Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:09:52 GMT

دانشجویان بین الملل ملزم به حضور در کلاس های درس هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۰۰۴۱

دانشجویان بین الملل ملزم به حضور در کلاس های درس هستند

محمد سلمانپور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت آموزش دانشجویان خارجی در ایران در ترم پیش رو با توجه به حضوری شدن آموزش گفت: تمام دانشجویان بین الملل نیز مانند دانشجویان داخل کشور تابع مقررات آموزش عالی هستند بنابراین با توجه به حضوری شدن آموزش، برای ادامه تحصیل در ترم پیش رو باید به کشور بازگشته و در کلاس‌های درس حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها در حال حاضر بر اساس زمانبندی که اعلام کردند، آموزش مجازی را حذف می‌کنند، بنابراین دانشجویان ملزم هستند طبق جدولی که دانشگاه‌ها اعلام کرده است، در کلاس ها حاضر شوند.

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان درباره فعالیت مجازی وزارت علوم در عرصه‌های بین‌المللی افزود: وسعت فعالیت‌های مجازی وزارت علوم در عرصه‌های بین‌المللی افزایش خواهد یافت و تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از دانشجویان غیرحضوری و نیمه‌حضوری خارجی را در دانشگاه‌های داخل کشور جذب کنیم.

وی یاد آورشد: در حال حاضر حدود ۹۰ هزار دانشجوی بین الملل در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در داخل کشور داریم که بین ۲۵ تا ۲۶ درصد آنها افغانستانی هستند و تعداد قابل توجه‌ای از این دانشجویان نیز عراقی بوده و همین طور مابقی دانشجویان از سایر کشورها هستند.

کد خبر 5467729 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان دانشجویان خارجی آموزش حضوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش آزمون دکتری تخصصی پذیرش دانشجو دوره دکتری سازمان امور دانشجویان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وام دانشجویی ثبت نام دانشجویان آموزش حضوری حکم انتصاب دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، در ابتدای این مراسم، دکتر «مسعود میرزایی شهرابی» رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در سخنان خود، جمع حاضر را نمایندگان همه دانشجویان، اساتید کارکنان دانشگاه‌های مشهد دانست که حمایت خود را از دانشجویان و اساتید ۳۸ دانشگاه آمریکایی که به دلیل حمایت از مردم مظلوم فلسطین مورد ضرب و شتم پلیس آمریکا قرار گرفته اند، اعلام کرده اند.

در بخش‌های دیگری از این مراسم، بیانیه‌های دانشجویان و اساتید حاضر در این تجمع به زبان‌های فارسی و انگلیسی قرائت شد.

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • راکبین موتورهای توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزشی هستند
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند