Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از هواشناسی استان خواست اطلاعات و پیش‌بینی دقیق‌تری درباره زمان و چند و چون ورود ریزگرد‌ها به استان تهیه کند تا بتوان تصمیم‌گیری درست و به موقعی، خصوصا برای تعطیلی مدارس داشت.

منوچهر فخری گفت: استان کرمانشاه امسال درگیر مهمان ناخوانده‌ای بوده که تاکنون هشت روز هوای استان را غیراستاندارد کرده،  ریزگرد‌ها بهار امسال را به کام ما تلخ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اگرچه منشا توده‌های گرد و غبار خارج از استان است و حل آن به پیگیری‌های بین‌المللی نیاز دارد، اما می‌توان کار‌هایی هم در استان انجام داد که تبعات آن برای مردم کمتر شود.

به گفته فخری، متاسفانه طی روز‌های اخیر پیش‌بینی درستی از هواشناسی درباره ریزگرد‌ها نداشتیم.

فخری گفت: اگرچه قبول داریم گاهی پیش‌بینی‌ها انحراف دارد، اما تغییر اطلاعات و پیش‌بینی‌ها تا این اندازه پذیرفتنی نیست.

فخری عدم رسیدن به موقع اطلاعات و حتی گاهی متناقض بودن آن‌ها را یکی از دلایل تاخیر در تصمیم‌گیری‌ها خصوصا در زمینه تعطیلی مدارس اعلام کرد و گفت: با این روند کل استان زیر سوال می‌رود.

 نقش رسانه‌ها و خصوصا صدا و سیما را نیز در زمینه اطلاع رسانی به مردم بسیار ضروری است. لازم است صدا و سیما با دعوت از پزشکان، اساتید و صاحب نظران به تبیین ابعاد مختلف پدیده ریزگرد‌ها بپردازد.

 سلامت دانش آموزان نسبت به هرچیزی اولویت است، اما در کنار آن تلاش می‌کنیم شور و شوقی که به دلیل بازگشایی مدارس ایجاد شده از بین نرود.

از ابتدای ورود ریزگرد‌ها هر روز دو جلسه با این موضوع و با هدف تصمیم‌گیری‌های مناسب برای استان برگزار می‌شود که نشان از حساسیت موضوع دارد، عدم حضور مدیران استان در این جلسات را غیرقابل پذیرش است. این موضوع نشان از بی توجهی به سلامت مردم دارد.

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه بر لزوم عادی شدن روند حضور دانش آموزان در مدارس تاکید کرد و گفت: اگر در روز‌هایی که به دلیل گرد و غبار مدارس تعطیل است آموزش‌ها را به بستر "شاد" ببریم، ممکن است با پایان گرد و غبار باز هم دانش آموزان آموزش در "شاد" را ادامه بدهند و به مدرسه نیایند.

به گفته محمدی، بیماری کرونا طی سه سال تحصیلی اخیر صدمات زیادی به سیستم آموزشی و سلامت جسمی، اجتماعی و روانی دانش آموزان وارد کرده و تلاش می‌کنیم روند آموزش‌ها عادی سازی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گرد و خاک کرمانشاه تعطیلی مدارس در کرمانشاه دانش آموزان ریزگرد ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی همراه با وزش باد در استان قزوین

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا فردا /شنبه/ با گذر امواج حاصل از سامانه بارشی در سطح استان، برای ساعات بعدازظهر بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در ساعات بعدازظهر و شب از میزان و گستردگی بیشتری برخوردار خواهد بود، تاکید کرد: پدیده غالب جوی برای روز شنبه /فردا/ وزش باد‌های به نسبت شدید غربی در سطح استان خواهد بود.

بهروزی ادامه داد: از بعدازظهر یکشنبه هفته آینده تا اواسط هفته با توجه به گذر متناوب امواج تراز میانی جو، افزایش ابر و با توجه به رطوبت موجود در سطح استان، در پاره‌ای مناطق ناپایداری‌ها به صورت رگبار، رعد و برق و وزش باد در ساعات بعدازظهر پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی استان قزوین بیان کرد: در شبانه روز گذشته شهر‌های قزوین، تاکستان و بویین زهرا با ۲۳ و آوج با ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین مناطق استان بودند.

وی  افزود: کمینه دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌های پراکنده در لرستان
  • پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در قم
  • رگبار و رعد و برق، عصر امروز در قم 
  • بارندگی همراه با وزش باد در استان قزوین
  • باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • پیش بینی وزش باد در چهارمحال و بختیاری
  • بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب که بود؟
  • ۹۵ درصد بودجه پیشنهادی دولت تایید شد
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان