Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:08:57 GMT

لباس وصله دار بهار بر تن بیرجند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۲۹۳۶

لباس وصله دار بهار بر تن بیرجند

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها- مهدیه مودی * در حالی که یکی از ساده‌ترین مقوله‌های مدنظر یک شهردار این است که در مبلمان شهری باید المان‌ها برگرفته از معرفی فرهنگ و رسوم شهرها باشد تا باعث روحیه نشاط در شهروندان بویژه مسافران شود، امسال شهر بیرجند در حد بضاعتی که شهردار وقت می‌گوید نتوانست به خوبی به این مقوله بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضاهای عمومی شهری بستر رشد و تکامل جامعه شهری می‌باشد. از این رو وجود کیفیت و رضایت‌مندی امری ضروری و انکار ناپذیر در توسعه پایدار فضای شهری به نظر می‌رسد و عدم توجه به آن تهدیداتی را در عرصه شهر به وجود می‌آورد.

در حالی که انتخاب دکتر «بهترین» شهردار وقت با حاشیه‌های زیادی مواجه بود و علیرغم اینکه مخالفان زیادی از دل مردم برای انتخاب ایشان برای مدیریت شهری وجود داشت انتظار می‌رفت تا وی نوروز امسال را هرچه با شکوه تر از سال‌های قبل برای مردم و مسافران خاطره‌انگیز و جای خود را در دل مخالفان باز کند.

گلایه‌های شهروندان برای المان‌های نوروزی از نصب چند تابلو معرفی آثار تاریخی بر سر چهار راه‌ها و نبود المانی جدید و متفاوت در نوروز امسال کار شهردار را از قبل دشوار تر ساخت.

این گلایه‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی از طرف مردم در روزهای ابتدایی سال و بعد از تعطیلات زیاد بود اما در حال فراموشی بود که شهردار بیرجند در نشست خبری اخیر خود مطالبی را عنوان کرد که برای خیلی از صاحب نظران و حتی مردم سوالاتی را ایجاد کرده است.

«بهترین» یکی از دلایل نبود المان‌های نوروزی در سطح وسیع را بدهی شهردار قبلی و بودجه پایین شهرداری عنوان کرد که هرچند این بدهی تاکنون چندین مرتبه توسط شهردار وقت عنوان و توسط شهردار قبلی تکذیب شده است اما شهرداری می‌توانست با همکاری چند نهاد دولتی و یا خصوصی دیگر در این زمینه همکاری و فضای شاد تری را برای شهروندان و مسافران ایجاد کنند.

یکی دیگر از دلایل شهردار بیرجند نداشتن وقت کافی برای طراحی و در نظر گرفتن المان‌های شهری برای نوروز بود که در این زمینه هم به نظر می‌رسد با گذشت ۴ ماه از به کرسی نشستن شهردار، وقت مناسبی برای طراحی و تصمیم المان‌های نوروزی وجود داشته است.

«بهترین» که خود عضو چند دوره از شورای شهر بیرجند بوده است به خوبی به می‌داند که تصمیمات برای طرح المان‌های نوروزی هر ساله توسط شورا با شهرداران وقت در بهمن ماه برگزار و تصمیمات اخذ می‌شود.

و اما آنچه در شهرداری باید به جد مدنظر گرفته شود این است که مبلمان و حتی اِلِمان های شهری به عنوان وسایلی که در فضای شهری نصب شده و استفاده عمومی دارند، می‌توانند به فضای شهری روح ببخشند و به عنوان یکی از رهیافت‌های سازنده شهرسازی پایدار به شمار آیند.

فضای زیبایی که در آن مبلمان نازیبا استقرار یابد، جلوه نخواهد کرد. بدین منظور طراحی توأم فضای شهر و مبلمان شهری اساسی دستیابی به شهر سالم امروزی است.

هر چند شهردار بیرجند از نقدهای مردم گلایه‌ای ندارد و انتقاد را حق مردم دانسته اما باید گام‌های محکم‌تری برای اثبات خود به مردم بر می‌داشت.

* فعال حوزه رسانه

کد خبر 5465252

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری بیرجند بیرجند مهدی بهترین ویروس کرونا بوشهر گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا ماه رمضان 1401 هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان رضوی آمار کرونا مشهد خطبه های نماز جمعه انقلاب اسلامی هنر ماه مبارك رمضان المان های نوروزی المان ها فضای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر

شهرداری منطقه ۷ درباره قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ‌موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهر، این روابط عمومی طی اطلاعیه اظهار کرده است:

ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می‌رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.

در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه‌ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضا‌های سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد.

از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد، شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند.

در پایان اعلام می‌کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه هستیم.

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد