Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از هم‌افزایی کمیسیون اصل ۹۰ و دیوان محاسبات برای تقویت نظارت‌ها خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم در توضیح نشست عصر امروز سه‌شنبه ۲۳ فروردین کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با حضور مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات، گفت: در این جلسه سیاست‌های کمیسیون اصل نود مبنی بر اصلاح در حوزه حکمرانی و برنامه‌هایی که برای تحقق این سیاست تعبیه شده، تشریح و بر لزوم هم‌افزایی ظرفیت نظارتی کمیسیون با دیوان محاسبات تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خضریان افزود: در ادامه این جلسه ضمن مرور اقدامات نظارتی کمیسیون اصل نود و دیوان محاسبات در دوره یازدهم و اهمیت همکاری فیمابین، نسبت به برداشتن گام‌هایی در جهت اصلاح فرایند بررسی شکایات و نظارت‌ها در کنار مساله تفریغ بودجه به عنوان ماموریت ذاتی دیوان محاسبات برنامه‌ریزی شد تا با سرعت بخشیدن به امورات بتوان در حوزه نظارتی ایجاد هم‌افزایی کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مقرر شد کمیسیون اصل نود و دیوان محاسبات پروژه‌های مشترکی در موضوعات مختلف مانند تولید دانش بنیان یا اصلاح ساختار بودجه انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم به بررسی پرونده مرتبط با نهاده‌های دامی در ادامه نشست امروز اشاره کرد و گفت: مسئولان گمرک، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها برای این موضوع در جلسه حاضر و گزارش‌هایی را ارایه کردند، مسئولان نام برده همچنین از افزایش ذخایر استراتژیک کشور از جمله جو، کنجاله سویا و گندم نسبت به سال گذشته خبر دادند که لازم است حفظ شود.

وی یادآور شد: در مورد واردات کالا‌های فاسد شدنی مانند دارو یا تجهیزات پزشکی و یا برخی کالا‌های اساسی نیز مقرر شد هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌های ذی‌ربط برقرار شود، چرا که با توجه به گرانی برخی کالا‌ها و نرخ ارز، نگهداری آن‌ها در گمرک آسیب‌هایی را خواهد داشت.

خضریان تصریح کرد: با توجه به جمع‌بندی صورت گرفته قرار شد در مورد اتصال برخط سامانه بازارگاه به سامانه تجارت و گمرک، سقف زمانی از طرف گمرک مشخص و اعلام شود. همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس قرار شد اشکالاتی که در نحوه توزیع نهاده‌های دامی بین تولیدکنندگان هست را بررسی و به کمیسیون ارایه کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی خضریان کمیسیون اصل 90 دیوان محاسبات نظارت کمیسیون اصل نود مجلس دیوان محاسبات هم افزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان