Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@05:11:47 GMT

خرید و فروش فسیل با قیمت های کهکشانی!

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۴۵۱۴

خرید و فروش فسیل با قیمت های کهکشانی!

فرارو- اگر در طبیعت سنگ فسیلی که درون آن باقیمانده جانوری و گیاهی وجود دارد، پیدا کنید، آن را به طبیعت بر می‌گردانید؟ یا وسوسه می‌شوید که فسیل را بردارید و در خانه نگهداری کنید، یا به فکر فروش آن می‌افتید؟ اگر فکر می‌کنید که برگرداندن آن به طبیعت کاری اخلاقی است، بهتر است بدانید که زمین شناسان و سیاستگذاران این حوزه کاملا با این ایده مخالف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها معتقدند که مکان‌های دارای فسیل، چون در معرض فعالیت‌های مخرب همچون ساخت و ساز، احداث معدن، جاده سازی و ... هستند، دارایی تاریخی - طبیعی آن‌ها همیشه در معرض نابودی است. به همین دلیل آن‌ها با نگهداری و فروش فسیل‌ها مخالفتی ندارند.  

به گزارش فرارو، برای بسیاری از مردم فسیل‌ها جذابیت خاصی دارند. جذابیتی که احتمالا از داستان شگفت انگیز آن‌ها در میلیون‌ها سال قبل نشات می‌گیرد. شاید به همین دلیل است که عده‌ای به خرید فسیل روی آورده اند و عده‌ای مسیر جمع آوری فسیل از طبیعت و فروش آن‌ها به افراد علاقه‌مند را در پیش گرفته اند.

با این حال، اگر سری به پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین بزنید، خواهید دید که تعداد افرادی که مشغول فروش فسیل هستند، چه اندازه افزایش یافته است. بررسی ما نشان می‌دهد که بیشتر این آگهی‌ها مربوط به خرید و فروش فسیل جانداران و گیاهانی همچون حلزون، صدف، مرجان، بندپایان منقرض شده، ماهی و حشرات منحصر به فرد است.

فسیل چند؟

آگهی دهندگان فسیل قیمت ثابتی برای گونه‌های مختلف ارائه نمی‌کنند، و بیشتر براساس تصورات و انتظارات شان قیمت می‌دهند. شاید به همین دلیل است که یک بازه قیمتی ۷ هزار تومانی تا ۴ میلیارد تومانی در این بازار دیده می‌شود.

یک آگهی دهنده که ساکن شهر مشهد است، برای ۳۵ عدد فسیل خود قیمت ۲ میلیون و ۳۰۰ تومان را تعیین کرده است. او در توصیف فسیل‌ها گفته که مربوط به میلیون‌ها سال قبل هستند و بسیار سالم باقی مانده اند. او به ما می‌گوید که این فسیل‌ها تایید شده هستند و از کوه‌های اطراف مشهد آن‌ها را پیدا کرده اند.

فروشنده دیگری که موقعیت مکانی خود را محله یافت آباد در تهران اعلام کرده اند، برای یک فسیل، قیمت عجیب چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان را طلب کرده است. او در پاسخ به این سوال که علت این قیمت گذاری عجیب چیست، می‌گوید: اگر شما حرفه‌ای باشید می‌دانید که گونه این صدف منقرض شده است و تنها همین یک نمونه از آن باقیمانده، بنابراین بیش از این‌ها می‌ارزد.

اما سوال بعدی او را خشمگین می‌کند. می‌پرسم چگونه مطمئن هستید که در مکان‌های دیگر چنین فسیلی پیدا نمی‌شود، فکر می‌کنم کسی قادر نیست چنین ادعای کند. با لحنی تند پاسخ می‌دهد. شما خریدار نیستید، فقط برای مزاحمت پیام داده اید. بعد هم گفتگو را ترک می‌کند.

جالب است بدانید که در میان آگهی دهندگان، گروهی دیگری هم حضور دارند که قیمت نمی‌دهند. آن‌ها تنها حاضرند که فسیل شان را به بالاترین پیشنهاد به فروش برسانند. در این رابطه یک اگهی دهنده ساکن اسلام شهر در استان تهران، فسیل مرجان اش را در ازای بالاترین قیمت می‌فروشد. او در گفتگو با ما قیمت پایه را ۱۰۰ هزار تومان اعلام می‌کند. البته تاکید می‌کند که به این قیمت‌ها نمی‌فروشد، چرا که اعتقاد دارد فسیل اش ارزشمند و نادر است.

مورد عجیب فسیل رد پای دایناسور!

در میان آگهی‌های فسیل، احتمالا عجیب‌ترین موردی که می‌تواند توجه تان را جلب کند، فسیل رد پای دایناسور است. این آگهی‌ها هر چند کم هستند، اما عموم مردم را به اشتباه می‌اندازند. در واقع بیشتر این فروشندگان نا آگاه هستند و تصور می‌کنند که رد هر پنجه جانداری در سنگ، رد پایی از یک دایناسور ۲۰۰ میلیون ساله نادر است. این درحالی است که تشخیص چنین موضوعی به بررسی‌های تخصصی و علمی نیاز دارد.

بررسی ها نشان می دهد که آگهی دهندگان فسیل رد پای دایناسور قیمتی بین ۲۰ میلیون تا  سه میلیارد تومان را طلب می‌کنند.

در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن غرب تهران است، تصاویری از یک فسیل سنگی با ردپایی ادعایی از یک دایناسور را منتشر کرده است. البته او قیمتی برای این فسیل تعیین نکرده و گفته که به بالاترین پیشنهاد این فسیل را به فروش می‌رساند.

این آگهی دهنده که خود را سعید- الف معرفی می‌کند، در پاسخ به سوالی درباره تاییدیه ردپای دایناسور به ما می‌گوید که این فسیل تاییدیه از مراکز زمین شناسی ندارد، اما مطمئن است که فسیل مربوط به ردپای دایناسور چند صد میلیون ساله است. او در مورد محل نمونه برداری این فسیل هم توضیح می‌دهد که خودش در اطراف دریاچه قم آن را پیدا کرده است.

او در مورد قیمت هم پیشنهاد‌ها را ۵۰ هزار تومان تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان می‌کند. البته این آگهی دهنده همچون دیگران انتظار قیمت‌های بالاتری را دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: فسیل آگهی دهنده فروش فسیل فسیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • لیست رئال مادرید برای سفر به مونیخ؛ حضور کورتوا، آلابا و کارواخال! + عکس
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر