Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان؛ حسین مدرس در نشست با سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و ‌سرپرست سازمان شیلات ایران بر تعیین تکلیف اعطای پروانه به لنج‌های صیادی و کارخانجات شناورسازی باهدف صادرات شناورها و جایگزینی آن‌ها تاکید کرد و اظهارداشت: باید به منظور تسریع در فرایند توسعه اسکله‌های صیادی و بنادر شیلاتی استان، اعتبارات این بخش از سازمان شیلات ایران به اداره‌کل شیلات استان انتقال یابد تا روند توسعه این اسکله‌ها با کمک اعتبارات استانی و اعتبارات محرومیت‌زدایی شتاب گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بندر کنارک را بزرگ‌ترین بندر صیادی کشور دانست و تصریح کرد: همانطور که در سند تحول دولت که توسط رییس جمهور ابلاغ شده است؛ موضوع اقتصاد دریا محور که یکی از قابلیت‌های استان به شمار می‌رود باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و ‌سرپرست سازمان شیلات ایران هم در این دیدار ظرفیت‌های شیلاتی  سیستان و بلوچستان را فوق‌العاده برشمرد و از تلاش این سازمان برای شکوفایی این بخش از ظرفیت‌های استان خبر داد.

در این نشست در خصوص تعیین تکلیف اعطای پروانه به لنج‌های صیادی و تمرکز زدایی از اعتبارات توسعه اسکله‌های صیادی و بنادر شیلاتی سیستان و بلوچستان و انتقال اعتبارات به اداره‌کل شیلات استان توافق شد.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در نشست با عتیقی مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر گفت: طبق توافق انجام شده با شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، اسکله اختصاصی برای صادرات فولاد و مواد معدنی در بندر بین‌المللی چابهار احداث می‌شود.

وی‌ در این دیدار که مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و جمعی از کارشناسان و اعضای هیات مدیره شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر نیز حضور داشتند به اهمیت و ضرورت احداث اسکله ویژه تخصصی فولاد و صادرات مواد معدنی پرداخت.

در این نشست نیز مقرر شد نقطه نظرات مجموعه شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر در این رابطه گرفته و بر اساس نقشه‌های دریافتی حداکثر ظرف یک ماه آینده اسکله تخصصی فولاد و صادرات مواد معدنی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان جانمایی شود.

شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر هم در این دیدار در خصوص اکتشافات جدید معدنی در استان اعلام آمادگی کرد.

همچنین توافق شد در قالب قرارگاه دانش‌بنیان‌ها موضوع فناوری‌های نوین جداسازی سنگ آهن از تیتانیوم در دستور کار مراکز پژوهشی و دانشگاهی قرار گیرد تا با این اقدام بسیاری از معادن پلی‌متال استان که سنگ آهن را با تیتانیوم مخلوط دارند، فعال شوند.

مدرس خیابانی همچنین در نشست با سید سعید راد معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه ظرفیت‌های تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار افزایش پیدا کرده است، خواستار افزایش میزان پهلوگیری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و میزان حمل و ارسال این کالاها به سراسر کشور از طریق بندر چابهار شد.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی سرمایه گذاری استاندار سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی سرمایه گذاری استاندار سیستان و بلوچستان توسعه اقتصادی سرمایه گذاری استاندار سیستان و بلوچستان شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سلگی ظهر یکشنبه در جلسه احداث شهرک‌های شیلاتی شهرستان نهاوند گفت: با اشاره به اینکه نهاوند به عنوان قطب شیلات غیر ساحلی کشور شناخته شده و با وجود سراب‌های متعدد نیاز احداث این شهرک به منظور توسعه شیلات و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

وی افزود: با ایجاد این شهرک اراضی بایر احیا و آب‌های بدون استفاده پس از مصرف در پرورش ماهی به رودخانه و مصرف بهره برداران بخش کشاورزی و باغات هدایت می‌شود.

سلگی بیان کرد: مکان یابی و بررسی این موضوع از طریق استعلام از دستگاه‌های ذیربط و استفاده از اراضی ملی می‌تواند در ایجاد منطقه گردشگری و دیگر صنایع وابسته توسعه و اشتغال پایدار را برای شهرستان محقق کند.

کد خبر 6097396

دیگر خبرها

  • تربیت نیروهای متخصص جهادی از نیاز مهم سیستان و بلوچستان
  • کدام کشورها خواهان محصولات شیلاتی قشم هستند
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی