Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که عبور از پروژه ایجاد بحران بین افغانستان و ایران تنها از طریق ایجاد سازوکار همکاری با حکومت سرپرست افغانستان ممکن است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید رسول موسوی» دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی در صفحات اجتماعی به بررسی پروژه امنیتی بحران‌زای اخیر میان ایران و افغانستان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی با اشاره به تظاهرات بعدازظهر گذشته در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: تعداد افرادی که تجمع کرده بودند کم بود و بیشتر تظاهر به حمله بود و‌ درست است که در واقعیت اتفاق ناگوار و بزرگی صورت نپذیرفته اما از دیدگاه دیپلماسی، امنیت اماکن دیپلماتیک و همچنین ابعاد رسانه‌ای اتفاق قابل‌توجهی است.

وی افزود: به صورت مرتب با سفیر و سرکنسول کشورمان در ارتباط هستیم و گزارش شده است که مقامات وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان پس از این حوادث با مقامات سفارت کشورمان تماس گرفته و نسبت به کنترل اوضاع و تأمین امنیت اماکن دیپلماتیک کشورمان اطمینان داده‌اند.

دستیار وزیر خارجه ایران درباره خبر دیدار سفیر این کشور در کابل با وزیر خارجه طالبان گفت: با توجه به پروژه‌ای که تخمین می‌زدیم ما و افغانستان را به سمت بحران ببرد، این دیدار با ابتکار جناب آقای امینیان سفیر ایران در کابل صورت گرفت و اصلاً موضوع احضار در میان نبوده است.

واکنش نماینده ویژه‌ رئیس جمهور در امور افغانستان به تجمع مقابل کنسولگری ایران در هراتکرزی: مردم ایران و افغانستان با هوشیاری از پیوندهای دیرینه دو کشور محافظت کنندامینیان: برخی محافل مغرض به دنبال توطئه علیه مردم ایران و افغانستان هستند

موسوی در ادامه تاکید کرد: در این دیدار طرف افغانستانی نیز نگرانی ما را پذیرفته و نسبت به کنترل اوضاع نیز وعده همکاری داد اما خبر طور دیگری منعکس گردید.

مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پروژه بحران پیش آمده اضافه کرد: همه مسئولان نظام پس از بررسی‌های خود به این جمع‌بندی واحد رسیده‌اند که دست‌هایی خارج از افغانستان پشت پرده انتشار کلیپ‌های اخیر و بهم ریختن فضای دو ملت هستند زیرا منافع‌شان از این طریق می‌گذرد و همه بر این اعتقادند که عبور از این بحران و بحران‌های آینده از راه همکاری با حکومت افغانستان می‌گذرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر همکاری و سیستمی برای ارتباط باشد حتماً می‌توان به سرعت از پازل‌های چیده شده عبور کرد، کما اینکه در گذشته نیز بارها از چنین پازل‌های طراحی شده‌ای با ارتباط با طرف مقابل به سلامت عبور کردیم.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان جمهوری اسلامی ایران ایران و افغانستان وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

تین نیوز

اعلام آمادگی مجدد راه آهن جمهوری اسلامی ایران جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

به گزارش تین نیوز به نقل از راه آهن، علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه ای راه آهن در حوزه کریدورهای بین المللی ریلی، راه آهن جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام نموده است.

متاسفانه پس از گذشت هفت روز، کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن های مذکور اخذ نکرده است.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگنها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک