Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها فیلم‌های متعددی در فضای مجازی برای اختلاف افکنی میان مردم ایران و افغانستان از سوی دشمنان منتشر می شود که با هدف تحریک احساسات دو ملت، سناریورهایی مانند کشته سازی های صوری را دنبال می کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد با تکذیب خبر منتشر شده در فضای مجازی این استان مبنی بر قتل یک دختر ۱۴ ساله یزدی توسط یک تبعه کشور افغانستان گفت: هدف انتشار این دست شایعات در روزهای اخیر که شدت زیادی نیز یافته است، برهم امنیت و آرامش فضای جامعه است و با هوشیاری مردم این گونه اقدامات دشمن مانند توطئه های قبلی آنان راه به جایی نخواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ محمد رضا مزیدی دوشنبه شب افرود: در روزهای اخیر دست هایی در کار است تا بین دو ملت ایران و افغانستان که ریشه های مشترک تاریخی و فرهنگی دارند، بدبینی و بی اعتمادی ایجاد کنند .

وی اظهار داشت: به دنبال انتشار شایعه قتل یک دختر ۱۴ ساله یزدی توسط تبعه ای از کشور افغانستان در برخی شبکه های اجتماعی، بررسی صحت و سقم این موضوع در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار گرفت.

به گفته وی در ساعت ۱۴ امروز دوشنبه ماموران انتظامی با مراجعه به منزل پدری این دختر به نام زهرا ضیایی، با این نوجوان و خانواده اش دیدار  و فیلمی در این رابطه برای انتشار تکذیب شایعه منتشر شده در فضای مجازی تهیه شد.

سرهنگ مزیدی ادامه داد: نکته جالب در این زمینه این بود که این دختر حتی از انتشار شایعه ای در خصوص مفقودی و قتل خودش بی اطلاع بود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد از شهروندان خواست هر گونه اطلاعاتی را که در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنند، تا قبل از اطمینان از صحت مسائل مطرح شده برای دیگران ارسال نکنند، چراکه بخش قابل توجهی از شایعاتی این روزها در فضای مجازی در خصوص اختلافات و مشکلات میان شهروندان ایرانی و اتباع افغانستانی، به قصد ایجاد تفرقه در جامعه پخش می شود .

منبع: ایرنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قتل قتل خانوادگی قتل کودک قتل عام فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی

برخی پناهجویان افعان در «جاکارتا» نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی از پناهجویان افغان در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغان بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از 10 سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

ضرب و شتم پناهجویان افغان در اندونزیرنج بسیار پناهجویان افغانستانی در ترکیه و اندونزیجان باختن صدها پناهجوی افغان در مسیر مهاجرت به دیگر کشورها

براساس آمارها، حدود 14 هزار پناهجو در اندونزی حضور دارند که حدود نیمی از آنها را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند.

این پناهجویان به امید رسیدن به استرالیا راهی اندونزی شده‌اند اما به دلیل برخی سیاست‌های دولت کانبرا، راهی برای ورود ندارند و با حالت سرگردانی و بلاتکلیفی در اندونزی متوقف مانده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکذیب یک شایعه عجیب درباره نام استقلال
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی