Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 398 KB دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، زینب رحیمی، فعال محیط زیست ساعاتی قبل با انتشار این ویدئو نوشت: تخریب در مرتع حسین‌آباد برای ساخت پتروشیمی میانکاله ادامه دارد. حکم دادستان مبنی بر توقف پروژه اجرا نشده است.

همچنین خبرگزاری تسنیم با انتشار ویدیویی از فعالیت شب گذشته در محدوده پتروشیمی میانکاله، نوشت؛ در پی انتشار گزارشی که نشان می‌داد با وجود دستور قضایی معاونت حقوق عامه دادستانی‌کل کشور پروژه پتروشیمی میانکاله متوقف نشده است و بخشی از پروژه به‌صورت شبانه در حال انجام است، رئیس‌کل دادگستری استان مازندران به‌محض مشاهده مستندات و اطلاع از ماجرا یک تیم انتظامی ـ قضایی را برای بررسی بیشتر موضوع شبانه به محل پروژه اعزام کرد تا در صورت صحت موضوع با عوامل به‌صورت قانونی برخورد شود که نتایج بررسی تیم اعزامی طی ساعات آتی اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصر سه‌شنبه بود که مرکز رسانه قوه قضائیه با انتشار خبری از ارسال نامه دادیار دادسرای دیوان‌عالی کشور و مدیرکل حوزه حقوق عامه دادستانی‌کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم به دادستان عمومی و انقلاب مازندران خبر داده بود که بر اساس این نامه دستور توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله صادر شده بود.

بر اساس این گزارش مدیرکل حوزه حقوق عامه دادستانی‌کل کشور در نامه‌ای که در هفته جاری و به‌دستور حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری صادر کرده بود، بر اساس تکالیف قانونی دستگاه قضایی در پیگیری حقوق عامه و با استناد به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ممنوعیت استقرار صنایع شیمیایی در صورت دارا بودن فاضلاب صنعتی در فرایند تولید، دستور توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله را صادر کرده بود.

رئیس دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در این دستور خطاب به دادستان مازندران تأکید کرده است در خصوص احداث مجتمع پتروشیمی در مراتع روستای حسین‌آباد شهرستان بهشهر در محدوده زیست‌بوم میانکاله، به‌قید فوریت گزارش جامعی از ابعاد مختلف موضوع از چگونگی فرایند واگذاری 90 هکتار عرصه به سرمایه‌گذاری، انجام بررسی اولیه طرح و نحوه جانمایی آن، اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط و بررسی اثرات زیست‌محیطی پروژه تهیه شود و تا مشخص شدن نتیجه نهایی بررسی‌ها از ادامه فعالیت طرح جلوگیری شود.

همچنین رئیس‌کل دادگستری استان مازندران درباره دستور توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله از سوی دادستان‌کل کشور اظهار داشت: احداث مجتمع پتروشیمی میانکاله منوط به داشتن مجوزهای لازم از جمله زیست‌محیطی است.

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه دادستانی‌کل کشور و معاونت امور عامه دادستانی مقرر کردند جلوی هرگونه فعالیت و ساخت‌وساز در این مجتمع گرفته شود، افزود: به دادستان مرکز استان مازندران دستور دادم پیگیر این اجرای دستور باشند.

وی با ابراز اینکه دستگاه قضایی مازندران هیچ‌گونه دستوری برای ادامه فعالیت این پروژه صادر نکرده است، تصریح کرد: ‌عملیات اجرای این پروژه متوقف است و تا زمانی که مجوزهای لازم اخذ نشود هیچ‌کسی حق ندارد کوچک‌ترین فعالیتی در حوزه ساخت‌وساز داشته باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران در پاسخ به سؤالی درباره برخی خبرها مبنی‌ بر ادامه فعالیت این پروژه گفت: چنانچه ملاحظه ‌شود مسئولان پروژه دستورات قضایی را نادیده بگیرند با آنها با قاطعیت برخورد قانونی و قضایی صورت خواهد گرفت

در این زمینه ببینید:

سرعت عجیب عملیات عمرانی پتروشیمی میانکاله با وجود مخالفت رئیسی | دستور رئیس‌جمهور اجرا نشد؟ جزئیاتی از دستور توقف اجرای پتروشیمی میانکاله کلبه بسازی جنگل‌بانی پدرت را در می‌آورد حالا چطور پتروشیمی می‌زنند؟! | روایت چوپان گلستانی از پتروشیمی میانکاله

کد خبر 669569 برچسب‌ها استان مازندران تخریب دادستانی میانکاله پتروشیمی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران تخریب دادستانی میانکاله پتروشیمی رئیس کل دادگستری استان مازندران پتروشیمی میانکاله دستور توقف اجرای دادستانی کل کشور عامه دادستانی حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک

دادستان عمومی و انقلاب فردیس به شهرداری این شهر دستور داد سریعا نسبت به ساماندهی و حل مشکلات یک پارک که موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورده ورود کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسین ناصرخاکی با اعلام خبر صدور دستور به شهرداری فردیس برای ساماندهی «پارک تندرستی» در این حوزه قضایی گفت: یکی از مشکلات این شهرستان، علی رغم تراکم بالای جمعیت، کمبود فضاهای سبز است و همین موضوع موجبات محرومیت و عدم دسترسی همه شهروندان به این فضاها شده است.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس با اعلام اینکه یکی از پارک‌های مهم این شهرستان، «پارک تندرستی» است تصریح کرد: با توجه به شرایط گفته شده و وقوع برخی بزه‌ به علت حضور اراذل و توزیع مواد مخدر، و همچنین آسیب به چندین کودک در جریان حمله سگ‌ها، به شهرداری فردیس دستور ساماندهی فوری این پارک داده شد.

وی افزود: بر این اساس شهرداری فردیس مکلف شده است ضمن محصور کردن این پارک، با استقرار نگهبان در خصوص ورود و خروج شهروندان، کنترل‌های لازم را داشته باشد تا امکان استفاده از فضاهای سبز برای همه شهروندان فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • گزارشی از سریال‌های در حال ساخت نمایش خانگی/ کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد