Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدمجید امامی چهارشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در رشت اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه عفاف و حجاب یکی از اولویت های مهم در شورای فرهنگ عمومی است، اما متاسفانه حجاب بعضی از بانوان زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی افزود: یکی از کارهایی که بدحجابی را در جامعه کاهش می دهد، دسترسی آسان بانوان و دختران به لباس عفیف، زیبا و ارزان قیمت متناسب با دستورات اسلام است و باید لباس های بانوان از قبیل چادر، مانتو و دیگر البسه ارزان قیمت و عفیف، در دسترس همگان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما هم اینک به جای نگاه کردن به بدحجابی، باید کمک کنیم تا افرادی که حجاب اسلامی را انتخاب می کنند، بتوانند لباس های زیبا و عفیف ارزان قیمت را به راحتی و به آسانی تهیه کنند و به طور حتم با رواج این لباس ها به صورت ارزان قیمت از میزان بدحجابی کاسته می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به برپایی کنگره میرزاکوچک نیز اشاره و بیان کرد: برپایی کنگره میرزاکوچک بسیار ارزشمند بود و انتظار می‌رود که امسال نیز این کنگره به صورت جهانی و در حد شخصیت و نام آن روحانی قهرمان انجام و برگزار شود.

امامی اضافه کرد: هم اینک حفظ تغییرات فرهنگی و حفظ اصالت های فرهنگی مدنظر دولت است و باید نوجوانان و جوانان ما با قهرمانان ارزنده ما همچون میرزاکوچک بیشتر آشنا شوند و این قهرمانان را الگوی خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز باید برای نوجوانان و جوانان خود از قهرمانان ارزنده خود الگوسازی کنیم تا نقشه های دشمنان در تهاجم فرهنگی را در این بخش خنثی کرده و جوانان ما این قهرمانان را الگوی خود قرار داده و برای این امر باید گام های اساس برداشت چون هم اینک چرخه صنایع فرهنگی ما نیازمند قهرمان پروری است.

وی به شورای فرهنگ عمومی گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: متاسفانه این شورا سال گذشته چندان فعال نبوده و به دلیل برگزاری جلسات کم در طول سال، در رتبه بیست و چهارم کشور قرار گرفته و امید است امسال با حمایت استاندار این جلسات بیشتر برپا و خروجی های مناسبی داشته باشد.

در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان علاوه بر سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، اسدالله عباسی استاندار این استان، محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان و سایر مسئولان استان حضور داشتند.

برچسب‌ها رشت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان رشت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان شورای فرهنگ عمومی ارزان قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب

حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی با اشاره به برپایی نماز اول وقت در ادارات گفت: حل مشکلات جامعه مستلزم نهادینه شدن اقامه نماز در جامعه است و باید سعی کنیم هیچ وقت نماز خود را به تأخیر نیندازیم لذا به تأخیر انداختن نماز از اول وقت یکی از مصادیق استخفاف و سبک شمردن نماز است که در روایات بسیاری مورد نکوهش شدید قرار گرفته است.

رضا لعلی فرماندار بناب نیز در این جلسه در خصوص موضوع عفاف و حجاب اظهار نمودند که ما باید در چارچوب قانون عمل نموده و نظارت بر عفاف و حجاب را از ادارات و نهاد­های دولتی شروع نماییم. چرا که مسئولین و کارکنان دولت باید الگویی برای سایر مردم باشند.

 رئیس شورای اقامه نماز استان هم  با اشاره به بخشنامه اقامه نماز جماعت در اداراتی که بیش از ده نفر کارمند دارند اشاره نموده و افزودند که ادارات باید نمازخانه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاجانی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز اظهار نمودند که رهبر معظم انقلاب هر سال دو پیام برای ملت ایران دارند که اولین آن در مورد «نماز» و دومی در مورد «حج» است. همچنین به منظور نظارت بر فعالیت‌های دستگاه­های اجرایی و نهاد‌ها در حوزه نماز سامانه سجاده از سال ۱۳۸۲ راه­اندازی شده و دستگاه‌ها باید فعالیت­های خود را در این سامانه ثبت نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • انتخابات انجمن مد و لباس شهر بوشهر تشکیل شد
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • مد خوب، مد بد!
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است