Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، این بانک در راستای تسهیل دسترسی به خدمات چک‌های جدید بنفش‌رنگ برای مشتریان شبکه بانکی، امکان «ثبت»، «تایید دریافت» و «انتقال» تا سقف مبلغی ۱۵۰ میلیون ریال را از طریق پیامک فراهم کرد.

همچنین امکان انواع استعلام بدون سقف مبلغی برای اطلاع از وضعیت چک و صادرکننده چک نیز با استفاده از ارسال پیامک فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر مزایای سامانه پیامکی، «معرفی شماره تلفن همراه برای اطلاع از ثبت یا انتقال چک به نام فرد» است. پس از ثبت شماره تلفن همراه در سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱، هر زمان چکی در وجه فرد صادر شود، پیامک ثبت چک برای وی ارسال می‌شود.

پیش از این، دسترسی به سامانه صیاد و دریافت خدمات ثبت صدور، تایید دریافت و انتقال چک از طریق اینترنت بانک، موبایل‌بانک، برنامک‌های موبایلی، شعب و خودپردازهای بانک‌های عامل امکان‌پذیر بود و در حال حاضر، امکان انجام فرآیندهای مرتبط با چک از طریق پیامک نیز به این موارد افزوده شده است.

یادآور می‌شود به موجب «قانون اصلاح قانون صدور چک» صادرکننده چک‌های جدید بنفش‌رنگ، موظف به ثبت سیستمی مندرجات چک شامل «تاریخ سررسید»، «مبلغ» و «اطلاعات هویتی ذینفع» در سامانه صیاد می‌باشد و ذینفع چک نیز هنگام دریافت برگ چک باید از ثبت سیستمی چک به نفع خود اطمینان حاصل کرده و پس از تطبیق مندرجات چک با اقلام اطلاعاتی ثبت شده در سامانه صیاد، نسبت به تایید یا عدم تایید آن اقدام کند. انتقال چک نیز صرفا از طریق سامانه صیاد امکان‌پذیر است. در صورت عدم ثبت سیستمی چک در سامانه صیاد و تائید آن توسط ذی‌نفع، بانک، امکان پرداخت وجه چک به ذی‌نفع را نخواهد داشت.

کد خبر 5466979

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک مرکزی سامانه پیامکی سامانه صیاد وزارت جهاد کشاورزی بورس بانک مرکزی ایران نهضت ملی مسکن تحريم اقتصادي روسيه سازمان امور مالیاتی وزارت نیرو ابربدهکاران بانکی ارز رسمی جام جهانی قطر قیمت طلا سید احسان خاندوزی سید جواد ساداتی نژاد قیمت نفت سامانه صیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صیاد زمردی گفت: مودیان مالیاتی و صاحبان مشاغل در گیلان فقط تا ۱۲ اردیبهشت مهلت دارند با مراجعه به سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir، اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را اصلاح و تکمیل کنند.

وی افزود: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، و بر اساس ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدیانی که در مهلت تعیین شده با ثبت خرید و فروش‏هایی که صورتحساب‏های آن‌ها در سامانه مؤدیان صادر نشده، اظهار نامه‌های مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال گذشته خود را تکمیل کنند، ۱۰۰ درصد جرایم تاخیر در پرداخت مالیات برای آن‌ها بخشیده می‌شود.

صیاد زمردی گفت: در صورت تعلل مودیان و ارائه نکردن اظهارنامه در مهلت تعیین شده، جریمه‌ها در اظهارنامه‌های بهار ۱۴۰۳ اعمال می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان