Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه با بیان اینکه مبنای فکری اصلاح طلبان ارزش ها را برنمی تابد و به دنبال ساقط کردن آن هستند گفت: دلیل عدم برخورد با اینها این بوده که چهره ثابتی ندارند، چهره موجه و مدعی انقلابیگری، بعضی ها گرچه قبلا انقلابی بودند ولی بعد توبه کردند یا از اول تظاهر می کردند و الان مسیر دیگری می روند اما باید چهره اینها روشن شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ در بررسی آرایش سیاسی اغلب کشورهای دنیا که به نوعی داعیه دار دمکراسی هستند وجود چندین حزب و جریان های سیاسی متفاوت دیده می شود که رقابت آنها با یکدیگر موجب بالندگی و پیشرفت امور کشور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه جریان های سیاسی اگرچه شاید تفاوت دیدگاه داشته باشند ولی در منافع ملی کشور در کنار یکدیگر قرار دارند و اینگونه نیست که در تعامل با دوستان و دشمنان خود دوگانگی داشته باشند.

این در حالی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران که بر پایه مکتب اسلام ناب با عدالت طلبی و نفی هرگونه سلطه جویی و سلطه پذیری و توجه به حقوق مردم خود و همه مظلومان جهان بنیانگذاری شده است دو جریان اصلی اصلاح طلب و اصولگرا وجود دارد که در عین ناباوری این دو جریان سیاسی هیچ وجه اشتراکی حتی در منافع ملی کشور با هم ندارند.

* توپخانه اصلاح طلبان همواره به سمت نظام و حاکمیت بوده

چراکه موضع گیریهای چند سال اخیر جریان اصلاح‌طلب در مسائل مختلف داخلی و خارجی کشور به جای ایستادن در کنار نظام همواره در مقابل نظام بوده از همسو بودن با دشمن در تحریم های ظالمانه و مخالفت با پیشرفت صنعت موشکی و هسته ای کشور تا فتنه های داعشی و تکفیری و دیگر گروهای تروریستی علیه ملت ایران، از همراهی با سلطنت طلبها و منافقین و همه گروه های برانداز تا حمایت از قاتلان و جانیان مردم بی دفاع کشور، نه تنها هیچ وقت در کنار نظام نبوده بلکه با برخی موضع گیری های شاذ و یا سکوت مرگ همراهی با دشمنان نظام را ثابت کردند.

حتی با موضع گیری و اظهار نظرهای متضاد در مسائل و مشکلات اقتصادی و رقابت های سیاسی کشور اذهان عمومی مردم را دچار تشویش، نگرانی و تردید و یا نامیدی مردم از حاکمیت می شوند و آنها را از مسیر انقلاب منحرف می کنند. متاسفانه جریان اصلاحات به دلایل مختلف از جمله غرب زدگی، نفوذ اندیشه هاى غیر دینى و غیر انقلابى, شتاب زدگى و تندروى و… از مسیر اصلی انقلاب خارج شده است در واقع از مسیر اصول و ارزش هاى انقلاب فاصله گرفته است.

* مبنای فکری اصلاح طلبان ارزش های انقلاب اسلامی را برنمی تابد

سید جلال حسینی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ با بیان اینکه یکی از مقامات رژیم صهیونیستی چند سال قبل گفته بود که جریان اصلاح طلب در ایران به نوعی نیروهای ما در ایران محسوب می شوند و این حرف کاملا درستی است اظهار کرد: در عالم سیاست یک عنوان و اصطلاحی به نام «اپوزیسیون حاکم» وجود دارد یعنی افرادی که مخالف یک نظام هستند، در همان نظام حاکم هم هستند البته این اتفاق خیلی کم پیش می آید چون معمولا اپوزیسیون مخالف حاکمیت هستند و در بیرون از حاکمیت تلاش و مبارزه می کنند تا آن را ساقط کنند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه افزود: متاسفانه در جمهوری اسلامی ایران این اتفاق افتاده و اپوزیسیون کاملا مخالف بعضا حاکم هم بوده و این به خاطر این است که مبنای فکری آنها ارزش های انقلاب اسلامی را برنمی تابد و اینها به دنبال ساقط کردن نظام اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه چند سال پیش کسی مطرح کرده بود 35 سال است که بعضی از مسئولان سیاسی نظام می خواهند ریشه نظام را بکنند ولی مردم نمی گذارند، منظور همین اصلاح طلب ها بودند خاطرنشان کرد: از آن موقعی که این جریا تحت عنوان اصلاح طلب و از خرداد سال 76 رسما تشکیل شد اینها همین رویه را داشتند و همیشه به نظام جمهوری اسلامی ضربه زدند، بلاخره باید اینها را همانگونه که حضرت امام فرمودند نگذارید نااهلان بر کشور حاکم شود باید تمام تلاش برای کنار زدن اینها از حاکمیت انجام داد چون اینها به هیچ عنوان نظام جمهوری اسلامی را برنمی تابند.

کارشناس مسائل سیاسی در خصوص علت عدم برخورد نظام با این جریان ابراز کرد: دلیل اول عدم برخورد با اینها این بوده که چهره ثابتی ندارند، چهره موجه و مدعی انقلابیگری، بعضی ها گرچه قبلا انقلابی بودند اما بعد توبه کردند یا از اول تظاهر به انقلابیگری می کردند ولی الان مسیر دیگری می روند که باید چهره اینها روشن شود ولو اینکه یک ضربه هایی به نظام زده شود باید با اینها برخورد شود حتی اگر برخورد با اینها فتنه را عمیق تر کند وقتی چهره اینها کم کم روشن و مشخص شد و از نفاق و دو رویی منافقانه خارج شدند دیگر می شود براحتی با آنها برخورد کرد. به نظر من باید کم کم زمینه برخورد با اینها را فراهم کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: برخورد با اینها جمهوری اسلامی اصلاح طلبان اصلاح طلب ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟

جهانگیری گفت: رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم. الان قاعدتاً اصلاح‌طلب‌ها باید برای نحوه ارتباط فکر دیگری بکنند. الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم

به گزارش اعتماد، بخش‌هایی از گفتگو با اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی، را بخوانید؛

بعد از سال ۸۸ بانی شدم و به اتفاق آقایان موسوی لاری و مجید انصاری خدمت رهبری رسیدیم.

بعد از فوت مرحوم هاشمی، در جلسه با حضور آقای خاتمی و آقای خوئینی‌ها و حسن آقای خمینی و آقای نوری، مطرح شد که من راجع به ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبری، با ایشان صحبت کنم.

 

سال ۹۵ به صورت اختصاصی خدمت رهبری رفتم و در مورد مسائل اصلاح‌طلبان صحبت کردم. رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم.

بعضی نامه‌ها را ایشان (رهبری) پاسخ داده که پاسخ‌هایشان را هم دارم.

پاسخ‌ها برای انتشار نبوده و منتشرنشده و خصوصی است.

برداشت من این است که ایشان (رهبری) الان مسلط‌ترین فرد نسبت به اوضاع کشور هستند.

الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم.

هیچ‌وقت درباره ردصلاحیت‌ها و انتخابات از من خواسته نشد ارتباط بگیرم.

درباره برخی اشخاصی که در جریان رد صلاحیت‌ها پیگیری کردم، دیدم که تایید شدند.

دیگر خبرها

  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • چرا باید از شکستن حکم اعدام بابک زنجانی استقبال کنیم؟
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!