Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:16:52 GMT

کتاب «مسائل پیچیده در مشاوره روان‌شناسی ورزشی» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۰۵۹۰

کتاب «مسائل پیچیده در مشاوره روان‌شناسی ورزشی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر؛ کتاب دانشگاهی «مسائل پیچیده در مشاوره روان‌شناسی ورزشی» نوشته جان ای. کومبی للی به تازگی با ترجمه سحر زارعی روان‌شناس ورزشی دانشگاه تهران، محمود محبی روان‌شناس ورزشی دانشگاه تهران و اکرم ملامحمدی دانشجوی رفتارهای حرکتی توسط انتشارات سازمان جهاد انشگاهی تهران چاپ و راهی بازار نشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جان ای. کومبی للی»، نویسنده این کتاب که دارای مدرک روان‌شناسی بالینی در دانشکده حرکت‌شناسی و تغذیه دانشگاه ایلی نویزشیکاگو ایالات متحده آمریکاست از سال ۱۹۹۹، خدمات مشاوره‌ای در روان‌شناسی ورزشی را برای دانشکده، ورزشکارانو تیم‌های ملی و المپیک ارائه کرده است.

این کتاب که به اساتید و دانشجویان رویکرد جدید و منحصر به فردی در آموزش و یادگیری روان‌شناسی ورزشی ارائه می‌دهد شامل یکسری روایت‌های واقعی برگرفته شده از اشخاص است که در چارچوب ورزش دانشگاهی تنظیم شده است و بحث تفکر انتقادی را به‌منظور یافتن راهکارهایی برای مسائلی از قبیل نداشتن انگیزه، معرفی برنامه‌های آموزشی مهارت‌های ذهنی و سهولت در استخدام و به‌کارگیری در زمینه ورزش ترغیب می‌کند.

نویسنده در این کتاب با معرفی رویکرد آموزش موردی، محیط دانشگاه و موضوعاتی که این محیط برای روان‌شناسی ورزشی مهیا می‌کند و درک نقش اشخاص مهم و مؤثر در این محیط که آغاز می‌شود، جزئیاتی را درباره ۲۱ نمونه در چهار بخش مجزا شامل عملکرد سازمانی، عملکرد تیمی، عملکرد فردی و آسیب دیدگی و توانبخشی بررسی می‌کند که هر کدام تا حدودی بر اساس نظریه‌ای استوار هستند و نتایج یادگیری مشخص، تکالیف و راهنمایی غیر تجویزی درباره رسیدن به یک راه حل را شامل می‌شوند.

کتاب دانشگاهی «مسائل پیچیده در مشاوره روان‌شناسی ورزشی»، در ۲۱ فصل با عنوان‌هایی چون تحلیل‌رفتگی / خود ناتوان سازی، رابطه مربی – ورزشکار، کسب فرصتی برای بازی فوتبال حرفه‌ای، اشتباهات دروازه‌بان در طول بازی‌ها و.... تهیه و تنظیم شده است.

این کتاب در ۳۵۵ صفحه با قیمت ۹۰ هزار تومان برای نسخه کاغذی و ۴۵ هزار تومان برای نسخه الکترونیک عرضه شده است.

کد خبر 5467886 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تهران روانشناسی ورزش فوتبال معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی ترجمه کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب اسباب بازی ایرانی نمایشگاه کتاب تهران هفته هنر انقلاب اسلامی انتشارات سروش انقلاب اسلامی هنر مد و لباس انقلاب اسلامی ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ماه رمضان 1401 روان شناسی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران

امتداد - کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» توسط انتشارات موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز گردآوری و منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  کتاب ” اقتصاد در هیاهوی انتظارات ” منتشر شد. برای اولین بار در ایران یک کتاب تخصصی در رابطه با اثرات انتظارات تورمی در اقتصاد ایران توسط موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز به رشته تحریر درآمد.

کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» با موضوع نگاهی جامع به اثرات انتظارات تورمی در اقتصاد ایران با الهام از ۳۰ نشست تخصصی توسط انتشارات موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز گردآوری شده است.

این کتاب شامل ۳۰ فصل بوده و به موضوعاتی مانند: نقش انتظارات تورمی در تورم و نرخ ارز، نظریه‌های تعیین نرخ ارز و نحوه شکل‌گیری انتظارات، رابطه انتظارات تورمی و بازار سرمایه، بازار مسکن و نقش انتظارات در آن، نقش رسانه در انتظارات تورمی پرداخته است.

کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» دارای ۶۵۶ صفحه می‌باشد و مقدمه آن توسط محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی نوشته شده است. در این کتاب از بیش از ۲۶۰ جدول و نمودار برای فهم بیشتر موضوع انتظارات استفاده شده است.

در بخشی از مقدمه که به قلم محمدرضا فرزین نوشته شده آمده است ” امروزه بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که علیت در پدیده‌های اقتصادی در بسیاری از موارد ماهیت متقابل دارد؛ یعنی روایت‌ها خود می‌توانند موجب رخداد‌های اقتصادی شوند و رخداد‌های اقتصادی علت تغییر روایت‌ها.

جنگ‌های اقتصادی کنونی بین کشور‌ها عموما با تمرکز شکل‌گیری شایعات، ناامید سازی مردم به آینده و ارائه تصویری تاریک از آینده کشور توسط حرفه‌ای‌ترین رسانه‌ها و خبرگان عملیات روانی صورت می‌پذیرد و بخش عمده‌ای از هزینه جنگ را به خود اختصاص می‌دهد.

اقتصاد ایران دهه هاست که با این پدیده رو‌بروست و متاسفانه در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی نتوانسته نهادسازی و برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با این پدیده را انجام دهد.

به قول یکی از اقتصاددانان، آنچه که باید از آن ترسید، خود ترس است و این موضوع محوری عملیات روانی علیه هر کشوری است. اقتصاددان مک کالی، این لحظه را لحظه کایوت می‎‌نامد. کایوت شخصیت کارتونی قهرمانی است که از روی پرتگاه‌های می‌پرد و تا زمانی که به زمین نگاه نکند سقوط نخواهد کرد و طبق قانون کارتون هر وقت به زمین نگاه کند، سقوط خواهد کرد. ”

برای تهیه کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» می‌توانید با شماره تلفن ۰۹۱۹۶۱۶۲۲۴۴ (انتشارت موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز) تماس بگیرید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی 
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار