Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس محیط زیست در نامه‌ای اعلام کرد: نقطه نظرات این سازمان مبنی بر انجام مطالعات زیست محیطی طبق شرایط مندرج در قوانین تاکید و متذکر شده که از هر گونه فعالیت عمرانی و اجرایی قبل از انجام مطالعات خودداری شود.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به رئیس جهمور نوشت: نقطه نظرات این سازمان مبنی بر انجام مطالعات زیست محیطی طبق شرایط مندرج در قوانین تاکید و متذکر شده که از هر گونه فعالیت عمرانی و اجرایی قبل از انجام مطالعات خودداری گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن نامه به شرح زیر است:


حضرت آیت الله جناب آقای دکتر رئیسی


رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران


موضوع: نظر قطعی سازمان در رابطه با پروژه پتروشیمی امیرآباد

با سلام و دعای خیر


احتراما همان گونه که مستحضرید هیئت دولت طی مصوبه شماره ۳۲۷۱۹ ت ۲۵۸۴۲ به مورخ ۱۶/۷/۱۳۸۱ احداث صنایع شیمیایی که در فرآیند تولید فاضلاب صنعتی دارند، را در استان‌های شمالی ممنوع نموده است. در دولت پیشین مصوبه‌ای به شماره ۱۵۲۵۳۶ ت ۵۷۹۴۴ ه مورخ ۲۳/۱۲/۹۹ ابلاغ و پتروشیمی امیرآباد را از مصوبه قبلی مبنی بر ممنوعیت استقرار در استان‌های شمالی مستثنی کرده است؛ لذا در این راستا طی نامه شماره ۳۶۷/۳۰۰/۱۴۰۱ مورخ ۱۷/۱/۱۴۰۱ نقطه نظرات این سازمان مبنی بر انجام مطالعات زیست محیطی طبق شرایط مندرج در قوانین تاکید و متذکر شده که از هر گونه فعالیت عمرانی و اجرایی قبل از انجام مطالعات خودداری گردد. از این رو با توجه به فرآیند تولید محصولات در پتروشیمی‌ها و آلاینده‌های خروجی به هوا، پساب صنعتی و پسماند‌های کاتالیستی و حساسیت‌ها و شرایط اقلیمی منطقه، میزان پوشش گیاهی و جانوری منحصربفرد و بالا بودن سطح آب زیر زمینی و آب‌های سطحی و اثرات سوء احداث آب شیرین کن، برداشت آب و تخلیه شورابه به دریای خزر و تاثیر منفی بر اکوسیستم دریا، و پیرو فرمایشات مکرر حضرتعالی در جلسات مختلف هیئت دولت مبنی بر انجام پروژه‌ها براساس قانون، به پیوست ماحصل نهایی وضعیت محیط زیستی پروژه پتروشیمی میانکاله که در تاریخ ۱۷/۱/۱۴۰۱ (چهارشنبه هفته قبل) به مجری محترم پروژه به شرح ذیل ابلاغ شده است، تقدیم می‌گردد.

۱. ارزیابی توان اکولوژیک جهت بارگذاری واحد‌های پتروشیمی – آب شیرین کن و پروژه‌های پی آیند.


۲. بررسی اثرات تجمعی آب شیرین کن بر مناطق تحت مدیریت سازمان و اکو سیستم دریا.


۳. بررسی میزان و اثرات ناشی از خروجی‌های آلاینده گازی و پساب صنعتی حاصل از فرآیند براساس اسناد فنی طرح (ارزیابی اثرات زیست محیطی)


۴. ارائه برنامه مدیریت و پایش زیست محیطی متناسب.

ضمنا اعتقاد ما همچنان بر این هست که در شمال کشور هیچ بارگذاری صنعتی وفق مصوبه ۱۶/۷/۱۳۸۱ نبایستی انجام پذیرد. همچنین بهره برداری از ظرفیت رسانه‌ای و نشست با سمن‌ها و دانشگاهیان نیز به نحو مناسب جهت تبیین موضوع در حال انجام شدن می‌باشد.

پیشاپیش از حسن توجه و عنایت حضرتعالی به محیط زیست کشور تشکر و قدردانی می‌نماییم.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان محیط زیست پتروشیمی میانکاله منابع طبیعی مبنی بر انجام زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، توقف کامیونهای حامل سوخت در حاشیه خیابانهای پلدشت و آلودگی ناشی از نشت گازوئیل موضوع ارسالی از شهروند خبرنگارماست.

صدای شهروند و پاسخ شهردار پلدشت را در این زمینه بشنوید.

دیگر خبرها

  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران