Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@05:22:43 GMT

واکنش ها به طرح انتقال آب بن- بروجن

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۲۴۹۱

واکنش ها به طرح انتقال آب بن- بروجن

با تصویب طرح انتقال آب بن- بروجن و شروع به کار اضطراری خط انتقال آب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم به این طرح واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح انتقال آب بن- بروجن در حالی اجرایی شد که کم‌آبی به چالش جدی برای اصفهان تبدیل شده و حیات زاینده‌رود را با خطر مواجه کرده است.

طی چند روز گذشته خط اضطراری طرح انتقال آب بن- بروجن با مصوبه وزارت نیرو آبگیری شد که این اقدام واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان و مردم اصفهان را دربرداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این موضوع ر صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: جناب آقای رئیس جمهور! با احترام، تصمیم برخی وزرا برای اجرای طرح انتقال آب بن- بروجن از زاینده رود خلاف مصالح ملی و منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: لطفاً به وزرای نیرو و کشور ابلاغ بفرمائید تا از این اقدام عجولانه پرهیز کنند. بی‌تردید مردم، کشاورزان و مسئولان استان اصفهان قدردان تصمیم کارشناسی جنابعالی خواهند بود.

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: همه با هم برای ایران! فرقی بین خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری نیست! به همکاران عزیز اصفهانی‌ام عرض می‌کنم؛ ما مردمان چهارمحال و بختیاری با سخاوت با ایران عزیز رفتار کردیم و شما امروز با منطقی که ارائه کردید در حق سرزمین پرافتخار اصفهان، شهر آلاله‌های عاشق جفا کردید.

وی همچنین در توییتی دیگر در واکنش به توییت مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نوشت: همکار عزیزم آقای طغیانی، تأسف شما را در خصوص راه اندازی خط اضطراری آب شرب بن- بروجن دیدم! تصورم این بود که از حل مشکل آب شرب مردم مظلوم استانی که سخاوتمندانه آب شرب، صنعت و کشاورزی و … چند استان را تقدیم می‌کنند خوشحال می‌شوید! بگذارید مردم از سخاوتشان پشیمان نشوند! این تذهبون؟

امید، فعال توییتری در واکنش به این موضوع در صفحه توئیتر خود نوشته است: نمایندگان محترم استان بودجه سال بعد روی میز مجلس یکم به فکر استان باشید. پروژه‌های بزرگی روی زمین مانده است.

رضا نائین یک شهروند در صفحه توئیتر خود نوشته است: آقایان و خانم‌هایی که برای پروژه بهشت آباد رگ گردنشون باد می‌کنه و فاز حامی و فعال محیط زیست می‌گیرن درباره از سرگیری پروژه غیرقانونی انتقال آل بن- بروجن نظری دارن؟

مسعود سعیدی فعال رسانه‌ای در صفحه توئیتر خود در واکنش به طرح انتقال آب بن- بروجن نوشته است: مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری و خوزستان ضمن تاکید بر اجرای بن- بروجن، برعدم اجرای طرح‌های انتقال آب به اصفهان تاکید می‌کند. طوفان و گردوغبار شدید، استان را در برگرفته، استاندار خیلی راحت از اشاره به بهشت آباد خودداری می‌کند و نمایندگانمان، در سکوت به سر می‌برند!

یکی از شهروندان به نام منیر کرباسچی در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: پروژه غیرقانونی انتقال از زاینده‌رود به بن- بروجن (حوضه پرآب کارون) را برای صنایع شهرکرد و بروجن به بهره برداری می‌رسانند و برای زاینده‌رود می‌گویند آّب نیست!

وی ادامه داد: سر فولاد و دیگر صنایع به سلامت باد! خواه در اصفهان باشد و خواه در یزد و خواه در بروجن با آب انتقالی از زنده‌رود!

ساحل، یکی دیگر از شهروندان نوشته است: بن- بروجن چیه؟ یک خط لوله که ظالمانه داره آب را از زاینده‌رود مظلوم به بروجن در حوضه پرآب کارون می‌بره. جایی که نزدیک خودش چند چشمه و تالاب هست! به کی شکایت کنیم از ظلم و تبعیض در حق اصفهان؟

بیژن مروجی دیگر شهروند در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: در اقدامی عجیب دستور راه اندازی خط انتقال آب از حوضه بی‌آب زاینده‌رود به حوضه پرآب کارون موسوم به بن- بروجن به اسم شرب و در حقیقت برای صنعت و دیگر مصارف صادر شد.

کد خبر 567697

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طرح بن بروجن طرح انتقال آب بن بروجن پروژه بن بروجن مجلس شورای اسلامی مردم اعتراضات مردمی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مجلس شورای اسلامی طرح انتقال آب بن صفحه توئیتر زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران

به گزارش همشهری آنلاین، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره حکم بدوی اعدام توماج صالحی اتهام افساد فی الارض در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: «ما این گزارش های نگران کننده را دیده ایم. این نمونه دیگری از نقض وحشتناک و فراگیر حقوق بشر توسط حکومت ایران است.»

این مقام آمریکایی مدعی شد: ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی های اساسی مردم را محکوم می کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ابزارهای مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.

دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز عصر چهارشنبه به وقت محلی در حساب کاربری این دفتر در شبکه ایکس یا همان توئیتر سابق مدعی شد: «حکم اعدام توماج صالحی و حکم ۵ سال زندان برای سامان یاسین، خواننده رپ کرد ایرانی را قویا محکوم می‌کنیم. ما خواستار آزادی فوری آنها هستیم. اینها آخرین شواهد از آزار بیرحمانه حکومت علیه شهروندان خود و نشانه نادیده گرفتن حقوق بشر و هراس از مطالبات مردن ایران برای تغییرات دموکراتیک است».

بر اساس گزارش های رسانه ای، دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد. سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

به گزارش دفتر ایرنا از اصفهان، روابط عمومی دادگستری استان اصفهان هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ به نقل از سیدمحمد موسویان دادستان اصفهان اعلام کرد: "توماج صالحی" شب گذشته به‌ اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، همکاری با دولت‌های مُتخاصم و تشکیل گروه‌ غیرقانونی به‌ قصد برهم زدن امنیت کشور، با نیابت قضایی در یکی از استان‌های کشور دستگیر شد.

وی اضافه کرد: متهم در زمان حاضر با صدور قرار، تحت نظر شعبه بازپرسی دادگستری اصفهان قرار دارد. متهم در ایجاد اغتشاشات و دعوت و تشویق به آشوب‌های اخیر در استان اصفهان و در شهرستان شاهین‌شهر، نقش کلیدی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان نیز اعلام کرده بود: توماج صالحی به افساد فی‌الارض از طریق نشر اکاذیب به صورت گسترده به نحوی که موجب خسارات عمده گردیده است، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشکیل و اداره دسته‌جات غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، همکاری با دولت متخاصم علیه جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و ترغیب افراد به اعمال خشونت آمیز متهم است.

کد خبر 847118 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • صفحه نخست روزنامه‌های اصفهان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر
  • مرگ یک نفر در بروجن به علت گازگرفتگی
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • قاتل خاموش جان یک جوان را در بروجن گرفت
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • مرگ خاموش جوان بروجنی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران