Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:51:10 GMT

آبرسانی سیار به 100 روستای خاش

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۹۰۶۸

آبرسانی سیار به 100 روستای خاش

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار خاش گفت: کار آبرسانی به مردم 100 منطقه روستایی این شهرستان به صورت سیار در بازه زمانی 30 تا 45 روزه انجام می شود.

به گزارش ایسنا- صاحب گل صالحی در حاشیه دیدار با رییس و کارکنان اداره آب و فاضلاب خاش بیان کرد: با پیگیری های نماینده مردم خاش در مجلس مقرر شده که هشت تانکر برای حوزه انتخابیه آقای حسین زهی خریداری شود که احتمالا سهمی برای نقاط روستایی خاش هم در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: به همت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه کار آبرسانی به یک هزار و 750 روستای سیستان و بلوچستان در حال انجام بوده که حدود 130 روستای خاش به همت این قرارگاه انجام می شود و در مجتمع شهید خیابانیان اقدامات جهادی سپاه برای تامین آب شرب مردم صورت می پذیرد.

صالحی ادامه داد: هم اینک از محل چاههای دوربن و کلچات و غیره کار تامین آب شرب مورد نیاز مردم خاش با ظرفیت 261 لیتر در ثانیه انجام می شود که استاندارد این موضوع 350 لیتر در ثانیه بوده و انتظار می رود شهروندان خاش همراه مسوولان اداره آب و فاضلاب به فکر ذخیره آب باشند و فرهنگ سازی بشود که در هر منزل خانوارهای خاشی یک تانکر ذخیره آب باشد که در شرایط بحران نیاز آبی آنها تامین شود.

وی افزود: افزون بر 200 خانوار ساکن در پشت جایگاه سوختی چاووش و ورودی ناصرآباد مشکل آب دارند و در برخی نقاط دیگر هم گزارش قطع مکرر آب و بی آبی را داریم، بنابراین باید آب مورد نیاز شهروندان به صورت عادلانه توزیع و بحران مدیریت شود تا مردم در ماه مبارک رمضان و فصل گرم سال مشکلی نداشته باشند.

صالحی گفت: پروژه خط انتقال آب از کارواندر به خاش نیز استارت خورده و امیدواریم با تلاش پیمانکاران و مجموعه اداره آب و فاضلاب این پروژه زودتر از موعد به پایان برسد.

فرماندار خاش اظهار داشت: آثار زیانبار خشکسالی ها در این منطقه از زلزله 8 ریشتری هم بیشتر است، بر همین اساس از محل مصوبات سفر رییس جمهور و اعضای دولت به سیستان و بلوچستان مبلغ 80 میلیارد ریال برای رفع مشکلات حوزه آب خاش اختصاص یافته که امیدواریم با پیگیری های مسوولان آب و فاضلاب این مهم زودتر تحقق پیدا کند.

وی افزود: در مجتمع آبرسانی روستایی دشت آبخوان نیز مشکلاتی وجود دارد و کار با کندی پیش می رود، بنابراین انتظار می رود در آن حوزه شاهد فعال شدن و تحرک بیشتر پیمانکار آب باشیم و دولت به تعهدات تامین آب شرب مردم مناطق روستایی عمل کند.

عباس گلزارنیا مدیر آب و فاضلاب خاش هم گفت: حدود 30 هزار مشترک در شهر و نقاط روستایی از نعمت آب شرب بهره می برند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آب و فاضلاب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو عصر شنبه در نشست با فرماندار کوثر و بررسی مسایل آب و فاضلاب این شهرستان اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم در مناطق مختلف است و ما نیز بر همین اساس پروژه های پیشران را در نقاط مختلف استان اردبیل به سرانجام می رسانیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های فاضلاب شهرستان کوثر اختصاص می یابد، خاطرنشان کرد: وضعیت منابع آب و روند آبرسانی به مردم شهرها و روستاهای کوثر بررسی شده و در این جلسه تصمیمات لازم برای تکمیل این پروژه اتخاذ می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: برای تکمیل پروژه‌هایی که مشمول زمان شده‌اند، دولت سیزدهم به میدان آمده و لازم است برای تحقق هرچه سریعتر آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

خیرجو با تاکید بر اینکه باید در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شاهد تلاش‌های مضاعفی باشیم، تصریح کرد: پروژه های آبرسانی به روستاهای کوثر باید بهبود یابد که در این راستا و به منظور تامین آب شرب در شهر و روستاهای تحت پوشش برخی برنامه های کوتاه مدت و میان مدت آبرسانی در دست اقدام است.

کد خبر 6096630

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود