Web Analytics Made Easy - Statcounter

یعقوب هوشیار گفت: طی یک زمان‌بندی مشخص و با انسجام مدیریتی، طرح مقبره الشعرا به سطحی قابل قبول دست یابد.

شهردار تبریز می گوید باید آسیبی که در طول سال‌های گذشته در رابطه با اجرای طرح مقبره الشعرا به افکار عمومی وارد شده است، با ایجاد تغییرات اساسی در این طرح و به سرانجام رساندن بخشی از پروژه، برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی با توجه به مقصد گردشگری بودن این مجموعه تاریخی فرهنگی، امیدواریم در یک زمان‌بندی مشخص این مجموعه را برای حضور گردشگران و بهره‌مندی مردم آذربایجان در حد قابل قبولی بازسازی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز گفت: با مقبره‌الشعرا تبریز به عنوان مجموعه یادمانی ارزشمند برخورد شود.

سیدقاسم ناظمی می گوید جایگاه برجسته مقبره الشعرا در تاریخ ایران،بسیار مهم است و مجموعه مقبره الشعرا افتخار تبریز و آذربایجان است و باید مثل حافظیه، طوس و نیشابور مدیریت شود و آن را تا حد یک پارک محله‌ای پایین نیاوریم.

به گفته وی موضوع مقبره الشعرا در طی دوره‌های مختلف به شدت پیچیده شده است و باید هیات امنای نهاد‌های مرتبط برای ارائه راهکار‌های لازم و طرح‌های راهبردی تشکیل شود.

ناظمی می گوید نباید با طرح عظیم مقبره الشعرا سلیقه‌ای برخورد شود بلکه با تصمیم هیات امنا و فازبندی براساس منابع موجود، بازسازی این مجموعه فخیم آغاز شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مساله اول مقبره الشعرا بودجه نیست بلکه تدبیر اساسی و نتیجه بخش است.

وی می گویدامیدواریم با توجه به سابقه معرفی مقبره الشعرا به ریاست محترم جمهوری در آخرین سفر ایشان، در سفری که در روز‌های آتی به آذربایجان‌شرقی خواهند داشت مقبره‌الشعرا در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.

ناظمی می گوید طرح مقبره الشعرا از نهاد‌های بالادستی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در طی یک سال گذشته پیگیری شد و امیدواریم اولین مقصد گردشگری داخلی و خارجی در استان به بهترین نحو بازسازی و از وضعیت موجود رها شود.

مقبره الشعرا، آرامگاه بیش از ۴۱۰ شاعر، عارف و رجال نامی ایران و کشور‌های منطقه از ۸۰۰ سال پیش تاکنون، در سال‌های اخیر در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد و وضعیت آن موجب نارضایتی فرهنگ دوستان و گردشگران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مکان های تاریخی جاذبه های گردشگری مقبره الشعرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نقش با ارزشی در ترسیم آینده دانش آموزان دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس اداره آموزش و پرورش و معاونان وی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و تقدیر و تشکر از زحمات مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و مجموعه همکاران، آغاز هفته معلم و روز معلم را به آنان تبریک گفت.

فرماندار دیلم بیان داشت: معلمان به عنوان اولین الگوی اجتماعی در سبک زندگی و رفتار برای دانش آموزان، نقش بسیار با اهمیت و با ارزشی در ترسیم آینده فرزندان این سرزمین دارند.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیلم از همکاری همه جانبه مجموعه دولت و فرماندار شهرستان با آموزش و پرورش قدردانی کرد و به تشریح برنامه‌های هفته معلم پرداخت.

کد خبر 6094276

دیگر خبرها

  • معلمان نقش با ارزشی در ترسیم آینده دانش آموزان دارند
  • تغییر چهره «خاله الیویا» در سریال «قصه‌ های جزیره» پس از گذشت ۳۴ سال (عکس)
  • برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • حرکت باورنکردنی یک گوزن به سبک ژاپنی‌ها
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • تغییر ساعت پخش در شبکه تماشا
  • تغییر چهره محسوس بازیگر زن ۵۴ ساله بعد از عمل زیبایی! | تصویر
  • عکس| تغییر چهره باورنکردنی حسام نواب صفوی