Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@04:44:10 GMT

کاهش دخالت دولت با واگذاری سهام خودروسازان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۰۱۰۷

کاهش دخالت دولت با واگذاری سهام خودروسازان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا، دخالت دولت در تصمیم گیری های این دو شرکت خودروسازی کاهش می یابد. - اخبار اقتصادی -

احمد امیرآبادی فراهانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص واگذاری سهام شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا با اشاره به این که هم اکنون دولت در ایران خودرو کمتر از 6 درصد و در سایپا نیز کمتر از 8 درصد سهام دارد، گفت: مسئله این است که دولت نباید در تصمیم‌گیری‌های این دو شرکت خودروسازی دخالت کند و بگذارد خودشان کار را پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: دولت در خصوص مسئله بیکاری کارگران و افسار گسیختگی قیمت ها در صورت این واگذاری، نگرانی هایی دارد اما تجربه نشان داده است که دخالت دولت خیلی هم در بهبود وضعیت موثر نیست؛ چراکه با وجود مدیریت دولتی، با افزایش قیمت خودرو و کاهش کیفیت مواجه هستیم.

وی گفت: حضور برخی از مدیران در هیئت مدیره این دو خودرو سازی حکایت از وجود رانت دارد؛ بنابراین بهتر است دولت همین سهام کم را هم واگذار کند و تنها از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و شورای رقابت بر عملکرد این دو خودروساز نظارت کند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه دولت در ایران خودرو کمتر از 6 درصد و در سایپا کمتر از 8 درصد سهام دارد افزود: اما بیشتر از 90 درصد در تصمیم گیری ها دخالت می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین درباره طرح عرضه خودرو در بورس کالا گفت: ما باید علاوه بر واگذاری سهام دو خودروساز کشور، قیمت ها را نیز شفاف کنیم اما تعداد عرضه نیز مهم است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس تهران بازار سرمایه بورس تهران واگذاری سهام ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید

بانک مرکزی اعلام کرد: تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بانک مرکزی به تازگی در پاسخ به ادعای یک رسانه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد.

در متنی که بانک مرکزی منتشر کرده، آمده است: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

هفته گذشته نیز مرکز آمار از کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۰.۹ درصد در پایان فروردین ماه خبر داده بود.

کد خبر 750348

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان + جزئیات
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند؛ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی