Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون امور مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان از اجرای طرح ضیافت مهربانی، شبی به رنگ خدا و مهر رمضان خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۱۴ هزار سبد کالا تهیه شده و در بین خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی توزیع شده است.

امید رحمانیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرای طرح شبی به رنگ خدا، اظهار کرد: در این طرح، خیرین میهمان مددجویان سازمان بهزیستی می‌شوند و یک شب را در کنار خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی افطار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه افطار به عهده خیرین است، اما با حضور در منزل مددجویان بهزیستی، سر سفره آن‌ها می‌نشینند و با آن‌ها افطار می‌کنند.

وی گفت: هدف از اجرای طرح «شبی به رنگ خدا» این بود که خیرین از نزدیک با مشکلات مددجویان بهزیستی آشنا شوند. به‌عنوان‌مثال وقتی خیری به منزل یک بیمار قطع نخاع می‌رود، شرایط زندگی او را از نزدیک بهتر درک می‌کند. یکی دیگر از اهداف این طرح، اطمینان و اعتمادسازی در بین خیرین است که می‌بینند کمک‌هایشان به دست خانواده‌های مددجویان می‌رسد و رغبت بیشتری به کمک پیدا می‌کنند.  

معاون امور مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان با اشاره به استقبال خوب خیرین از طرح شبی به رنگ خدا، افزود: سازمان بهزیستی به‌عنوان تخصصی‌ترین نهاد حمایتی، در بخش مشارکت‌های مردمی، هبه خاص را سرلوحه خود قرار داده تا هر کمک خیرین، به‌صورت خاص برای خانواده‌های نیازمند هزینه شود.

وی یکی دیگر از طرح‌های ماه رمضان را طرح ضیافت مهربانی اعلام کرد و افزود: این طرح به‌طور عام است و هرکسی با هر نیتی در ماه رمضان می‌تواند برای تهیه سبد کالا مشارکت کند. در این راستا تاکنون حدود ۱۴ هزار سبد کالا تهیه شده و در بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع شده است.

رحمانیان ادامه داد: طرح دیگر مهر رمضان است که ویژه خانه‌های کودک و نوجوان به‌صورت مشترک با معاونت امور اجتماعی برگزار می‌کنیم. در این طرح هر شب دیداری با فرزندان مراکز شبه خانواده داریم.

به گفته وی، در حال حاضر ۴۰ مرکز شبه خانواده در کل استان داریم و نزدیک به هزار و ۲۰۰ نفر به‌صورت شبانه‌روزی از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند.

معاون امور مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان در مورد طرح رضایت نیز گفت: قبل از ماه رمضان تفاهم‌نامه‌ای با سازمان زندان‌ها داشتیم که در برنامه یک شهر ضیافت، مبالغی جمع‌آوری و برای آزادی زندانیان صرف می‌شود.

وی به طرح برکت، ویژه جمع‌آوری فطریه و کفاره اشاره و تصریح کرد: تمام مراجع عظام این اجازه را داده‌اند که سازمان بهزیستی کفاره و فطریه را جمع‌آوری کند و برای کمک به مددجویان بهزیستی هزینه شود.

رحمانیان با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۱۲۳ هزار پرونده در بخش توان‌بخشی و حدود ۱۰ هزار پرونده از زنان سرپرست خانوار در استان داریم، گفت: خیرین همیشه از سازمان بهزیستی حمایت کرده‌اند و با عملکرد خوب سال گذشته امیدواریم امسال هم شاهد کمک‌های خیرین برای خدمات‌رسانی بیشتر به مددجویان بهزیستی باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سبد كالا سازمان بهزیستی مددجویان بهزیستی ماه رمضان مددجویان بهزیستی مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی سبد کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات

به گزارش صدای ایران از ایرنا،روح اله خدابنده لو روز جمعه افزود: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره‌مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

دیگر خبرها

  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی