Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشور‌ها، سازمان‌ها و نهادی‌های بین المللی و گروه‌های مختلف با انتشار بیانیه حمله روز جمعه نظامیان اشغالگر صهیونیست به مسجدالاقصی و تعرض به نمازگزاران این مسجد شریف و هتک حرمت آن را به شدت محکوم کردند و دخالت جامعه جهانی را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، کشور‌های عربی و اسلامی حملات روز جمعه نیرو‌های رژیم اشغالگر اسرائیلی را به مسجد مبارک الاقصی موجب زخمی شدن و بازداشت صد‌ها نفر شد محکوم کرد ند و بر ضرورت توقف تجاوزات اسرائیلی‌ها به مسجدالاقصی و دخالت جامعه جهانی برای ممانعت رژیم اشغالگر از این اقدامات تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصر حملات روز جمعه به مسجدالاقصی را محکوم کرد و از فلسطینیان خواست خویشتنداری کنند. سفیر احمد حافظ سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر حملات نیرو‌های اسرائیلی به مسجد الاقصی و خشونت علیه فلسطینیان در صحن‌های این مسجد را که بر اثر آن ده‌ها تن از نمازگزاران زخمی و بازداشت شدند؛ محکوم کرد. وی در بیانیه‌ای بر ضرورت خویشتنداری و حمایت کامل از نمازگزاران مسلمان و اجازه دادن به آن‌ها برای انجام شعائر دینی در مسجد الاقصی که حق و موهبتی کاملا اسلامی برای مسلمانان است؛ تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر بر رد خشونت و تحریک در همه اشکال آن از جمله درخواست حمله به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان (اشاره به حملات شهرک نشینان) تاکید کرد و درباره پیامد این کار بر ثبات و امنیت در فلسطین و منطقه هشدار داد.
از سوی دیگر ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن و حسین الشیخ دبیر کل کمیته مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین، در گفتگوی تلفنی که تنها چند ساعت پس از حملات نظامیان اشغالگر و زخمی شدن ده‌ها تن از فلسطینیان در مسجدالاقصی و بازداشت شماری دیگر انجام شد؛ هشدار دادند که تنش افزاییی در مسجدالاقصی در شهر قدس اشغالی اوضاع را بحرانی‌تر و تلاش‌ها را برای حفظ آتش بس همه جانبه تضعیف می‌کند.

این دو مقام اردنی و فلسطینی در این گفتگو بر ضرورت توقف کامل اقدامات غیر قانونی و تحریک آمیز اسرائیل در مسجدالاقصی و احترام به حقوق نمازگزاران برای انجام آزادانه و بدون محدودیت شعائر دینی تاکید کردند.

در همین ارتباط، وزارت امور خارجه ترکیه به شهات رساندن هفت نفر از فلسطینیان به دست نیرو‌های رژیم اشغالگر اسرائیلی و زخمی شدن شماری از نمازگزاران (صبح روز جمعه) در مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه دیروز جمعه در بیانیه‌ای گفت: کشته شدن ۷ نفر از فلسطینیان از جمله یک کودک در حمله نیرو‌های امنیتی اسرائیلی در شهر‌های مختلف و در راس آن جنین و حمله به مسجدالاقصی و زخمی شدن شماری از نمازگزاران اقدامی غیر قابل قبول است و ما به شدت آن را محکوم می‌کنیم.

وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کرد با نگرانی بسیار تشدید تنش‌ها در منطقه در روز‌های اخیر را دنبال می‌کند. این وزارتخانه بر اهمیت اجازه ندادن برای تنش افزایی و تهدیدات علیه جایگاه و معنویت مسجدالاقصی به ویژه در این زمان حساس تاکید کرد و برای فلسطینیانی که در این حوادث به شهادت رسیدند رحمت خدا و برای زخمی شدگان شفای عاجل آرزو کرد.

در سطح بین المللی نیز تور وینسلند هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای عملیات صلح در خاورمیانه گفت: در خصوص حوادثی که در قدس و مسجدالاقصی رخ می‌دهد نگران است. سخنگوی اتحادیه اروپا در خاورمیانه نیز گفت: «اتحادیه اروپا با نگرانی شدید خشونت در سراسر کرانه اشغال شده باختری از جمله بخش شرقی قدس و درگیری‌ها در مسجدالاقصی را دنبال می‌کند.»

«بونئو» بر ضرورت توقف فوری خشونت و جلوگیری از قربانی شدن بیشتر غیر نظامیان و احترام کامل به اماکن مقدس در اوضاع کنونی تاکید کرد.

احمد ابو الغیط دبیر کل اتحادیه عرب نیز حمله به مسجدالاقصی را محکوم کرد و نیرو‌های رژیم اشغالگر را مسئول تنش‌های موجود دانست.

وی در بیانیه‌ای گفت: تجاوزات اسرائیلی به نمازگزاران در صبح جمعه (دیروز) ادامه تجاوزات و اقدامات تحریک آمیز اسرائیل با هدف تقسیم زمانی و مکانی قدس است و حملات مداوم گروه‌های شهرک نشین و تندرو‌ها به مسجدالاقصی درست در زمانی انجام می‌شود که ازانجام شعائر دینی فلسطینیان جلوگیری می‌شود و این امر به طور خطرناکی تهدید کننده اوضاع است.

ابوالغیط با ساکنان قدس و فلسطینیانی که با استقامت و پایداری در برابر تلاش‌ها برای یهودی سازی مسجدالاقصی و سعی برای بی ثبات کردن اوضاع جاری در آن بر خلاف قانون بین المللی، مقابله می‌کنند اعلام همبستگی کرد.

سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه‌ای حمله به مسجدالاقصی و بستن در‌های آن و تجاوز به نمازگزاران در داخل این مسجد را محکوم کرد و گفت: اشغالگران مسئول کامل تبعاتی هستند که در روز‌های آینده اتفاق می‌افتد.این سازمان از شورای امنیت بین الملل خواست تا برای مهارکردن این تخلفات مکرر و حمایت از مردم فلسطین و اماکن مقدس و جلوگیری از تکرار تجاوزات اسرائیل اقدام کند.

در همین راستا دانشگاه الازهر نیز اقدام رژیم صهیوینستی را در کشتار فلسطینیان بی گناه محکوم کرد و «کشتار فلسطینیان و حمله به مسجدالاقصی را لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی برشمرد.»

الازهر در بیانیه‌ای اعلام کرد: با ناراحتی بسیار تروریسم رژیم صهیوینستی و تجاوزات مکررش را در حق فلسطینیان بی دفاع و اجازه نیرو‌های این رژیم برای حمله به مسجدالاقصی و هتک حرمت صحن‌های مبارک آن در مقابل چشمان بین الملل و سکوت شرم آور جامعه جهانی و اعمال شرم آور و سیاست یک بام و دو هوا عدم مراعات کوچکترین حقوق بشری و انسانی را محکوم می‌کند.

عربستان سعودی نیز محکومیت و انزجار خود را از اقدام نیرو‌های رژیم اشغالگر اسرائیل در حمله به مسجدالاقصی و بستن در‌های آن و تجاوز به نمازگزاران بی دفاع در داخل و صحن‌های بیرونی آن اعلام کرد.

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای اظهار داشت: این تنش هدفمند تجاوزی آشکار به حریم مسجدالاقصی و جایگاه آن در وجدان امت اسلامی و نقض قطعنامه‌ها و میثاق‌های بین المللی در این باره است. عربستان از جامعه جهانی خواست تا نقش خود را در مسئول دانستن نیرو‌های رژیم اشغالگر در برابر پیامد‌های تداوم این جنایات و نقض قوانین علیه ملت بی دفاع فلسطین و سرزمین و مقدسات آن و فرصت احیای عملیات صلح در خاورمیانه ایفا نماید.

جماعت اخوان المسلمین نیز با صدور بیانیه‌ای مردم را برای یاری مسجدالاقصی و دفاع از مقدسات و رد طرح‌های رژیم اشغالگر، به برپایی انتفاضه فراخواند وگفت: «دست‌های مردم پایدار قدس را می‌فشارد و پایداری و مقاومت اسطوره‌ای آن‌ها را در دفاع از شرف و کرامت ملت ارج می‌نهد.» این گروه همچنین توقف حملات مکرر به مسجدالاقصی و هر گونه اقدام تحریک آمیز برای تغییر هویت آن را خواستار شد.

پارلمان اتحادیه افریقا نیز این اقدام را «جنایت جنگی و پاکسازی نژادی از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل در حق ملت عرب و بی دفاع فلسطین در دفاع از سرزمین و مقدساتش» خواند و آن را محکوم کرد.

این پارلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: سکوت بدون توجیه سازمان ملل متحد و سازمان‌های حقوق بشری، این سازمان را شریک اشغالگر و غارت ملت‌های عربی و مستضعف و سرقت مقدسات آن و کشتار ملت‌های عربی و افریقایی ما قرار می‌دهد.

پارلمان افریقا اظهار داشت سکوت در برابر حوادثی را که در فلسطین و پایتخت آن اتفاق می‌افتد، هیچ انسان آزاده‌ای در روی زمین نمی‌پذیرد.

در افغانستان نیز جنبش طالبان در بیانیه‌ای تجاوز نیرو‌های اشغالگر به مسجدالاقصی را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست تا برای توقف جنایات اسرائیل گام‌های عملی بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی مسجدالاقصی فلسطین اشغالی نیرو های رژیم اشغالگر رژیم اشغالگر اسرائیل حمله به مسجدالاقصی وزارت امور خارجه بیانیه ای جامعه جهانی بین المللی زخمی شدن بر ضرورت روز جمعه بی دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید حمله به رفح توسط اسرائیل؛ تخلیه ساکنان و تشدید بمباران‌ها

کابینه رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) به اتفاق آرا آغاز حمله به رفح را تصویب کرد. رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که ارتش پیش از حمله زمینی، تخلیه ساکنان مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.

 

به گزارش ایسنا، روزنامه آحارونوت نوشت: کابینه روز دوشنبه به اتفاق آرا آغاز حمله به رفح را تصویب کرد که انتظار می‌رود ظرف چند روز آینده آغاز شود.

هزاران فلسطینی در مناطق شرقی رفح از صبح روز دوشنبه پس از تهدید اشغالگران مبنی بر آغاز عملیات نظامی در مناطق مسکونی شروع به رفتن به سمت غرب کرده‌اند.

شاهدان عینی به «عربی ۲۱» گفتند که آوارگی گسترده کل خانواده‌ها از محله‌ها و مناطق شرقی شهر که مملو از آوارگان است را رصد کرده‌اند.

شاهدان گفتند که عملیات کوچ از مناطق صوفا، الشوکه، محله السلام، اطراف بیمارستان ابویوسف النجار، منطقه تبه زارع، مجاورت گذرگاه رفح، الجنینیه، منطقه البیوک و سایر مناطق واقع در محدوده نقشه منتشر شده توسط ارتش اشغالگر که شامل چندین میدان و چندین محله است، آغاز شده است.

شاهدان خاطرنشان کردند که شرایط بد جوی و بارندگی در طول شب عملیات کوچ و جابجایی به سمت مناطق غربی را با توجه به نبود وسایل حمل و نقل و ازدحام زیاد تعداد آوارگان پیچییده کرده است.

آن‌ها تاکید کردند که تهدید اشغالگران و پرتاب اعلامیه‌هایی از هوا در خصوص تخلیه و عملیات نظامی، فضای ترس و وحشت را در میان غیرنظامیان و آوارگان استان رفح از ترس تکرار کشتار هولناکی ایجاد کرده که در خان یونس و دیگر مناطق نوار غزه رخ داد.

یک زن آواره به نام روان مهدی در مصاحبه اختصاصی با «عربی ۲۱» گفت که از صبح روز دوشنبه برای رفتن به سمت منطقه المواصی در غرب شهر خان یونس شروع به بسته‌بندی وسایل خود کرده است.

مهدی به همراه همسر و خانواده‌اش در یکی از آپارتمان‌های اجاره‌ای در خیابان ۱۸ نزدیک گذرگاه رفح زندگی می‌کند، جایی که این منطقه در محدوده تهاجمات زمینی پیش‌بینی‌شده قرار دارد و اشغالگران تهدید کرده‌اند عملیاتشان را از مناطق شرقی رفح آغاز خواهند کرد.

مهدی، یک زن آواره از غرب شهر غزه، گفت که دقیقاً نمی‌داند به کجا می‌رود، زیرا برنامه‌ای برای کوچ ندارد و اکنون در تلاش است تا چادری برای او به همراه خانواده‌اش در مناطقی که اشغالگران مشخص و ادعا کرده‌اند که امن هستند، پیدا شود.

رویترز به نقل از رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که تخلیه به سمت اردوگاه‌های خان یونس و المواصی در جنوب نوار غزه در حال انجام است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد تصمیم برای آغاز تخلیه رفح شب گذشته در جلسه کابینه گرفته شد.

این رادیو ادامه داد که یوآو گالانت، وزیر جنگ روز یکشنبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره آغاز تخلیه رفح صحبت کرد.

ارتش صهیونیست‌ها در بیانیه‌ای گفته است: عملیات تخلیه شرق رفح شامل حدود ۱۰۰ هزار تن و جزئی از عملیاتی محدود است و چارچوب زمانی برای تخلیه رفح تعیین نخواهیم کرد و ارزیابی‌های عملیاتی را انجام خواهیم داد.

ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان و آوارگان حاضر در منطقه شهرداری الشوکه و محله‌های السلام، الجینه، تبه زراع و البیوک در منطقه رفح خواست تا این مناطق را تخلیه کرده و به سمت منطقه «بشردوستانه» در المواصی حرکت کنند.

صبح امروز، ارتش اشغالگر اعلام کرد که ساکنان شرق رفح را «تشویق کرده» فوراً منطقه را تخلیه و به سمت منطقه «بشردوستانه گسترده» در المواصی در خان یونس حرکت کنند تا برای آغاز عملیات خود علیه این شهر آماده شوند.

ارتش اشغالگر در بیانیه خود باز هم تکرار کرد که به تعقیب جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در همه جای غزه تا بازگشت تمامی اسرا ادامه خواهد داد.

سخنگوی ارتش اشغالگر خطاب به ساکنان رفح ادعا کرد: ارتش اسرائیل همانطور که تاکنون عمل کرده با قدرت شدید در مناطقی که شما در آن‌ها ساکن هستید اقدام خواهد کرد.

این سخنگو هشدار داد که شهر غزه همچنان یک منطقه جنگی خطرناک است و خواستار خودداری از بازگشت به شمال، از دره غزه شد.

وی همچنین نسبت به نزدیک شدن به حصار امنیتی شرقی و جنوبی هشدار داد.

در این خصوص رسانه‌های عبری زبان در گزارشی تاکید کردند در منطقه رفح اخلال در تماس‌ها و اینترنت را رصد کرده‌اند.

اشغالگران، بمباران مناطق شرق رفح را قبل از دستور تخلیه تشدید کردند

هشام زقوت، خبرنگار الجزیره گفت: محله‌هایی که ارتش اشغالگر خواستار تخلیه آن‌ها در شرق شهر رفح شده، شب گذشته مورد بمباران خشونت‌آمیز قرار گرفت و حدود ۱۱ خانه را هدف قرار داد.

وی تاکید کرد که تعداد زیادی از فلسطینی‌ها همچنان زیر آوار این خانه‌ها هستند.

این خبرنگار خاطرنشان کرد که این محله‌ها مملو از ساکنانی است که از مناطق مختلف نوار غزه به آنجا آواره شده‌اند.

وی گزارش داد که مناطقی که اشغالگران ادعا می‌کنند «بشردوستانه» هستند و از مردم می‌خواهند به آن‌ها در خان‌یونس و المواصی کوچ کنند، ویران شده و امکان برپایی چادر در آن‌ها وجود ندارد و نمی‌توانند تعداد زیادی از آوارگان را در خود جای دهند.

این خبرنگار توضیح داد که مناطقی که ارتش اسرائیل خواستار تخلیه آن‌ها در شرق رفح شد، دارای مکان‌های استراتژیک مانند گذرگاه رفح - تنها گذرگاهی است که ساکنان می‌توانند از طریق آن تردد کنند - بیمارستان ابویوسف النجار است که مملو از مجروحان و مردم است.

در تایید اظهارات خبرنگار الجزیره، خبرنگار المیادین نیز گفت: هنوز ده‌ها شهروند در زیر آوار منازلی هستند که توسط اشغالگران در رفح هدف بمباران قرار گرفته‌اند.

در این راستا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند روز پیش گفته بود که این رژیم حتی در صورت دستیابی به توافق، علیرغم هشدارهای بین‌المللی و مخالفت آمریکا، به رفح حمله خواهد کرد.

در میانه خبرهای ضدونقیض درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره، یک رسانه آمریکایی اخیرا خبر داده بود ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه طرح خود برای آغاز تخلیه ساکنان رفح در جنوب غزه را به دولت آمریکا داده است.

مجله آمریکایی پالتیکو نوشت نیروهای اشغالگر نقشه منطقه المواصی را به گروه‌های امدادگر ارسال کردند تا برای حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح آماده شوند؛ اقدامی که حتی متحدان تل‌آویو درباره آن و خطر حمله به رفح برای بیش از یک میلیون آواره‌ای که در این منطقه حضور دارند، هشدار داده‌اند.

یک مقام آمریکایی تاکید کرد ارتش رژیم صهیونیستی به دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و سازمان‌های امدادی فعال در داخل نوار غزه اطلاع داده است که آن‌ها طرحی را برای انتقال مردم از رفح به منطقه «المواصی» در نظر گرفته‌اند.

این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد طرح جامعی از سوی رژیم صهیونیستی درباره عملیات نظامی در شهر رفح دریافت نکرده و قبل از هر گونه حمله به رفح، خواهان ادامه مذاکرات با تل‌آویو است.

دیگر خبرها

  • حمله ارتش رژیم اسرائیل به رفح با بمب های فسفری
  • الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • درگیری شدید نیرو‌های قسام با نظامیان رژیم اشغالگر در شرق رفح
  • قطر حملات رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • هشدار گروه‌های فلسطینی درباره جنایت صهیونیست‌ها در رفح
  • بمباران شدید و آخرالزمانی رفح؛ آتش و دود و انفجار+فیلم
  • مصر عملیات رژیم صهیونیستی در رفح را  محکوم کرد
  • تایید حمله به رفح توسط اسرائیل؛ تخلیه ساکنان و تشدید بمباران‌ها
  • روز ۲۱۳ طوفان‌الاقصی|دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه رفح
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد