Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@02:24:04 GMT

دستگاه برش لیزری در صنعت تابلوسازی چه کاربردی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۲۱۷۹

دستگاه برش لیزری در صنعت تابلوسازی چه کاربردی دارد؟

دستگاه برش لیزری امکان برش طرح‌های مختلف را در کیفیت زیاد و سرعت بالا فراهم کرده است؛ در نتیجه برای تولید تابلوهای خاص و زیبا روش تولید مناسبی است.

دستگاه برش لیزری برای تولید تابلو چگونه عمل می‌کند؟

دستگاه برش لیزری روتک با استفاده از اشعه لیزر قابلیت‌های زیادی فراهم کرده است؛ بسیاری از تولیدات مانند حکاکی و برش انواع تابلوها با ورق های فلزی و غیرفلزی توسط این دستگاه انجام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انرژی لازم این دستگاه توسط گاز دی اکسید کربن تامین می‌شود و قدرت آن در دستگاه‌ها متفاوت است.

تنوع در اندازه‌های مختلف از 60 تا 180 سانتی متر باعث شده در فضاهای زیادی بتوان از این دستگاه استفاده کرد و مصرف‌کننده با توجه به نیاز خود نوع مناسب آن را تهیه کند.

برای تابلوسازان این دستگاه بخش زیادی از کار را آسان کرده است زیرا می‌تواند برش‌هایی بدون هیچگونه انحراف را با سرعت بسیار زیادی انجام دهد، به همین دلیل در صنعت تابلوسازی برای ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی مغازه‌ها، شرکت‌ها، متروها و دیگر مکان‌ها مورد استفاده قرار میگیرد.

دستگاه برش لیزری در تابلوسازی چه کاربردهایی دارد؟

با استفاده از دستگاه برش لیزری تابلوسازی می‌توان انواع تابلوهای چوبی، آهنی، پی وی سی، چرمی، مسی، پلاستیکی، شیشهای، ورق های و دیگر مواد را در کمترین زمان ممکن و به صورت منظم و باکیفیت برش داد.

در گذشته برای برش طرح‌ها و حروف حکاکی شده در انواع تابلوها باید از اره های برقی و یا دست و قیچی استفاده می‌کردند که زمان انجام برش در این روش‌ها بسیار طولانی بود و در پایان کار طرح‌ها موج دار شده و به تمیزی برش لیزر نبودند.

درحال حاضر می‌توان به کمک دستگاه‌های لیزر صنعتی روی انواع تابلوها با جنس های مختلف حروف را حکاکی کرد و سپس با استفاده از انواع دستگاه برش لیزر، نقش و نگارهای حکاکی شده را بدون هیچگونه موجی برش داد.

قابل ذکر است که استفاده از این دستگاه، بیشتر در تابلوهای پلکسی گلاس انجام می‌شود، برای برش لیزری این تابلوها ابتدا باید حروف را روی پلکسی گلاس حکاکی کرد و با Ledها نوردهی شود تا دستگاه برش لیزری تابلوسازی بتواند این حروف حک شده روی پلکسی را به طور دقیق برش دهد.

نوع دیگری از دستگاه های برش لیزری برای تابلوسازی وجود دارد که با استفاده از متریال های فلزی ساخته می شوند؛ دستگاه لیزر فایبر برای حکاکی و برش روی متریال های فلزی به کار می رود.

نحوه کارکرد دستگاه برش لیزری برای تابلوسازی چگونه است؟

بعد از تهیه دستگاه مناسب با اندازه مشخص نوبت به وسایل مورد نیاز دیگر مانند کامپیوتر و نرم‌افزارهای مربوط به آن است. افراد تابلوساز باید با استفاده از نرمافزارهای خاص مانند اتوکد، انواع نقش و نگارها و حروف را روی تابلوهایی با انواع جنس‌های فلزی و غیر فلزی حکاکی و ترسیم کنند.

بعد از حکاکی حروف روی تابلوها، پردازشگر این دستگاه اقدام به برش این نقش و نگارها می کند و خیلی سریع و با دقت کامل برش ها را انجام می دهد.

دستگاه برش لیزری از چه اجزائی تشکیل شده است و هرکدام چگونه عمل می‌کنند؟

دستگاه برش لیزری از اجزای اصلی مانند تیوب لیزر، هد، دو آینه و... تشکیل شده است؛ هر کدام از این اجزا کار مشخص خود را انجام می‌دهند تا برش لیزری انجام شود.

بخش مهم دیگر در دستگاه همان طور که از اسم آن مشخص است، اشعه لیزر است که وظیفه تامین انرژی و تبدیل به گاز دی اکسید کربن را بر عهده دارد.

تیوب لیزر در دستگاه، اشعه لیزر را به عقب و جلو حرکت می‌دهد و انرژی دی‌اکسید کربن مورد نیاز دستگاه را به‌طور منظم شارژ می‌کند.

دو آینه درون دستگاه به صورت موازی قرار دارند که فرایند تابش لیزر و برگرداندن آن را انجام می‌دهند.

در این دستگاه دو آینه به طور موازی در روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند که فرآیند تابش لیزر و برگرداندن آن را بر عهده دارند، این تابش توسط همان گاز دی اکسید کربن تامین شده از تیوب انجام می‌شود.

در نهایت به قسمتی می‌رسیم که هد درون دستگاه اشعه را به متریال (تابلو) می‌رساند و عملیات برش انجام می‌شود.

پمپ هوا، چیلر، صفحات آهنی و... قطعات دیگر موجود در دستگاه نیز وظیفه خود را انجام می‌دهند که دستگاه به درستی برش و حکاکی را انجام دهد.

نکته‌ای که درمورد دستگاه برش لیزر وجود دارد، انرژی لیزری است که توسط آن به صفحات تابلوها وارد می‌شود، دارای قدرت دو هزار وات است و می‌تواند همه چیز را ذوب کند.

خرید دستگاه برش لیزری چه شرایطی دارد؟

برای خرید دستگاه برش لیزر باید اطلاعاتی در مورد امکانات آن کسب کنید و با توجه به نوع نیاز و استفاده خود، دستگاه مناسب که اندازه استانداردی دارد را انتخاب و خرید کنید.

توجه کنید دستگاه‌های لیزر صنعتی وارداتی هستند پس از یک شرکت معتبر که خدمات پس از فروش خوبی داشته باشد، خرید کنید.

کد خبر 1621357

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دستگاه برش لیزری دستگاه برش لیزر انواع تابلوها دی اکسید کربن دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)

سواد زندگی؛ توسعه توانمندی‌های فردی؛ مریم طرزی- اگر می‌خواهید بدانید که چگونه درخواست افزایش حقوق کنید، راز آن برنامه‌ریزی و اعتماد به نفس است. بسیاری این کار برای شان سخت است و البته حق هم دارند. نمی توان انکار کرد که کار ساده ای نیست، موقعیت دشواری است و همواره این احتمال وجود دارد که پاسخ منفی دریافت کنید. با این حال، مانند خیلی چیزهای دیگر در زندگی، برای محقق شدنش باید ریسک کرد.

اولین قدم این راه  همیشه بررسی روند حقوق و دستمزد در بخشی است که در آن کار می کنید. علاوه بر این، اطلاع از سلامت مالی شرکتی که در آن کار می کنید نیز عنصری تعیین کننده است. پس از آن، تنها چیزی که باقی می ماند این است که یک استراتژی خوب برای دستیابی به آن میزان افزایش حقوق ترسیم کنیم.

 کوشیده ایم در این متن تمام توصیه ها را به طور مفصل شرح دهیم تا احتمال موفقیت شما بالاتر رود.

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

_____________________

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران

*شگرد "قصد متناقض" یا چگونه با درآغوش گرفتنِ مشکلات بر آنها چیره شویم؟

*صبر و انتظار را از نو بیاموزیم (+6 تکنیک برای پرورش صبر)

*5 فضیلت بی حوصلگی!

*خوشبختی چیست و چگونه به دست می‌آید؟ (+ توصیه هایی برای خوشبخت بودن)

*« ترازوی رنج و معنا » چگونه عمل می کند؟

*چگونه در لحظه زندگی کنیم (+ تمرین هایی برای ذهن آگاهی)

*اصرار بر حال خوب همیشه خوب نیست؛ حال بدمان را بپذیریم

*احساس مسؤولیت مان را کم کنیم!

*گاهی وقت‌ها هیچ کاری نکنید: هنر "بی عملی"

کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!