Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظری با بیان اینکه حضور در اردوهای جهادی بسیار دوست‌داشتنی است، گفت: برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم ضروری است گروه‌های جهادی اعزامی دارای تجهیزات کافی باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمدرضا نظری در گفت‌وگو با سفیرافلاک، اظهار داشت: دندانپزشکی شغلی است که با بهداشت دهان و دندان ارتباط دارد و بخش مهمی از سلامت افراد را در برمی‌گیرد؛ در این راستا باید روزانه با آموزش لازم در مورد حداقل دو بار مسواک زدن در روز (صبح و شب)، استفاده از نخ دندان بعد از هر وعده غذایی و در صورت پوسیدگی زیاد دندان بیمار، استفاده از دهان‌شویه را یاد بگیریم تا همیشه سلامت دندان و دهان خود را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ۶ فروردین امسال به همراه تیم‌های جهادگر به سمت مناطق محروم سپیددشت و چم سنگر برای خدمت‌رسانی اعزام شدیم، در این مناطق وضعیت بهداشتی ضعیف بود، به‌گونه‌ای که تنها یک مرکز بهداشت وجود داشت که به دلیل امکانات کم، فعالیت‌های اولیه‌ای چون کشیدن دندان و یا ترمیم‌های سطحی در آن صورت می‌گرفت.

دندانپزشک جهادگر در مناطق محروم لرستان عنوان کرد: در مناطق محروم سپیددشت و چم سنگر امکانات زیادی وجود نداشت ولی با این محدودیت‌ها توانستیم به‌صورت فشرده خدمت‌رسانی‌هایی را انجام دهیم ولی به دلیل عدم تجهیزات کافی نتوانستیم تمام طول دوره درمان بیماران را به سرانجام برسانیم؛ متأسفانه در مدت ۵-۶ روزی که در این مناطق خدمت‌رسانی می‌کردیم تنها کارهای ابتدایی چون ترمیم‌های سطحی و کشیدن دندان را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: بیشترین بیماری دهان و دندانی که مردم با آن درگیر هستند، پوسیدگی دندان است که ممکن است با ترمیم، عصب‌کشی و…درمان شود.

نظری گفت: در این مناطق امکانات، زیرساخت‌ها و هماهنگی‌ها به‌قدری ضعیف بود، زمانی که به این مناطق اعزام‌شده بودیم درخواست تجهیزات و امکانات بیشتری را دادیم؛ لازم است مشاورانی را که در حوزه دندانپزشکی آموزش‌دیده‌اند در این مناطق و خانه‌های بهداشت قرار دهند تا به مردم محلی آموزش‌های لازم را بدهند و نیز وسایل و امکانات موردنیاز دیگر را برای این مناطق ارسال کنند.

دندانپزشک جهادگر در مناطق محروم لرستان بیان کرد: در مدت فعالیت ما در این مناطق، دستگاه‌هایی چون رادیوگرافی و دیگر امکانات را نداشتیم و به مشکل برخوردیم، اگر تجهیزات لازم از قبل فراهم‌شده بود، بسیار بهتر و مؤثرتر خدمت‌رسانی می‌کردیم.

وی افزود: رفتن به این مناطق و ورود به این نوع روستاها در مناطق دورافتاده بسیار در روحیه ما تأثیر مثبت گذاشت؛ آشنایی با شرایط و سبک زندگی این افراد در مناطق محروم و ارتباط و معاشرت با افراد مختلف وهمچنین با خلق‌وخوی آن‌ها بسیار بر راه‌ و روش زندگی ما اثرگذار بود به‌گونه‌ای که باعث شد چشم‌انداز وسیع‌تری نسبت به اطراف خود داشته باشیم.

نظری بیان کرد: این اردوها باعث شد که ما از فضای روزانه‌ای که در آنها زندگی می‌کنیم خارج‌شده و احساسات خوب و بانشاطی را داشته باشیم؛ درواقع فلسفه این نوع اردوهای جهادی بسیار دوست‌داشتنی است، قطعاً اگر بازهم این‌گونه اردوهای جهادی را داشته باشیم، حتماً در آنها شرکت خواهم کرد، البته لازم است برای این اردوهای جهادی امکانات و تجهیزات و هماهنگی‌های بیشتر و بهتری صورت بگیرد تا بهتر بتوانیم در این راستا خدمت‌رسانی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مناطق محروم اردوهای جهادی داشته باشیم خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در نشست ستاد مدیریت بحران کرمانشاه که امروز (هشتم اردیبهشت) با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، از بالا بودن حوادث کوهستان در کرمانشاه بواسطه کوهستانی بودن این منطقه یاد کرد و گفت : امسال ۳۰ حادثه کوهستان در استان رخ داده که از نظر تعداد حوادث و تعداد موارد فوتی ناشی از حوادث کوهستان دومین استان کشور هستیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته شاهد آمار بالای حوادث کوهستان در کرمانشاه بودیم، به گونه‌ای که از ۸۵۸ حادثه رخ داده در سطح استان که هلال احمر در آن ماموریت داشته، ۹۹ مورد آن حوادث کوهستان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از دشواری عملیات در حوادث کوهستان یاد کرد که پُرهزینه و با ریسک بالا بوده و نیازمند تجهیزات تخصصی است.

محمدی خواستار تامین تجهیزات بیشتری برای رسیدگی به حوادث کوهستان در کرمانشاه شد و عنوان کرد: تجهیزات کنونی که در اختیار داریم پاسخگو نیست و برخی از آنها قدیمی و فرسوده هستند.

وی از کم توجهی به امکانات و تجهیزات امدادی مورد نیاز کرمانشاه بعد از زلزله سال ۱۳۹۶ نیز گلایه کرد و یادآور شد: اکنون که تا حدودی برای سیل سیستان و بلوچستان کمک‌هایی ارسال کردیم، موجودی انبار‌های استان برای حدود دو درصد جمعیت کرمانشاه کافی است، درحالیکه بلحاظ استاندارد‌ها این میزان باید برای ۱۰ درصد جمعیت استان جوابگو باشد.

محمدی خواستار توجه ویژه به امکانات و تجهیزات امدادی مورد نیاز در کرمانشاه شد و افزود: با توجه به تعدد و تنوع بالای حوادث و مخاطرات، در اختیار داشتن امکانات و اقلام امدادی ضروری است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا