Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@22:54:39 GMT

تجلیل از معلمان برجسته در هفته معلم

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۲۲۷۵

تجلیل از معلمان برجسته در هفته معلم

وزیر آموزش‌وپرورش ضمن بیان اینکه در هفته معلم باید تلاش کنیم تا مقام و شأن معلم را به جامعه معرفی کنیم گفت که ضروری است در هفته معلم از معلمان شاخص، مانند معلمان مدافع حرم، جانباز، مخترع، برگزیده قرآنی، علمی، ورزشی و ... تجلیل شود.

به گزارش ایران اکونومیست، صبح امروز یوسف نوری در جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با تبریک میلاد مسعود کریم اهل‌بیت، حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، اظهار کرد: معلمان در دوران کرونا اجازه ندادند تا آموزش تعطیل شود و با بردن آموزش‌ها به فضای مجازی، استمرار فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان را ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این دوران با ایثار و از خودگذشتگی فقط به آموزش مجازی اکتفا نکردند و هرجا که می دیدند فعالیت‌هایشان می تواند به تقویت آموزش دانش آموزان کمک کند آن فعالیت را انجام می‌دادند، بنابراین از تلاش‌ها و مجاهدت معلمان در دوران کرونا تقدیر ویژه می‌کنم.

عضو کابینه دولت مردمی درباره شان و جایگاه معلم گفت: مقام معلم یک مقام و منزلت معنوی است که باید در جامعه تکریم شود و در هفته معلم باید تلاش کنیم تا مقام و شأن معلم را به جامعه معرفی کنیم.

نوری تصریح کرد: بسیاری از سرداران شهید، همانند شهید همت معلم بودند اما کمتر کسی به این مقام شهید اشاره می‌کند لذا در هفته معلم باید به این ویژگی شهدایی که معلم بودند، پرداخته شود.

وی با تأکید بر معرفی بیش‌ازپیش آموزش‌وپرورش به جامعه، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای آموزش‌وپرورش با همکاری سایر نهادهای ذی‌ربط در هفته معلم در گرامیداشت هفته معلم مؤثر خواهد بود.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: بهره‌مندی از ظرفیت شوراهای آموزش‌وپرورش در استان‌ها و مناطق، باهدف گرامیداشت مقام معلم، در دستور کار قرار گیرد. ضروری است در هفته معلم از معلمان شاخص، مانند معلمان مدافع حرم، جانباز، مخترع، برگزیده قرآنی، علمی، ورزشی و ... تجلیل شود.

عضو کابینه دولت مردمی، با تأکید بر اجرای به‌موقع برنامه‌ها، اظهار کرد: زیرساخت‌های فناوری باید به‌گونه‌ای باشد تا در فرآیند برنامه‌های الکترونیکی خللی ایجاد نشود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، شایان‌ذکر است، بر اساس شاخص‌های انتخاب معلم نمونه و ارزیابی‌های انجام‌شده از سوی داوران، تاکنون مدارک ۳۳ هزار ۶۵۸ معلم دارای شرایط انتخاب، بررسی و تعداد ۳۵۱۵ نفر به مرحله استانی راه‌یافته‌اند و این فرآیند همچنان استمرار دارد.

گفتنی است؛ نام‌گذاری روزهای هفته معلم، تجلیل از بازنشستگان فرهنگی، دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، دیدار با رئیس‌جمهور، سخنرانی مدیران آموزش‌وپرورش پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، تشریح سند تحول بنیادین، دیدار فرهنگیان با مراجع عظام تقلید، تجلیل از معلمان خیر، مدافعان حرم، معلمان شاخص و ...، بهره‌مندی از ظرفیت صداوسیما در گرامیداشت هفته معلم، استفاده از فضاهای تبلیغاتی شهر تهران و سایر مراکز استان و شهرستان‌ها و ... ازجمله مسائل مطروحه در این نشست بود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: روز معلم ، وزیر آموزش و پرورش

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روز معلم وزیر آموزش و پرورش آموزش وپرورش هفته معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است

ایسنا/زنجان مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر گفت: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت کشور بوده و این سند معلم‌محور است.

مجید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم، اظهار کرد: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت بوده و این سند معلم محور است، توجه به سند تحول بنیادین برای متحول ساختن آموزش‌وپرورش امری ضروری است و معلمان و مربیان برای نیل به اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید متناسب با آن عمل کنند.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش‌وپرورش شهرستان در حال حاضر کمبود نیروی انسانی است که با برگزاری آزمون استخدامی و افزایش جذب دانشجو معلم، در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۳ بیش از ۷۲ هزار نفر در آموزش‌وپرورش استخدام شدند که با این اقدام کم‌کاری سال‌های گذشته که متناسب با رشد آمار دانش‌آموز معلم جذب نشده بود، جبران شد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش پایه و اساس علم و دانش و شخصیت‌سازی در هر جامعه است، خاطرنشان کرد: شاید فکر کنیم تنها دولت و دستگاه‌های حاکمیتی هستند که می‌توانند با کمک به نهاد تعلیم و تربیت از مشکلات و کاستی‌های آن بکاهند، اما این مردم هستند که در کنار دستگاه‌های حاکمیتی باید برای کمک به رشد و تعالی آینده‌سازان کشور عزیزمان، آموزش‌وپرورش را حمایت و همراهی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان خرمشهر
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • تجلیل از معلمان پیشکسوت و فداکار اصفهانی در صحن علنی شورا
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است