Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:10:28 GMT

کمک به دولت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۷۳۸۲

کمک به دولت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار مهر، موسی خلیل الهی عصر امروز سه شنبه در نشست ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در رابطه با بررسی مشکلات شرکت پتروشیمی تبریز، اظهار داشت: یکی از رویکردهای دادگستری استان و برنامه‌های محوری قوه قضائیه کمک به دولت در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است،

وی با اشاره به برخی مشکلات زیست محیطی پتروشیمی تبریز طی سال‌های گذشته، اضافه کرد: به منظور پیشگیری از تعطیل شدن تولید و مواجه شدن اشتغال با مشکل با ورود دادگستری و همکاری اداره کل محیط زیست استان برنامه‌های عملی و راهبردی ارائه شده و مشکلات موجود رفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی افزود: پتروشیمی تبریز یکی از واحدهای موفق و ارز آور استان بوده و نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال ایفا می‌کنند و این موضوع قابل قدردانی است.

وی با بیان اینکه تولید و اشتغال اهمیت بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: تعطیل کردن یک واحد تولیدی راه حل و چاره کار نیست و باید با ارائه برنامه‌ای دقیق ضمن پیشگیری از تعطیل شدن واحد تولیدی و اشتغال مشکلات را رفع کرد.

خلیل الهی در ادامه با اشاره به موضوع خرید و فروش زمین در شهرک‌های صنعتی، گفت: فلسفه ایجاد شهرک‌های صنعتی ارائه زمین مناسب با زیر ساخت‌های کامل به تولید کننده واقعی است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی افراد به دنبال سو استفاده از مسائل هستند و با ورود به شهرک‌های صنعتی اقدام به خرید زمین می‌کنند اما نه با هدف ایجاد واحد تولید و اشتغال زایی بلکه به دنبال گذشت مرور زمان و انتقال به غیر هستند، این موضوع غیرقابل قبول است.

کد خبر 5465779

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت دادگستری اقتصاد مقاومتی تبریز ویروس کرونا بوشهر گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا آمار کرونا ماه رمضان 1401 هفته هنر انقلاب اسلامی مشهد خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه گرد و خاک انقلاب اسلامی هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد

 ملک رئیسی دستیار فرماندار در امر مردمی سازی در شورای مردمی سازی فرمانداری سرباز  سخنان خود را با  فرمایشات مقام معظم رهبری شروع کردند و گفتند اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم، باید پای مردم را به عرصه‌ی تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم. در بخش مردمی ظرفیّتهای بزرگی وجود دارد که ... بایستی فعّال بشود، باید از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده بشود.

ملکرئیسی  گفت: جلسات شورای مردمی با دستور کار تبیین شعار سال و بررسی مسائل و مشکلات آب شرب شهرستان می باشد.

وی افزود: با عنایت به اینکه نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری سال« جهش تولید با مشارکت مردم» نشان از آن دارد که اقتصاد کشور بیمار است و انتخاب شعارهایی با موضوع تولید و اقتصاد در ۱۶ سال گذشته مهر تاییدی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال که ضعف اساسی کشور را در حوزه اقتصادی دانستند.

دستیار فرماندار شهرستان سرباز در امر مردمی سازی عنوان کرد طبق گفته مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات و نجات کشور  رونق تولید و اقتصاد می باشد و تنها نسخه شفابخش اقتصاد بیمارگونه کشور، تغییر و تحول اساسی و  ورود انقلاب جهادی در اقتصاد می باشد.

ملک رئیسی در ادامه اشاره به مشکلات، معضلات و مطالبه ی مردم شهرستان سرباز  بیان کردند اگر  در دو حوزه  آب شرب بهداشتی و کشاورزی  بصورت برنامه ریزی اصولی و هدفمند  ورود کنیم و مشکلات این دو حوزه را با مشارکت مردم و دولت بصورت جهادی مرتفع کنیم  بار سنگینی از دوش ملت و دولت برداشته می شود و رضایت عمومی مردم در شهرستان بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی باید برنامه ریزی درستی جهت برند نمودن محصولات انحصاری شهرستان و فرآوری محصولات کشاورزی بخصوص خرمای شهرستان و بهبود اقتصاد کشاورزان  می تواند نقطه عطفی در تحقق شعار سال در شهرستان باشد.

اربابی معاون فرماندار ضمن تشکر از نگاه امیدبخش دستیار مردمی در حوزه های مختلف، مدیران و مسئولان ادارات و سازمان ها و خیرین شهرستان را در تحقق اهداف کلان شهرستان تشویق نمود و بحث کشاورزی را از مهمترین و بهترین پتانسیل های مردم شهرستان دانست و در برنامه ریزی جهت رفع مشکلات این حوزه نیز تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد