شده و منظور از دیگران یعنی خانواده مهاجرین به اسرائیل که یهودی نبوده و جزو اعراب نیز محسوب نمی‌شوند. بنابراین جمعیت خالص اسرائیل از 8 میلیون نفر نیز کمتر می‌شود و به چیزی حدود 6 میلیون و 500 هزار نفر می‌رسد.

علاوه بر آن شاخص‌ها حاکی از کاهش نرخ رشد جمعیت صهیونیست‌ها و در مقابل افزایش همین نرخ در میان فلسطینان است و پیش‌بینی می‌شود تا 10 سال آینده صهیونیست‌ها 42 درصد و فلسطینیان 58 درصد جمعیت فلسطین را تشکیل دهند.

از سوی دیگر «مهاجرت معکوس» و فرار از جنگ پدیده‌ای است که طی دهه گذشته در اسرائیل صراحتا دیده می‌شود و صهیونیست‌هایی که از فلسطین اشغالی مهاجرت می‌کنند اغلب قصد بازگشت ندارند. عمده علت سفر بی‌بازگشت اسرائیلی‌ها به مسائل امنیتی و درگیری‌های مستمر در اراضی اشغالی مربوط می‌شود.

همین عوامل موجب شده تا حساسیت افکار عمومی اسرائیلی‌ها نسبت به تلفات انسانی در جنگ‌هایی که رژیم صهیونیستی وارد آن می‌شود، افزایش یابد. این مسئله را در میان نظامیان ارتش اسرائیل نیز می‌توان صراحتا مشاهده کرد؛ جایی که برخلاف ارتش‌های عادی در کشورهای دیگر، نظامیان صهیونیست رغبتی برای جنگ و به خطر انداختن جان خود ندارند.

ناظران بر این باورند که یکی از دلایل ضعف ارتش رژیم صهیونیستی در نیروی زمینی نیز به همین مسئله برمی‌گردد. تجربه تلخی که نیروی زمینی ارتش اسرائیل در رویارویی با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه و همچنین حزب‌الله لبنان در جنگ جولای 2006 داشت و صهیونیست‌ها تلفات انسانی بالایی مرتکب شدند از جمله عواملی است که موجب شده ارتش اسرائیل عمده تمرکز خود را معطوف به نیروی هوایی کند.

در شرایطی که با ظهور گروه‌های مقاومتی در منطقه همچون حزب‌الله و تقویت توانایی گروه‌های فلسطینی برتری هوایی اسرائیل به چالش کشیده شده و نیروی هوایی این رژیم کارآیی سابق را ندارد، عدم آمادگی نیروی زمینی رژیم صهیونیستی تبدیل به پاشنه آشیل این رژیم در هر جنگی شده است.

از طرف دیگر شهرک‌نشینان صهیونیست در عین حال که اعتمادی به ارتش و محافل امنیتی و سیاسی اسرائیل ندارند، نسبت به تلفات انسانی در جنگ‌ها نیز بیمناک هستند. عمده نگرانی صهیونیست‌ها به این برمی‌گردد که آنها خود را در معرض یک جنگ نامحدود در آینده دور یا نزدیک می‌بینند که قطعا خالی از تلفات انسانی نخواهد بود.

از زمان جنگ اکتبر 1973 که ارتش اسرائیل در آن تلفات انسانی زیادی داد، این مسئله تبدیل به یک دغدغه بزرگ در جامعه صهیونیستی شده است و آنها نگرانند که علیرغم پرداخت بهای سنگین در هر جنگ آینده و کشته شدن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، هیچگونه دستاوردی نیز نداشته باشند.

در این میان گروه‌های مقاومت به ویژه فلسطینیان از همین نقطه ضعف صهیونیست‌ها استفاده کرده و استراتژی اصلی آنها در جنگ با ارتش اسرائیل وارد کردن تلفات انسانی و به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست است. این مسئله به همان اندازه که تاثیر مثبت بر افکار عمومی فلسطینان دارد، افکار عمومی صهیونیست‌ها را آشفته می‌کند. همین مسئله در تصمیم‌گیری‌های نظامی اسرائیل نیز تاثیرگذار است و صهیونیست‌ها مجبورند در محاسبات خود محتاطانه‌تر عمل کنند.

در هر جنگی که اسرائیل مجبور شود در آینده وارد آن گردد قطعا گروه‌های مقاومت از نقطه ضعف ارتش دشمن یعنی نیروی زمینی آن استفاده خواهند کرد که در سایه عدم آمادگی این نیروها افکار عمومی صهیونیست‌ها باید آماده موج تازه‌ای از تلفات انسانی در جبهه اسرائیل باشند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در درگیری‌های امروز در شهرک دیر غصون در شمال طولکرم، یکی از نظامیان این رژیم از یگان ویژه یمام زخمی شده است.

این در حالی است که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی پس از بیش از ۱۲ ساعت تخریب و محاصره خانه‌ای در روستای «دیر الغصون» در شمال طولکرم عقب‌نشینی از این منطقه را آغاز کردند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی در این یورش ۲ مبارز تحت تعقیب فلسطینی را به شهادت رسانده است.

برخی منابع نیز گزارش دادند که یک مبارز فلسطینی در جریان این یورش نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و پیکر وی از سوی نظامیان صهیونیست ربوده شده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی چند زخمی و احتمالاً شهید را از منطقه‌های پیرامونی این خانه محاصره‌شده به یک خودرو نظامی منتقل کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرنگار المیادین به نقل از شاهدان عینی ۳ فلسطینی در جریان یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به دیرالغصون به شهادت رسیده‌اند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به روستای بیت ریما در شمال غرب رام الله در کرانه باختری حمله ور شد.

در جریان این یورش یک جوان فلسطینی به شدت زخمی شد.

کد خبر 6096572

دیگر خبرها

  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • فاجعه انسانی در غزه؛ هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • دانشجویان در آمریکا و اروپا بیداری افکار عمومی را رقم زدند
  • چگونه ارتش اسرائیل از شهروندان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند؟ (فیلم)
  • معاون رئیسی: افکار عمومی غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا نماد ظلم و ستم است
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد
  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها
  • اذعان ژنرال صهیونیست به دستاورد راهبردی حزب‌الله/ حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است