Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@02:25:27 GMT

بنت: انتخابات زودهنگام در اسرائیل منتفی است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۵۹۰۰

بنت: انتخابات زودهنگام در اسرائیل منتفی است

 به نقل از الشرق الاوسط، در شرایطی که نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل به دنبال جلوگیری از سقوط دولت خود است، ائتلاف مشترک احزاب عربی نسبت به گسترش نفوذ احزاب راست افراطی و فاشیست هشدار داده است.

سامی ابو شحاده، رئیس ائتلاف مشترک احزاب عربی در کنست اسرائیل اعلام کرد که در اولین اقدام پس از تعطیلات کنست،‌ این ائتلاف نسبت به سرگونی دولت نفتالی بنت اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود که با هیچ پیشنهادی مبنی بر مشارکت در دولت یا ائتلاف با دولت موافق نیست و آن را نمی‌پذیرد.

بنت همچنین برگزاری انتخابات زود هنگام را منتفی دانست و بر ادامه روند کار دولتش تاکید کرد.

از آنجایی که اپوزیسیون راستگرا به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل با تمام قوا به دنبال سرنگونی دولت بنت هستند و در تلاش برای جداسازی احزاب بیشتر از ائتلاف دولت بنت می‌باشند، اقدام ائتلاف مشترک احزاب عربی در کنست جهت تصمیم گیری درباره رای عدم اعتماد به بنت، می‌‎تواند به سرنگونی دولت فعلی رژیم صهیونیستی بیانجامد.

در همین راستا، ابو شحاده در واکنش به این سناریو با بیان اینکه ائتلاف مشترک به نفع بنیامین نتانیاهو رای نخواهد داد، اعلام کرد که می‌بایست انتخابات زودهنگام در اسرائیل برگزار شود.

منابع خبری عبری زبان گزارش دادند که نظرسنجی‌ها در این زمینه نشان می‌دهد، ائتلاف فعلی که دولت بنت را بر سر کار آورد، در هر انتخاباتی که در حال حاضر برگزار شود یک پنجم قدرت خود را از دست خواهد داد.

بنت در همین راستا برای کاهش احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل با حمله به اقدامات احزاب راستگرای صهیونیستی به رهبری بنیامین نتانیاهو، سعی داشته دولت خودش را نجات دهد.

 وی نسبت به مسئله فلسطین و فلسطینیان اعلام کرد؛ سیاستی که دولت وی در قبال فلسطینی‌ها در کرانه باختری دنبال می‌کند، سیاست "چماق و هویج" است که به گفته وی اتخاذ این سیاست برای مهار خشم فلسطینی‌ها و جلوگیری از فوران اوضاع امنیتی است.

بنت افزود که دولت او با هشت حزب ائتلافی خود، از جمله فهرست واحد نهضت اسلامی به ریاست منصور عباس، دولتی است که بیشترین آزادی را به سرویس‌های امنیتی و نیروهای ارتش در قدس و کرانه باختری اعطا کرده است.

وی ادعا کرد که به واسطه سیاست‌های دولتش،‌ تلاش واشنگتن برای افتتاح کنسولگری در قدس جهت تقویت ارتباطات میان تشکیلات خودگردان فلسطین با آمریکا را ناکام گذاشته است.

در رابطه با مسائل امنیتی نیز، بنت مدعی شد که دولتش در این رابطه هیچ‌گونه نرمی از خود نشان نداده و همچنین از عملیات و ترفندهای هجومی برای مقابله با مسائلی که امنیت اسرائیل و شهرک‌نشینان را با خطر مواجه می‌کند، استفاده کرده است.

وی افزود: این کاری است که ما انجام می‌دهیم، وارد شهر "جنین" می‌شویم، به "تروریست‌های فلسطینی" در پایگاه هایشان حمله می‌کنیم و از اقدامات مخرب آنها جلوگیری می‌کنیم.

وی به کمک مالی قطر که در دوره دولت نتانیاهو به غزه وارد می‌شد، اشاره کرد و مدعی شد که دولتش از ورود "کیسه‌های پول نقد" برای حماس در نوار غزه جلوگیری کرده است.

بنت در جریان صحبت‌های خود اعتراف کرد که با کنار کشیدن عیدیت سلیمان، رهبر ائتلاف پارلمانی دولت خود به نفع اپوزیسیون؛ دولتش ضربه سختی خورده است، با این‌ حال اضافه کرد که از دست او عصبانی نیست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره گفت: عیدیت سلیمان به خانه من آمد و از شدت فشارها و تهدیدهایی که او و فرزندانش از سوی فرستادگان نتانیاهو و راست‌های افراطی با آن مواجه شده بودند، گریه می‌کرد.

وی ادامه داد: دو نماینده جدا شده از ائتلاف دولت من، تحت فشارهای شدید و غیرقابل تحمل اپوزیسیون راستگرا به رهبری بنیامین نتانیاهو و سوء استفاده مداوم از سوی حامیان  احزاب "لیکود" و "صهیونیسم مذهبی" قرار داشتند.

بنت در نهایت گفت: دو راه پیش روی ما است، یا اینکه دولت را تقویت کنیم و با قدرت مقابل افراطی‌های راستگرا بایستیم یا اینکه تسلیم به برگزاری انتخابات زود هنگام شویم که در این صورت بازهم اسرائیل وارد چرخه نامعلومی از چالش انتخاباتی خواهد شد و شرایط را بیش از پیش پیچیده‌تر خواهد ساخت./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: بنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۵۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل

یک شبکه صهیونیستی از احتمال استعفای رئیس ستاد ارتش این رژیم در ادامه موج استعفاهای مقامات ارتش اسرائیل به علت شکست در عملیات طوفان الاقصی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که موج استعفاها در ارتش رژیم صهیونیستی طی چند هفته گذشته به دلیل شکست در عملیات طوفان الاقصی با شتاب زیاد آغاز شده و ادامه دارد، امروز یک رسانه صهیونیستی از احتمال استعفای رئیس ستاد ارتش این رژیم طی مرحله آینده خبر داد.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که تعدادی از افسران ارشد ارتش اسرائیل همچنان در تماس با وکلای خود هستند و احتمال دارد که «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش در دوره آینده استعفا دهد و بحث‌هایی درباره یافتن جایگزین برای او آغاز شده است.

همچنین رسانه‌های عبری اعلام کردند که بعد از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (امان) موج استعفاها در فرماندهی ارتش اسرائیل آغاز شده و طی هفته‌های آینده انتظار می‌رود شاهد استعفاهای بیشتر باشیم.

اخیرا در پی استعفای آهارون هالیوا به‌دلیل شکست در جریان عملیات طوفان الاقصی روزنامه عبری اسرائیل هیوم اعلام کرد: بعد از استعفای رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل، انتظار می‌رود که شاهد استعفاهای بیشتری در صفوف افسران ارتش، از رئیس ستاد گرفته تا معاون او و فرمانده منطقه جنوبی و فرمانده تیپ غزه و حتی رئیس شاباک باشیم.

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کردلاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کند

هالیوا پیشتر مجبور شده بود به شکست اطلاعاتی ارتش اسرائیل در عملیات 7 اکتبر اعتراف کند و گفت که نیروهای تحت فرمانش شکست خورده‌اند زیرا به مهمترین مأموریت خود که ارائه هشدار جنگ است، عمل نکردند.

قبل از آن هم رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که سرتیپ «عمیت ساعر» رئیس بخش تحقیقات اطلاعات نظامی ارتش این رژیم (امان) بعد از پذیرش مسئولیت کامل شکست اطلاعاتی اسرائیل در جریان عملیات طوفان الاقصی که مقاومت فلسطین در 7 اکتبر 2023 انجام داد، از منصب خود کناره‌گیری کرد.

در ماه فوریه گذشته هم یکی از افسران ارشد امان با درجه سرلشکری به‌دلیل نقشی که در ارزیابی اشتباه اطلاعاتی داشت و منجر به شکست اسرائیل در 7 اکتبر شد، از منصب خود استعفا داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند