Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@20:47:57 GMT

شرایط بیمه رایگان برای سه دهک پایین درآمدی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۱۲۸۱

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر این مطلب که در حال حاضر با توجه به برآورد‌های انجام شده ۶ میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند؛ گفت:گفت: با توجه به این مصوبه و بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ فقط سه دهک پایین درآمدی می‌توانند به صورت رایگان بیمه شوند مابقی افراد نیز بر اساس ارزیابی وسع باید حق بیمه خود را که مبلغ اندکی هم است پرداخت نمایند تا بتوانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران محمد مهدی ناصحی گفت: در کنار پوشش بیمه همگانی سلامت برای آحاد جامعه، مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار این سازمان برای پوشش هزینه‌های درمانی بیماران صعب العلاج و سرطانی قرارگرفته است تا بتواند هزینه‌های درمان این بیماران را تا حد زیادی پرداخت نماید؛ امیدواریم بتوانیم پرداخت از جیب بیمه شدگان را به شدت کاهش دهیم.

وی همچنین تشریح کرد: سازمان بیمه سلامت ایران در حال حاضر حدود ۴۲ میلیون نفر بیمه شده دارد که در این آمار ممکن است خیلی‌ها به صورت بالقوه بیمه شده ما باشند، ولی برای تمدید دفاتر درمانی خود اقدام نکرده باشند کامل شدن این آمار به ما کمک می‌کند تا با کمک به مردم در ارائه خدمات بتوانیم از سردرگمی بیمه شدگان در مراجعات جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: افراد فاقد بیمه پایه در سه دهک پایین درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر توقف ارزیابی وسع در حال حاضر گفت: با توجه به این مصوبه و بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ فقط سه دهک پایین درآمدی می‌توانند به صورت رایگان بیمه شوند مابقی افراد نیز بر اساس ارزیابی وسع باید حق بیمه خود را که مبلغ اندکی هم است پرداخت نمایند تا بتوانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

ناصحی در پایان اظهار کرد: بر اساس فراخوان سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر پوشش همگانی سلامت، افراد فاقد پوشش بیمه درمان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا مراجعه به سامانه خدمات غیر حضوری شهروندی به نشانی: bimehsalamatiranian.ir نسبت به بیمه نمودن خود و اعضای خانواده خود اقدام کنند.

این مقام مسئول همچنین در خصوص انتقال منابع ارزی دارو به سازمان‌های بیمه گر افزود: محقق شدن این امر نیازمند ساختار‌ها و زیر ساخت‌های لازم است ولیکن سازمان بیمه سلامت به عنوان کارگزار نهایی می‌تواند با تامین اعتبار به موقع و لازم و همچنین همکاری و هماهنگی با سایر سازمان‌های بیمه گر همچون، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح این کار را اجرایی کند.

وی در این راستا یادآوری کرد: امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو همچنین همکاری و هماهنگی بیشتر با سایر سازمان‌های بیمه گر بتوانیم با فراهم کردن زیر ساخت‌های فنی، اداری و مالی به زودی ساماندهی و تخصیص ارز دارو را در کشور اجرایی نماییم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران برای کاهش دغدغه‌های افراد جامعه مبنی بر افزایش قیمت دارو در سال جاری متذکر شد: پیش بینی می‌کنیم اگر منابع به موقع و کامل در اختیار سازمان‌های بیمه گر قرار گرفته و اختصاص پیدا کند در چرخه‌ای که ترسیم کرده ایم نه تنها قیمت دارو افزایش پیدا نمی‌کند بلکه متعادل ترهم شده و به قیمت اصلی خود برمی گردد تاکید داریم تا با توجه به رشد تعرفه‌های پزشکی در سال جدید، قیمت دارو افزایش پیدا نکرده و با قیمت شهریور ۱۴۰۰ محاسبه گردد دنبال این هستیم تا با مصوبه قانونی آن را نیز اجرایی کنیم.

ناصحی در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس فراخوان سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر پوشش بیمه همگانی سلامت و همچنین ساماندهی ارز دارو در کشور بیمه شدگان دارای دفترچه بیمه در مراجعه به داروخانه ها، مابه التفاوت کمتری را پرداخت خواهند کرد این در صورتی است که افراد فاقد بیمه، پرداخت بیشتری از جیب در مراجعات خود به مراکز درمانی خواهند داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه سلامت بیمه سلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیمه سلامت بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران سه دهک پایین درآمدی سازمان های بیمه گر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پزشکان و موسسه‌های تشخیصی-درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، کیلینیک‌ها و پاراکلینیک‌ها طرف قرارداد در هر شرایطی ملزم به ارائه خدمت با رعایت کامل تعهدات و پوشش بیمه‌ای به بیمه شدگان هستند.
محمدحسین صفاری افزود: در زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند و یا نسخه نویسی الکترونیک امکان پذیر نباشد، این مراکز موظفند نسخ را به شکل کاغذی ثبت و پذیرش، و به بیمه شدگان خدمات ارائه دهند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: بیمه شدگان تخلف پزشکان و موسسه‌ها را در این خصوص را می‌توانند در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت