Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدزاده گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای رفع دغدغه وجود مرغ مازاد در مرغداری های استان و فروش آنها، با هماهنگی های انجام شده نسبت به حل این مسئله ورود کرده و تدابیر لازم را بکار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، محمد محمدزاده، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خراسان شمالی ۱۰۲ واحد مرغداری نسبت به تولید مرغ گوشتی در استان فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدزاده گفت: این مرغداری ها در سال ۹۹ در هر دوره ۴۵ روزه در حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه، جوجه ریزی همچنین در سال ۱۴۰۰ نیز در هر دوره ۴۵ روزه در حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام دادند.

وی افزود: این افزایش جوجه ریزی در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۹۹ در راستای تامین نهاده طیور برای مرغداری های استان محقق شد که ثبات در تولید را رقم زد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: رویکرد سازمان جهاد کشاورزی استان در تعامل با مرغداران این است که ثبات در تامین و توزیع مرغ مورد نیاز استان در سال ۱۴۰۱ ادامه داشته باشد و بازار استان با هیچ کمبودی مواجه نشود.

وی در بخش دیگری از سخن خود با اشاره به این مطلب که نیاز واقعی استان به تامین مرغ گوشتی روزانه میان ۵۵ تا ۶۰ تن است، عنوان کرد: به طور معمول میزان مصرف مرغ پس از پایان تعطیلات نوروز همچنین از هفته دوم ماه رمضان کاهش پیدا می کند که با توجه به پایان نوروز و آغاز ماه رمضان، بازار استان با کاهش تقاضای خرید مرغ مواجه شده است.

محمدزاده گفت: تقاضای خرید مرغ در بازار استان در ۱۴ فروردین ماه جاری از ۶۰ تن به ۴۰ تن رسید.

وی با بیان اینکه از هفته دوم ماه رمضان جاری بازار استان با افت تقاضای خرید مواجه شد که این موضوع موجب شده است تا مرغداری ها با مرغ مازاد مواجه شوند، اعلام کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای حمایت از مرغداران استان تدابیری را در دستور کار قرار داد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: طی هماهنگی های انجام شده، از ۱۶ فروردین ماه جاری ورود مرغ گرم و منجمد از استان های همجوار به داخل استان ممنوع شد.

وی افزود: در عین حال، اجازه داده شده است که مرغ مازاد برای عرضه در بازار سایر استان ها از خراسان شمالی خارج شود.

محمدزاده همچنین خاطرنشان کرد: توزیع مرغ منجمد در بازار استان ممنوع شده است.

در عین حال، وی عنوان کرد: طی گفت و گو و هماهنگی انجام شده با شرکت پشتیبانی امور دام کشور مجوز خرید مرغ گوشتی استان با وزن ۲.۲ کیلیوگرم توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان با قیمت مصوب دولتی به منظور ذخیره سازی برای استان اخذ شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: مقرر شد تا مرغ های با وزن بیش از ۲.۲ کیلوگرم تولید شده در مرغداری های استان نیز در بازار استان برای مصرف عموم عرضه شوند و به فروش برسند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازار استان مرغداری ها مرغ مازاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۰۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای مقابله با آفت و ایجاد شرایط لازم برای رسیدن به تولید بالا در نخلستان‌‌ها ۹ میلیارد ریال اعتبار برای عملیات هرس و تکریب نخل‌ها تخصیص یافته است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به وضعیت نخلستان‌های استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر 8 هزار هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر درجه 2 در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، بوشهر و جم وجود دارد که به اصلاح بستر باغ و عملیات نوسازی و بهسازی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه مدیریت باغات درجه 2 خرما ضعیف است و برخی از نخل‌ها تکریب نشده‌اند گفت: همین امر عاملی برای ایجاد آفت‌ها شده، بنابراین بهبود سازی و بهینه کردن شرایط باغ برای رسیدن به عملکرد بالاتر الزامی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با همکاری اعتبار استانی به مبلغ 9 میلیارد ریال با مشارکت باغداران برای اجرا عملیات تکریب نیاز به همت بیشتر باغداران برای همکاری با جهاد کشاورزی داریم.

توکلی تغذیه نخیلات، هرس، تکریب، آرایش و تنک کردن نخیلات و پوشش‌دهی خوشه خرما را یکی از برنامه‌های مهم در مدیریت نخل‌ها دانست و تأکید کرد: حمایت از کشاورزان و رفع مسائل و موانع در جهش تولید مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی پایش مستمر ‌بررسی وضعیت آفت قرنطینه‌ای سوسک سر خرطومی حنایی در نخیلات استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: ردیابی و پایش روزانه نخیلات توسط کارشناسان در حال اجراست و آموزش و توصیه‌های لازم به بهره‌برداران ارائه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از کشاورزان خواست ضمن پایش مداوم درختان نخل و عمل به هشدار‌ها و توصیه‌های کارشناسان این سازمان، در صورت مشاهده علائم خسارت آفت با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به مدیریت اصولی کنترل آفت اقدام کنند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال