Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@03:59:56 GMT

دین و قرآن اقوام مختلف ایرانی را کنار هم نگه داشته است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۱۳۹۵

دین و قرآن اقوام مختلف ایرانی را کنار هم نگه داشته است

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دین و قرآن در جامعه ایران مانند سیمان ساختمان است دین و قرآن اقوام مختلف ایرانی را کنار هم نگه داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا ، عصر دیروز کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از پوستر سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان مرکزی دانشگاه قم برگزار شد اظهار داشت: هماهنگی هایی که مقامات کشوری داشتند بعد از چند سال موضوعات فرهنگی و اجتماعی دچار آسیب شده بودند در دستور کار قرار گرفت امیدواریم که با تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن و بهار دانشگاه‌ها اتفاق مبارکی در دانشگاه رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان داشت: به علت محدودیت های به وجود آمده دانشگاه ها از بسیاری از فعالیتهای حضوری دور شده بودند بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی را از دست داده بودند یا به صورت خاموش و یا منقطع انجام می دادند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد : متاسفانه در گذشته مدیران حوزه فرهنگی بخشی از بودجه های فرهنگی را در دیگر بخش ها هزینه می کردند که این کار اشتباهی بود،  با روی کار آمدن دولت جدید و گشایش هایی که در حوزه کرونا صورت گرفت و دانشگاه ها به سمت بازگشایی رفتند فعالیت های فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد.

کلانتری افزود:  تامین برخی از نیاز های پایه ای باید انجام شود که وزیر علوم با ابلاغیه ای به دانشگاه ها اعلام کردند که دانشگاه‌ها ۳ درصد از بودجه های خود را به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، علمی در حوزه دانشگاه ها تخصیص دهند یکی از مشکلات اساسی در دانشگاه این بود که ردیف مشخصی برای هزینه در فعالیت‌های فرهنگی وجود نداشت امیدوار هستیم که در سالهای آتی این اتفاق رخ دهد و در لایحه دولت بودجه فرهنگی استقلال داشته باشد.

وی عنوان داشت: دانشگاه ها در انتقال فرهنگ و آداب دانشجویی دچار توقف شده بود و باید جامعه پذیری در دانشگاه به شکل مناسب خود بازگردد قرآن در کشور ما سیمان جامعه ایران است دین و قرآن اقوام مختلف را در ایران کنار هم نگه داشته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد:  دانشگاه هم باید از ظرفیت های قرآن و عترت استفاده کند ، البته کارهای خوبی انجام شده اما ابتدای کار است باید فعالیت های قرآنی گستره و عمق بیشتری پیدا کنند و در محدوده فضای دانشگاه‌ها تسری پیدا کنند توسعه که در حوزه های عالی و در دانشگاه صورت می‌گیرد با مفاهیم قرآن و عترت عمیق‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فعالیت های فرهنگی تحقیقات و فناوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها دین و قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آئین اختتامیه دومین نشست افق تحول دانشگاه اجلاسیه سراسری گروه کشوری علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در روز دوم این اجلاسیه با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سید عبداله میر غیاثی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، اکبر نصرالهی رئیس دانشکدگان هنر و رسانه، زهرا السادات مشیر استخاره مدیر گروه کشوری علوم اجتماعی، محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر، مدیران گروه علوم اجتماعی کشوری، علی چیتگر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس و روسای واحد‌های دانشگاهی و معاونین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس برگزار شد.

دکتر طهرانچی در حاشیه مراسم اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی با دکتر چیتگر دیدار و گفت‌وگو کرد.

اجلاسیه سراسری گروه کشوری علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از روز یکشنبه در ساختمان شهید سلیمانی (اداری) واحد چالوس در قالب کمیته‌های کارگروه علوم اجتماعی در چهار بخش کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • آریایی‌ها چه کسانی بودند؟/ نگاهی عمیق به مهاجرت آریایی‌ها به فلات ایران
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی