Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد کوروش‌نیا مدیر تالار محراب و دبیر اجرایی همایش «۸ روایت از هشت سال مقاومت» درباره این برنامه به خبرنگار مهر گفت: همزمان با هفته انقلاب اسلامی و با دبیری محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، همایش نمایشنامه‌خوانی «هشت روایت از هشت سال مقاومت» را از روز ۲۱ فروردین در مجموعه محراب آغاز کردیم که تا ۲۵ فروردین ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر روز از این همایش ۳ نمایشنامه خوانش می‌شود.

وی درباره هدف از برگزاری این همایش، تأکید کرد: هدف بازخوانی آثار برگزیده نمایشنامه‌نویسی مقاومت است. باید نسل‌های مختلف با نمایشنامه‌های حوزه مقاومت آشنا و آن‌ها را بازخوانی کنند.

در اولین شب از «۸ روایت از هشت سال مقاومت»، ۳ نمایشنامه خوانش شدند.

در روز یکشنبه ۲۱ فروردین و در ساعت ۱۸، نمایشنامه‌خوانی «قرار» به نویسندگی مهرداد کورش‌نیا و کارگردان نبی کورش‌نیا اجرا شد. «قرار» روایت‌گر داستان یکی از مدافعان اروند در عملیات کربلای چهار است. این نمایشنامه قصه بهرنگ ۲۵ ساله و قهرمان شنا را روایت می‌کند که با وجود تمام مخالفت‌های پدر و نامزدش برای پاکسازی اروند به جنگ می‌رود.

در ساعت ۲۰:۳۰ نیز نمایشنامه‌خوانی «سال‌های بی من» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم رهگذر اجرا شد. «سال‌های بی‌من» روایتی از شب فینال جام جهانی میان ۲ تیم فوتبال آلمان و آرژانتین در سال ۱۳۶۵ و بمباران شهرهاست و در زیرزمین خانه‌ای که خانواده‌ای پنج نفره از آن به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند؛ تعریف می‌شود. برخورد یک شیء مثل موشک به زیرزمین باعث می‌شود اعضای خانواده شناخت جدیدی از یکدیگر پیدا کنند و دروغ‌های‌شان برای هم آشکار شود.

ساعت ۲۱:۳۰ نیز نمایشنامه‌خوانی «تمام من همه عدو» نوشته مرتضی شاه‌کرم و کارگردانی میثم نوروزی اجرا شد. «تمام من همه عدو» داستان مردی است که همسر و پسرش توسط سربازان عراقی کشته شده‌اند و او تا ۳۰ سال پس از تمام‌شدن جنگ، قاتل آن‌ها را در خانه خود به اسارت گرفته است.

پس از آن و در ساعت ۲۲:۴۵ نیز جلسه نقد و بررسی این ۳ اثر با حضور شهرام نوشیر و رحمان محمدی انجام شد.

کد خبر 5464470 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مهرداد کوروش نیا تالار محراب نمایشنامه خوانی نمایشنامه نویس نمایشنامه هفته هنر انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی هنر هفته هنر انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی هنر تئاتر ایران ماه رمضان 1401 حوزه هنری فیلم سینمایی فیلم کوتاه موسیقی ایرانی هنرمندان تئاتر کارگردان تئاتر شبکه دو سیما محمد خزاعی شبکه سه سیما خانه هنرمندان ایران نمایشنامه خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تالارهای بورس کالای ایران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه میزبان عرضه ۴۹۳ هزار و ۷۵۳ تن انواع کالا و محصول هستند. عرضه های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی میزبان عرضه ۱۳۱ هزار و ۳۷۴ تن مواد پلیمری و شیمیایی است. عرضه های تالار محصولات صنعتی و معدنی ۳۰ هزار تن گندله سنگ آهن، ۲۲ هزار تن آهن اسفنجی بریکت، ۱۲ هزار و ۸۶۳ تن نبشی، ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۸ هزار و ۴۴۰ تن شمش بلوم، ۸ هزار تن ورق سرد، ۵ هزار و ۱۰ تن مس مفتول، ۳ هزار و ۸۲۰ تن ناودانی، ۳ هزار تن ورق قلع اندود، یک هزار و ۲۸۵ تن شمش آلیاژ آلومینیوم و ۶۳۵ تن بیلت آلومینیوم در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه می شود.   ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IzI

دیگر خبرها

  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • وضعیت خراب داروین نونیز و نیکولاس جکسون در گلزنی و تمام کنندگی به روایت انیمیشن بلیچر ریپورت / فیلم
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه در استانبول
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • بازخوانی کارنامه 8 تیم برتر جام حذفی؛ 3 قهرمان در کنار 5 مدعی
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • حال و هوای مسجد کوفه- محراب شهادت مولا امیرالمومنین(ع)
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا