Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر مرکزی مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان ضمن اعلام پشتیبانی خود از ملت شریف جمهوری اسلامی ایران و قدردانی از همکاری‌های بی دریغ آن ملت که میزبان پنج میلیون مهاجر ما است، گفت: عملکرد جاهلانه انسان‌های جاهل در مقابل سفارت و کنسول‌گری ایران را محکوم می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، در پی اتفاقات غیر منتظره اخیر در مقابل سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و استفاده ابزاری و بی شرمانه دشمن از فضای متشنج، برای تیره ساختن روابط بین دو کشور، امروز چهارشنبه، ۲۴ حمل ۱۴۰۱ شهروندان کابل در یک تجمع بزرگ مردمی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران، نفرت و انزجار خود را از فضاسازی‌های اخیر و دامن زدن به فتنه از سوی حلقات مشخص و گماشته شدگان دشمن اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم کابل با تجمع صدها نفری، بی حرمتی نسبت به سفارت کبری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و همچنین حمله بر کنسولگری ایران در هرات را محکوم کرده و از مسلمانان دو کشور خواستند که اسیر توطئه‌های دشمن نشوند و روابط دوستانه تاریخی و فرهنگی خود را حفظ کنند.

در همین حال حجت الاسلام والمسملین یارمحمد رحمتی، رئیس دفتر مرکزی فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در کابل که در جمع صدها تجمع کننده مقابل سفارت ایران صحبت می کرد، گفت: فلسفه تجمع امروز شهروندان پایتخت در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران به این خاطر است که هتک حرمت به سفارت و کنسولگری این کشور در کابل و هرات را تقبیح کنیم.

رحمتی اضافه کرد: ما امروز پشتیبانی خود را از ملت شریف جمهوری اسلامی ایران اعلان می کنیم و از همکاری های بی دریغ آن ملت که میزبان پنج میلیون مهاجر ما است، قدردانی می نمایم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران حسن هم جواری و همسایگی را نگه داشته است. ما تجمع کردیم برای این‌که عملکرد جاهلانه یک عده انسان‌های جاهل را محکوم کنیم.

مسئول دفتر مرکزی مرکز تبیان در کابل اظهار کرد: ما از دولت جمهوری اسلامی ایران و مقامات بلندپایه آن از طرف این جامعه و ملت پوزش می خواهیم، چون ما با جمهوری اسلامی ایران همیشه اخوت و برادری داشته و داریم.

وی تصریح کرد: آمریکا در افغانستان شکست خورد و امروز می خواهد در پی جبران آن، در فضای مجازی کلیپ های جعلی را پخش کند تا در میان دو ملت شریف، مسلمان و متدین افغانستان و ایران اختلاف ایجاد کند.

رحمتی خاطرنشان ساخت: ما امروز با تجمع در پیش سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلان می‌کنیم که دو ملت مسلمان افغانستان و ایران هوشیارتر از آن است که وسیله و ابزاری برای اهداف شوم دشمن قرار بگیرد.

وی همچنین اضافه کرد: امیدوار هستیم که تفرقه اندازی های یک عده در فضای مجازی که در پی به جان هم انداختن دو ملت است، جدی گرفته نشود.

این عالم برجسته دینی همچنین بیان کرد: مستکبر جهانی، یعنی آمریکا آرزو داشت که با رفتن از افغانستان این ملت در دام جنگ های داخلی و فرقه ای بیافتد، ولی برخلاف تصور آن‌ها ملت با عظمت افغانستان با صلح، امنیت، اخوت و برادری در کنار همدیگر زندگی می کنند.

وی در اخیر سخنان خود گفت: اخوت مردم افغانستان و ایران برای آمریکا غیر قابل تحمل است، بنابراین ما از دو ملت شریف می خواهیم که بوق دروغین تبلیغاتی دشمن مشترک مان را جدی نگیرند.

گفتنی است که پس از شهادت دو تن از روحانیون ایرانی در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) توسط یک فرد مشکوک و تکفیری؛ اما منسوب به افغانستان، اوضاع در فضای مجازی بیش از فضای حقیقی متشنج شد و افراد فرصت طلب و نفاق‌انگیز در افغانستان و ایران تلاش کردند تا با صحنه سازی‌های کاذب، نشر کلیپ‌های غیرمستند مبنی بر اذیت و آزار مهاجرین افغانستانی در ایران توسط کشور میزبان، دشمنی عمیقی را میان دو کشور ایجاد نمایند، اما خوشبختانه مردم مسلمان و آگاه ایران و افغانستان به ویژه نخبگان دو کشور در وقت و زمان مناسب از توطئه دشمن آگاهی پیدا کرده و دست به کار شدند تا بیش از این برای دشمن فرصت فراهم نشود.

منبع: صدای افغان

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران افغانستان و ایران مقابل سفارت ملت شریف دو کشور دو ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی

به گزارش قدس آنلاین، بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در رابطه با پیگیری پرونده قضایی مفتوح مراجع فرانسوی علیه هموطن ایرانی که در روز جمعه ۳۱ قروردین با پوشیدن جلیقه انفجاری تقلبی و ورود به ساختمان بخش کنسولی فضای رعب و وحشت را برای مراجعان ایرانی و همکاران سفارت ایجاد کرد، سفارت بر این باور است این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی که توسط افراد، گروه‌ها و لابی‌های ضد ایرانی ایجاد و دامن زده می‌شود، اقدام مخاطره آمیز و تهدید برانگیز مزبور را انجام داده است.

در این بیانیه آمده است: با وجود آنکه وی قبلاً در شهریور ۱۴۰۲ اقدام به آتش زدن لاستیک در مقابل بخش کنسولی کرده و توسط دادگاه فرانسه محکوم شده بود، سفارت با در نظر گرفتن شرایط سنی و شکنندگی وضعیت روحی و جسمی این هموطن ایرانی و بر اساس سنت ایرانی و اسلامی رأفت و بخشش، تصمیم گرفت ضمن عدم پیگیری شکایت قضایی اخیر، حتی شکایت پیشین خود مرتبط با پرونده آتش‌سوزی شهریور ۱۴۰۲ را نیز پس بگیرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با تاکید بر اینکه تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان «خانه» واقعی همه ایرانیان است، ابراز امیدواری کرده است که تصمیم مزبور زمینه بازسازی روحی این هموطن برای بازگشت به زندگی عادی خود را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • دشمن دست به خطایی بزند نمونه دیگری از موشک‌ها و پهپادها به سمتشان شلیک خواهد شد
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • فیلم| تظاهرات اردنی‌ها مقابل سفارت رژیم صهیونیستی