Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، سید صدرالدین نبوی مدیر عامل یک شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در تشریح مسیر فعالیت شرکت گفت: شرکت به صورت تخصصی در زمینه فرمول‌بندی و تولید داروهای گیاهی و استخراج و تخلیص مواد از گیاهان دارویی فعالیت می‌کند. اعضای گروه علمی، تحقیق و توسعه، موسس، مسئول فنی و مدیران شرکت از متخصصین در رشته‌های داروسازی و پزشکی بوده و دارای سابقه تحقیقات و کار طولانی در زمینه شناسایی گیاهان دارویی، اثرات درمانی آنها، داروسازی گیاهی و داروسازی‌ صنعتی می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبوی در معرفی محصولات شرکت اظهار داشت: از بدو تاسیس تا به اینجا، فرمول‌بندی داروهای خود به نام های شربت های رکولیک و پپتولیک،کالیک، کالیک اطفال، کپسول های میگرافار و هیپوفار و نازوفار، پماد های بیزالن و رکوبیزول و شامپو داروهای رکوبیزول و بیزالن و ژل و دهانشویه رکوبیزول در اشکال و دوزهای مختلف را به اتمام رسانده است.

وی در ادامه افزود: شرکت پس از اخذ ۱۴ پروانه ساخت از سازمان غذا و داروی کشور، موفق به تولید صنعتی محصولات خود شده است. تمامی این محصولات در داروخانه های سراسر کشور در دسترس همگان قرار گرفته است.

نبوی در تصریح هدف اصلی شرکت گفت: طراحی و توسعه فرمول‌بندی‌های جدید در زمینه داروهای گیاهی و دستیابی به کیفیت و اثربخشی بالا و همچنین بهره مندی از طیف وسیع گیاهان دارویی کشور در راستای ارتقاء سلامت جامعه از جمله اهداف مورد توجه شرکت است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در ادامه به معرفی برخی از محصولات نوآورانه شرکت پرداخت و افزود: شامپو داروی رکوبیزول یک شستشو دهنده اختصاصی سر، صورت و بدن در مواقع بروز التهابات، زخم و سوختگی است که درمان هم می کند. شربت کالیک اولین شربت ساخته شده از مواد موثره شیرین بیان است که در رفع سرفه گلودرد و لارنژیت موثر می باشد و داروی میگرافار اولین داروی فرمول‌بندی شده از گیاه تاناستوم و موثر در درمان میگرن است که با تکیه بر دانش روز داروسازی و فناوری های نوین تولید شده‌اند.

نبوی در بیان میزان سهم بازار شرکت اظهار داشت: اطلاعات دقیقی در ارتباط با بازار رسمی در دسترس نیست ولی به طور غیررسمی و اجمالی در بین ۳۷۰ شرکت تولیدکننده تخمین زده می شود که حدود یک و نیم تا دو درصد از سهم کل فروش در بازار را در اختیار داریم.

وی در تشریح چالش های شرکت گفت: نابسامانی اقتصادی و نوسان قیمت نهاده‌های تولید زمینه ساز بی ثباتی تولید در کشور شده است. افزایش قیمت نهاده ها نسبت به سال های گذشته و همچنین ورود دولت در مبحث قیمت گذاری‌ها بدون در نظر داشتن افزایش هزینه های تولید، سود شرکت ها را به حداقل یا صقر رسانده است. افزایش دستمزدها از سوی دولت بدون در نظر گرفتن منبع تامین آن، مسائل مربوط به بیمه و دارایی، تحریم ها و همچنین مشکل تامین نیروی انسانی کارآمد و نخبه از جمله مسائلی است که تولیدکننده با آن مواجه می شود.

نبوی با تاکید بر جهت گیری علمی در فرمول‌بندی داروهای شرکت و همچنین استفاده از علم روز داروسازی و فناوری های نوین در زمینه داروسازی گیاهی یادآور شد: این موضوع افتخارات متعددی در صنعت دارویی کشور را برای شرکت به همراه داشته است. کسب عناوین "محصول دانش بنیان برگزیده کشور" در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران برای تولید شامپو داروی رکوبیزول که اولین شامپو داروی گیاهی ثبت شده در کشور است، "شرکت فناور برتر" در بیست و یکمین جشنواره پژوهش دانشگاه تهران و همچنین "شرکت برتر" در چهارمین جشنواره نوآوری و فن آفرینی از جمله این موارد است.

وی در پایان کیفیت و اثربخشی بالای محصولات تولید شده را مزیت رقابتی شرکت دانست و گفت: فرمول بندی داروهای جدید از برنامه های آتی شرکت است و در تلاشیم تا با ارائه داروهای موثر در درمان به بازار دارویی کشور گامی برای سلامت جامعه برداریم.

کد خبر 5466837 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تهران پارک علم و فناوری داروی گیاهی شرکت دانش بنیان شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی نوآوری اینترنت فناوری فضایی شرکت های دانش بنیان حاکمیت سایبری حمله روسیه به اوکراین تولید دانش بنیان حکم انتصاب سورنا ستاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گیاهان دارویی فرمول بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۹۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟