Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمود امین نژاد در بازدید از پارک فناوری پردیس با ابراز خرسندی از حضور در پارک فناوری پردیس و کارخانه نوآوری آزادی افزود: ارتباط بین مجموعه نفت و گاز بیدبلند با پارک فناوری پردیس می توانند به عنوان نمونه ای برای همکاری صنعت نفت و گاز با مجموعه های دانش بنیان باشد.

وی یادآور شد: منطقه خلیج فارس با دارا بودن بیش از ۵۰ شرکت نفت و گاز می توانند با استفاده از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان رشد قابل توجهی را در ایجاد اشتغال و تولید داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، پارک های فناوری را حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه قلمداد کرد که می توانند پلی بین صنعت و دانشگاه و راهگشای صنعت نفت و گاز باشد.
امین نژاد با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: صنعت نفت و گاز، سومین صنعت های‌تک جهان قلمداد می‌شود و و دسترسی به فناوری‌های روز دنیا در این صنعت ضروری است، لذا صنایع نفت و گاز در حوزه فناوری اطلاعات نیازمند شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها هستند و این نیازها در نرم افزار های مالی و بازرگانی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: نیاز به دانش پیشرفته و تحریم‌های گسترده علیه صنعت نفت و گاز ایران، توجه به شرکت‌های دانش بنیان را در دستور کار این صنایع قرار داده است و بازدید امروز از پارک فناوری پردیس به عنوان نخستین بازدید سال ۱۴۰۱ به همین منظور و به جهت آشنایی با دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای نیازهای فناورانه شرکت نفت و گاز بیدبلند صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس همچنین اظهارداشت:در جریان این بازدید پیشنهادهایی برای عقد قرارداد دو جانبه با پارک فناوری پردیس و شرکت های دانش بنیان مستقر در آن مطرح شد. ضمن اینکه ایجاد دفتر این پارک در پالایشگاه بیدبلند در دستور کار طرفین قرار گرفت تا با ارتباط مستمر این دو مجموعه به هم افزایی طرفین منجر شود.

بر اساس اعلام پارک فناوری پردیس، پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس بزرگ‌ترین تأسیسات جمع‌آوری و فرآورش در تاریخ صنعت نفت ایران و یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های گازی خاورمیانه یا غرب‌ آسیاست که سالانه ۱۰.۴ میلیون تن متان، ۱.۵ میلیون تن اتان، یک میلیون تن پروپان، ۰.۵ میلیون تن بوتان، ۰.۶ میلیون تن میعانات گازی، ۰.۹ میلیون تن گاز اسیدی تولید خواهد کرد.

این پروژه، افزون‌ بر مجتمع پالایشگاهی شامل بیش از هزار کیلومتر خطوط لوله و تأسیسات ذخیره‌سازی در ماهشهر است؛ ۱.۴ میلیون اینچ لوله، نصب ۷ هزار تن تجهیزات دوار، نصب ۳۰ هزار تن تجهیزات ثابت، نصب ۱۰ هزار تن مخازن ذخیره، ۳۵۰۰ کیلومتر کابل‌کشی، ۲۰ هزار تن سازه فلزی و یک هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز در این پروژه اجرا شده است.

برچسب‌ها پارک فناوری پردیس پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس بازدید دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پارک فناوری پردیس پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس بازدید پارک فناوری پردیس پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس بازدید دانش بنیان ها گاز بیدبلند خلیج فارس شرکت های دانش بنیان پارک فناوری پردیس صنعت نفت و گاز میلیون تن هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»