Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@16:54:29 GMT

◄ راه‌آهن میانه- اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۳۶۹۳

◄ راه‌آهن میانه- اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد

تین نیوز

علی کاظمی سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل درباره مشخصات فنی راه آهن میانه- اردبیل خاطر نشان کرد: طول این خط آهن ۱۷۵ کیلومتر بوده و در ۱۱ قطعه در حال اجراست.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وی افزود: راه آهن میانه- اردبیل از ایستگاه زاویه واقع در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی آغاز می‌شود و با عبور از منطقه کوهستانی به ایستگاه اردبیل می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل توضیح داد: به لحاظ شرایط توپوگرافی، ۳۵ درصد این پروژه در منطقه کوهستانی و سخت‌گذر، ۴۵ درصد در تپه ماهور و ۲۰ درصد در منطقه هموار واقع شده است.

به گفته کاظمی این محور با مشارکت ۱۱ شرکت پیمانکاری و نظارت ۶ شرکت مهندسان مشاور در حال اجراست.

سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل اظهار کرد: عملیات احداث این خط آهن از سال ۸۴ شروع شده و تاکنون در حوزه زیرسازی حدود ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیشرفت کلی طرح نیز به ۸۳ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۱۰۱ کیلومتر از محور ریل‌گذاری شده و سایر قسمت‌ها نیز در دست تکمیل است که به طور ۱۰۰ درصدی از ریل ملی استفاده شده است.

کاظمی گفت: راه آهن اردبیل با توجه به اینکه از منطقه کوهستانی عبور می‌کند دارای حدود ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۴ هزار متر بوده و ۵ کیلومتر نیز پل دریایی بزرگ دارد.

به گفته سرپرست مجری راه‌آهن میانه- اردبیل این خط ریلی دارای ۳ کیلومتر پل تیپ آب‌رو بوده و ۲۳ دستگاه گالری به طول ۵.۵ کیلومتر دارد.

کاظمی حجم کلی عملیات خاکی این محور را ۳۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: راه‌آهن میانه- اردبیل دارای ۸ ایستگاه شامل ۲ ایستگاه تشکیلاتی مسافری، ۳ ایستگاه مسافری درجه دو بنام‌های فیروزآباد، گنجگاه و مهماندوست و ۳ ایستگاه بین راهی می‌شود.

جابجایی مسافر از طریق این خط ریلی به ۱.۵ میلیون نفر می‌رسد

سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل درباره ترافیک این خط ریلی اظهار کرد: پیش‌بینی شده در سال اول بهره‌برداری ۲.۵ میلیون تن بار و ۶۰۰ هزار نفر مسافر جابجا شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها برای سال بیستم بهره برداری از این خط ریلی نیز حاکی از حمل ۴ میلیون تن بار و جابجایی ۱.۵ میلیون تن مسافر است.

کاظمی درباره زمان افتتاح این خط ریلی گفت: هدفگذاری ما بهره‌برداری از راه آهن میانه- اردبیل در سال جاری به شرط تامین منابع مالی مورد نیاز است.

گفتنی است حمل و نقل ریلی به واسطه حجم و میزان جابجایی بار و مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت و زمین مورد نیاز برای احداث از بهترین زیرساخت‌های عمرانی به شمار می‌رود و اردبیل نیز به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی از سرچشمه‌های بار محسوب شده و به واسطه مرزی بودن نیز از لحاظ ترانزیت کالا و مسافر در کریدور شمال جنوب حائز اهمیت است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تین آذربایجان شرقی ترافیک منابع مالی حمل و نقل صرفه جویی در مصرف کشاورزی آذربایجان شرقی راه آهن میانه اردبیل راه آهن میانه بهره برداری خط ریلی ۵ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی گفت: امسال به دنبال این هستیم که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهنام نظری ظهر امروز در نشست ستاد اربعین استان مرکزی با اشاره به اعزام بیش از 65 هزار نفر به عتبات عالیات در سال گذشته، اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در ستاد اربعین است‌ و‌ از آنجایی که در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و زائران قرار دارد و کریدور شمال به جنوب است باید تمهیدات لازم برای اعزام زائران از استان را بیندیشد همچنین در مسیر بازگشت نیز استان مرکزی به همین میزان باید پذیرای زائران حسینی باشد.

وی افزود: امسال به دلیل ملاحظات امنیتی، تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران چه در استان، مرز مهران و عراق نیز براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین استان و ستاد عتبات عالیات استان باید صورت گیرد بنابراین اگر مجموعه‌هایی قرار است موکب مربوط به خود را راه‌اندازی کنند باید از مسیر ستاد اربعین پیگیری شود و در مکانی که از سوی ستاد اربعین مشخص می‌شود نیز مستقر شوند. همچنین اداره کل غله و خدمات بازرگانی نیز مطلقا به مطالبات موکب‌ها در خصوص تامین نیاز مواد غذایی نیز پاسخ ندهند.
 
رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: تمام شرکت‌ها، دستگاه‌های اداری و اجرایی و کارخانجات استان مکلف هستند برای همایش بزرگ جهان تشیع ظرفیت‌های لازم را پای کار بیاورند تا مردم به مسالک دینی خود بپردازند؛ مسالک دینی که اکنون خاری بر چشم دشمنان است، بنابراین امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد. 

نظری عنوان کرد: اقدامات داخلی دستگاه‌ها از زمان کنونی باید آغاز شود و مدیران  و مسئولان باید برنامه ریزی داشته باشند تا بهترین خدمات برای زائران امام حسین (ع) ارائه شود. سال گذشته اقدام خوب و هماهنگی در ستاد اربعین استان صورت گرفت و ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد. بنابراین پایه و اساس ستاد اربعین امسال اقدامات سال گذشته است و باید تمام توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها در ستاد اربعین سال 1403 باید به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه امسال به دنبال این هستیم که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود، گفت: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریعتر ستاد اربعین را تشکیل دهند و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز نسبت به برگزاری جلسات با صنایع و با حضور نمایند‌ه‌ ستاد اربعین اقدام داشته باشند.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی خاطرنشان کرد: شرکت پخش و پالایش نفتی استان موظف است همه نیازمندی‌های مواکب در حوزه سوخت اعم از کامیون داران و گاز را پیگیری کند و نتیجه مربوطه را به ستاد اربعین استان مرکزی ارائه کند و در اعزام کامیون‌ها در ایام اربعین حساسیت در خصوص مسدود شدن کارت سوخت کامیون دارها وجود نداشته باشد. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال