Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:20:25 GMT

ولادت کریم اهل‌بیت ازخوزستان تاخراسان/هستند گرد سفره‌ات ملت ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۴۸۶۹

ولادت کریم اهل‌بیت ازخوزستان تاخراسان/هستند گرد سفره‌ات ملت ایران

‍‍‍‍‍‍

دریافت 35 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: امام حسن مجتبی (ع) اولین فرزند امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و نخستین نوه گرامی رسول‌الله (ص) در شب نیمه ماه رمضان سال سوم هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود و رسول گرامی اسلام نام «حسن» را برای ایشان برگزید.

اخلاق نیکو، بخشندگی و سخاوت ازجمله خصلت‌هایی است که در همه ائمه اطهار (ع) وجود داشته ولی امام دوم شیعیان در این زمینه از جایگاه خاصی برخوردار بودند و فقرای بسیاری به منزل امام حسن (ع) مراجعه می‌کردند و از خوان کرم ایشان بهره‌مند می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آستانه ولادت کریم اهل‌بیت جای‌جای ایران اسلامی آماده برگزاری جشن و مراسم مختلف می‌شود. از دورترین روستاها و شهرها گرفته تا مراکز استان‌های کشور میزبان فعالیت‌های مختلف به بهانه میلاد امام حسن مجتبی (ع) است.

توزیع غذای نذری، اطعام نیازمندان، تهیه و تقسیم بسته‌های معیشتی، برگزاری جشن‌های خودجوش مردمی، برگزاری جشن روزه اولی‌ها، آئین‌های سنتی و بومی در استان‌های مختلف، اجرای رزمایش‌های کمک‌های مؤمنانه و مولودی‌خوانی تنها بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده طی این ایام است.

حجت‌الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره برگزاری ویژه‌برنامه در امامزادگان هم‌زمان با ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام اظهار کرد: امشب و فردا به‌مناسبت ولادت کریم اهل‌بیت علیه‌السلام جشن باشکوهی در قالب ویژه‌برنامه «کریم آل طاها امام حسن مجتبی علیه‌السلام» در بیش از ۲ هزار بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی کاروان‌های شادی در این ایام پربرکت، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما به‎‌مناسبت ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام راه‌اندازی کاروان‌های جشن و سرور و اجرای برنامه مولودی و تواشیح به‌صورت خیابانی با عنوان «نسیم کرامت» است؛ این کاروان‌ها از مبدأ امامزادگان حرکت می‌کنند و با حضور در خیابان‌ها، میادین اصلی و پارک‌ها به اجرای برنامه می‌پردازند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: امشب و فردا به میمنت ولادت کریم اهل‌بیت علیه‌السلام سفره‌های کریمانه افطار با مشارکت مراکز افق بقاع متبرکه از محل نیات مذهبی منطبق و کمک‌های مردمی برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام نوروزپور با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی مثل مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع کریم اهل‌بیت علیه‌السلام تدارک دیده‌شده است، گفت: یکی از برنامه‌های مهم، تجلیل از خیرین و واقفین خیراندیشی است که در حوزه کمک به فقرا، نیازمندان و ایتام موقوفاتی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰۰ هیئت به‌مناسبت ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان‌ها جشن باشکوهی خواهند داشت و از سخنرانی خطبای برجسته کشوری و مدیحه‌سرایان و گروه‌های تواشیح استفاده خواهند کرد.

برخی از برنامه‌های ولادت امام حسن (ع) در سراسر کشور

برنامه جشن ولادت امام حسن (ع) در هیئات و مساجد کشور اعلام شد

در آستانه فرا رسیدن ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت هستیم. به همین مناسبت هیأت‌های مذهبی، مساجد و بقاع متبرک سراسر کشور برنامه جشن و سرور خود را اعلام کردند.

برنامه‌های جشن هیأت‌ها را اینجا ببینید.

«شب شعر میلاد کریم اهل‌بیت (ع)» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

حجت الاسلام حسین شریعتی‌نژاد با بیان اینکه ویژه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و ادبی مختلفی برای زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا (ع) تدارک دیده‌ایم اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت دومین پیشوای شیعیان حضرت امام حسن مجتبی (ع) ویژه برنامه «شب شعر میلاد کریم اهل‌بیت (ع) با حضور شاعران برجسته کشور از جمله محمد جواد غفور زاده (شفق)، محمد کاظم کاظمی، حجت الاسلام سید روح الله مؤید و غیره از ساعت ۱۷ در صحن امام حسن مجتبی (ع) حرم مطهر برگزار و شاعران آئینی در این مراسم اشعار خود را در وصف کرامت این امام همام قرائت می‌کنند.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: مراسم جشن شام میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه ساعت ۲۱ با قرائت دعای افتتاح توسط جواد مشکی باف آغاز می‌شود و با برپایی جلسه درس‌هایی از قرآن با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج قرائی ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: همزمان با شب ولادت با برکت امام حسن مجتبی (ع) مصادف با شنبه ۲۷ فروردین ماه مراسم جشن شب میلاد سبط نبی اکرم (ص) با حضور زائران و مجاوران از ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه با قرائت زیارت امام حسن (ع) توسط مهدی نیکبخت از مداحان حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی (ره) آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد بیان کرد: در این محفل معنوی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و مدیحه‌سرایی، اجرای گروه گلدسته‌های حرم، دکلمه خوانی و غیره از دیگر آیتم‌های این برنامه است.

همچنین جعفر رئیسیان‌زاده معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی اظهار کرد: مدیریت امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی با کمک خادمیاران رضوی و پشتیبانی معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی، روزانه دو هزار وعده غذای گرم را برای برپایی سفره‌های افطاری ساده مساجد و مجموعه‌های مردمی مناطق کم برخوردار شهر مشهد طبخ و توزیع می‌کند.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی بیان کرد: علاوه بر توزیع غذای گرم، طرح پخت و توزیع نان صلواتی در چند نانوایی حاشیه شهر نیز اجرایی شده تا نان تازه سفره افطار ساکنان این منطقه تأمین شود.

وی همچنین با اشاره به سه ویژه برنامه تدارک دیده شده به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: به مناسبت این روز فرخنده، ۲۵ هزار بسته معیشتی با مشارکت تشکل‌های جهادی و مردمی نظیر مساجد و حسینیه‌ها در حال تهیه و آماده‌سازی است و توسط همین گروه‌ها بین محرومین توزیع خواهد شد.

رئیسیان‌زاده افزود: هر یک از این بسته‌ها شامل ۹ قلم مواد غذایی اساسی از جمله برنج، روغن، چای، پنیر، خرما، جو پرک و ماسک است.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی با اشاره به شیوه مشارکت تشکل‌های مردمی در این طرح بیان کرد: هر یک از مجموعه‌های شناسایی شده، پس از ثبت نام در سامانه معرفی شده و پرداخت سهم مشارکت معادل ۱۰۰ هزار تومان، حواله بسته‌های منطقه خود را دریافت و در تاریخی که مشخص می‌شود، برای تحویل گرفتن بسته‌ها و توزیع آن بین محرومان شناسایی شده مراجعه می‌کنند. اجرای این طرح از ۲۶ فروردین در مناطق کم برخوردار حاشیه شهر مشهد و تعدادی از روستاهای موقوفه دار اطراف شهر آغاز شده و تا پایان شب‌های قدر ادامه خواهد یافت.

وی افزود: همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) ۲۰ هزار بسته افطاری سبک شامل پنیر، خرما، شیر به همراه نان در برخی از مساجد و مجموعه‌های کم بضاعت شهر مشهد توزیع خواهد شد و علاوه بر آن، جمعی از اقشار آسیب پذیر و کارگران روزمزد سطح شهر مشهد، علاوه بر شرکت در یک ویژه‌برنامه فرهنگی در حرم مطهر رضوی، مهمان سفره افطار حرم امام هشتم (ع) هستند و هدایایی حمایتی نیز به آن‌ها تقدیم خواهد شد.

جشن «گرگیعان» در شهرهای مختلف خوزستان برگزار می‌شود

«گرگیعان» نام جشنی کودکانه است که همزمان با شب میلاد امام حسن (ع) در اهواز و بسیاری از شهرهای خوزستان برپا می‌شود.

کودکان در این روز با کیسه‌هایی که به گردن آویزان می‌کنند به در خانه‌ها می‌روند و با سنگ‌هایی که در دست دارند و ضرب‌آهنگ سنگ‌ها نیز شعرخوانی می‌کنند.

همسایه‌ها با شنیدنِ شعر و سنگ‌زدن‌های کودکان به در خانه‌ها می‌روند و با شیرینی، بادام و دیگر تنقلات از کودکان پذیرایی می‌کنند.

«قاسم منصور آل کثیر» مسئول پرونده ثبت ملیِ این میراث معنوی و از برگزار کنندگانِ این جشن به خبرنگار مهر اظهار کرد: آئین گرگیعان سال ۱۳۹۵ در فهرست آثار ملی به عنوان میراث معنوی مردم عرب ایران به ثبت رسید؛ این آئین در بوشهر و هرمزگان با عنوان گرنگشو یا گره‌گشو، گرنگشو، قرقاعو و… شناخته می‌شود.

وی گفت: این جشنِ کودکانه را می‌توان بزرگ‌ترین جشن کودکانه‌ی کشور دانست و امیدوارم در آینده به یکی از ظرفیت‌های جذاب گردشگری کشور به ویژه برای علاقمندان به مردم شناسی تبدیل شود.

به گزارش مهر، جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) با عنوان «گرگیعان» شامگاه شنبه رأس ساعت ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز برگزار می‌شود.

این مراسم در دیگر شهرها نیز همزمان با میلاد امام حسن (ع) برگزار می‌شود.

اجرای رزمایش کمک مؤمنانه با توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی در البرز

مهران طیران، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از برگزاری هجدهمین رزمایش کمک مؤمنانه در این استان خبر داد و گفت: این مرحله به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، از روز یکشنبه ۲۸ فروردین آغاز می‌شود و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای این رزمایش در ۵۰۰ مسجد استان البرز به صورت همزمان و با بیان اینکه در این دوره از رزمایش، ظرفیت‌های بسیج و هم افزایی ظرفیت‌های مردمی مد نظر قرار دارد، افزود: با توجه به توصیه‌های فراوان به احسان در ماه مبارک رمضان در آیات و روایات، در این مرحله از رزمایش، ۳۰ هزار بسته معیشتی ویژه این ماه مبارک میان نیازمندان توزیع می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به حضور چشمگیر مردم در این امر خداپسندانه عنوان کرد: اقلام معیشتی مورد نیاز خانواده‌های نیازمند، در بین مساجد هدف توزیع شده و بسته‌های معیشتی از طریق مشارکت مردم همیشه در صحنه البرز فراخور نیاز تکمیل و میان نیازمندان محلی و منطقه‌ای توزیع می‌شود.

طیران با بیان اینکه آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز، فرماندهی قرارگاه مواسات و همدلی استان را بر عهده دارند و سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز مجری این دوره از رزمایش است، افزود: توزیع اقلام در بین مساجد در حال انجام و اتمام است.

وی با اشاره به اینکه امامان مساجد فرماندهان قرارگاه‌های محلی بوده و گروه‌های جهادی پایگاه‌های بسیج به عنوان نیروهای عمل کننده در این رزمایش ایفای نقش می‌کنند، بیان کرد: در این دوره از رزمایش، همسویی و هم افزایی خوبی میان نهادها و دستگاه‌های متولی در قالب قرارگاه‌های مواسات استانی شکل گرفته است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اضافه کرد: در این راستا، کانون‌های فرهنگی مساجد، دفتر سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان و دیگر اعضای قرارگاه، همسو با این طرح، فعالیت‌های خود را دنبال خواهند کرد.

طیران با اشاره به تلاقی هفته کارگر و ماه مبارک رمضان، از تدارک برنامه‌های ویژه برای تکریم و رسیدگی به جامعه زحمتکش کارگران استان البرز خبر داد و اظهار کرد: ۳۰ واحد تولیدی واجد شرایط شناسایی شده‌اند و بسته‌های معیشتی از طریق پایگاه‌های بسیج کارگری و مشارکت کارفرمایان و کارگران تکمیل و با اولویت کارگران نیازمند، از کار افتاده، زنان کارگر سرپرست خانواده و بازنشسته میان کارگران این واحدها توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، برنامه‌های ویژه ای به منظور تکریم و کمک به معیشت کارگران فصلی از طریق نواحی مقاومت بسیج در سطح استان البرز در هفته کارگر اجرا می‌شود. همچنین به مناسبت روز معلم نیز برنامه‌های ویژه ای در نظر گرفته شده است که در موعد مقتضی به مردم استان البرز اطلاع رسانی خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در پایان سخنان خود از همه مردم شریف، مؤمن، انقلابی و همیشه در صحنه استان البرز درخواست کرد در این امر خیر و خداپسندانه مشارکت و کمک‌های مؤمنانه خود را جهت توزیع میان نیازمندان، به مساجد محل تحویل دهند.

برگزاری مراسم «هشت شب عاشقی» با نوای سید مجید بنی فاطمه

مراسم «هشت شب عاشقی» همزمان با فرا رسیدن ولادت امام حسن مجتبی (ع) به مدت هشت شب به همت هیأت ریحانةالحسین (س) برگزار می‌شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام عابدینی سخنرانی و سید مجید بنی‌فاطمه به مناجات‌خوانی خواهد پرداخت.

زمان آغاز این مراسم یکشنبه ۲۸ فروردین‌ماه لغایت ۴ اردیبهشت‌ماه رأس ساعت ۲۲:۳۰ است.

محل برگزاری مراسم مجتمع فرهنگی مذهبی ریحانةالحسین (س) واقع در بزرگراه اشرفی اصفهانی، باغ فیض، خیابان ۲۲ بهمن است.

اجرای پویش امام شناسی با محوریت امام حسن (ع) در لرستان

حجت الاسلام مهدی قدرتی مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای ایام ماه مبارک رمضان در استان از اجرای چندین پویش مختلف شامل پویش «افطاری ساده» همراه با برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی، پویش «بهترین دعای روز» و اهدای جوایز به بهترین دعا، پویش «آرزوهای کوچک بزرگ» به خصوص در سطح بچه‌های بی سرپرست و محروم با کمک خیران، پویش «کتاب مثبت سه» و برگزاری مسابقات کتاب خوانی خبر داد.

وی گفت: تأسیس ۱۱۴ جلسه خانگی قرآن با محوریت خانواده شهدا، برگزاری مراسم مناجات خوانی شبانه در همه شهرهای استان، جشن روزه اولی‌ها، برپایی ایستگاههای سلامت معنوی در نقاط پر تردد از جمله میدان ۲۲ بهمن خرم آباد، میدان امام حسین (ع) و میدان شهدا، اجرای پویش امام شناسی با محوریت امام حسن (ع) از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

تبیین سیره کریمانه امام حسن مجتبی (ع) در رادیو یزد

همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) رادیو یزد با ویژه برنامه‌های «شهریزدان»، «نجوای سحر»، «اکسیژن»، «درخلوت انس»، «خونه زندگی»، «نسیم صبح»، «بوستان قرآن» و «چادیشب» این روز خجسته را جشن می‌گیرد.

بررسی سیره کریمانه امام حسن مجتبی (ع)، تبیین ضرورت اکرام و دستگیری از نیازمندان، معرفی طرح و رویه‌های اکرام و همدلی، ضرورت ترویج اقدامات خیر و دستگیری و همدلی در هفته اکرام و. از جمله مباحثی است که در این برنامه‌ها به آن پرداخته می‌شود.

برگزاری آیین سنتی هوم بابایی در کاشان

هوم بابایی از آیین‌های قدیمی مردم کاشان است که از شب دهم ماه مبارک رمضان تا پانزدهم رمضان که شب میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) است بعد از افطار برگزار می‌شود.

اگرچه این مراسم در سال‌های اخیر از رونق افتاده است، اما در محله‌های قدیمی و تاریخی شهر و توابع این شهر هنوز با شور و حال خاصی برگزار می‌شود.

در این مراسم بعد از افطار کودکان به همراه بزرگترها در محلی که از قبل با یکدیگر هماهنگ کرده بودند جمع می‌شوند و دو نفر به عنوان میاندار و صندوق دار انتخاب می‌شود.

میاندار با صدای بلند و رسا اشعار مخصوص مراسم را در پشت در خانه‌ها می‌خواند و دیگران نیز او را همراهی می‌کنند. صندوق‌دار نیز هدایای مردم را نگهداری و در پایان مراسم بین نیازمندان آن منطقه تقسیم می‌کنند.

صاحبخانه با شنیدن صدای کودکان، صله، تحفه یا تنقلات از قبیل برگه زردآلو، گردو، نخودچی و کشمش، گز، شکلات، بادام و فندق به در خانه می‌آورد و به صندوقدار می‌دهد و کودکان هم با گفتن «خدا برکتت بده» به سوی خانه‌ای دیگر می‌روند.

همچنین به همین مناسبت هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه در آستانه میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در بخش‌های سنگر و کوچصفهان توزیع شد.

جشن بزرگ نسل فیروزه ای باحضور دختران روزه اولی در اصفهان

در جشن بزرگ نسل فیروزه ای که در آستانه میلاد امام حسن مجتبی (ع) به همت سازمان بسیج دانش‌آموزی استان برگزار شد صدها دختر روزه اولی به اجرای برنامه‌های مختلفی از جمله همخوانی سرود «سلام فرمانده» پرداختند.

برپایی غرفه‌های مختلفی از جمله غرفه عکس یادگاری، غرفه فروش محصولات فرهنگی و حجاب و غرفه کلّه‌گنجشکی ویژه کودکانی که هنوز به سن روزه‌داری نرسیده‌اند، از جمله برنامه‌های جانبی جشن بزرگ نسل فیروزه‌ای بود.

برگزاری نذرواره اطعام حسنی در سبزوار

جواد شمس آبادی مسئول نذرواره اطعام حسنی در سبزوار گفت: این سومین نذرواره است که به همت گروه‌های مردمی برگزار می‌شود و قرار است ۷۲ دیگ غذا برای روزه داران در محوطه بوستان لاله سبزوار طبخ و توزیع شود.

شمس آبادی افزود: حدود ۵۰ دیگ از این غذای متبرک در بین محلات مختلف سبزوار و مابقی در بین روزه داران در محل بوستان لاله توزیع می‌شود و در مجموع بیش از ۱۴ هزار نفر از روزه داران از این غذای متبرک در شب میلاد کریم اهل بیت «امام حسن مجتبی (ع)» بهره مند می‌شوند و افطار می‌کنند.

رزمایش کریمانه نیکوکاران شاهرودی برای کمک به نیازمندان

در آستانه میلاد امام حسن مجتبی (ع) دهمین مرحله رزمایش مواسات و کمک های مومنانه ستاد مردمی مبارزه با کرونای شاهرود با مشارکت خادمان مهدیه شاهرود اجرا شد.

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه و رئیس ستاد مردمی مبارزه با کرونای شاهرود گفت: در این رزمایش ۳۰۰ بسته معیشتی هر بسته به ارزش ۳۵۰ هزار تومان شامل اقلامی از جمله قند، شکر، روغن، سویا و برنج توزیع شد.

پخت و توزیع غذای نذری در همدان

در آستانه میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت، گروه مردمی آشپزخانه امام حسین (ع) اقدام به پخت سه هزار پرس غذای نذری وتوزیع آن بین نیازمندان، ایتام ومردم روزه دار کرده است.

کد خبر 5468267

منبع: مهر

کلیدواژه: امام حسن مجتبی ع ولادت امام حسن ع استان های کشور حرم رضوی حرم حضرت معصومه س ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ماه رمضان 1401 خراسان رضوی مشهد گرد و غبار هفته هنر انقلاب اسلامی گرگان ایلام ماه مبارك رمضان آلودگی هوا خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی امام حسن مجتبی علیه السلام میلاد امام حسن مجتبی ولادت امام حسن مجتبی ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی ع آستانه میلاد ماه مبارک رمضان حرم مطهر رضوی برگزار می شود مناسبت ولادت توزیع می شود استان البرز ویژه برنامه بقاع متبرکه حجت الاسلام بسته معیشتی روزه اولی هزار بسته شهر مشهد روزه دار شب میلاد استان ها خواهد شد گروه ها بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود

حجت الاسلام عباس خرمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برنامه های دهه کرامت فاصله سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و برادر گرانقدر ایشان امام رضا (ع) بیان کرد: در استان سمنان تمهیدات و برنامه های خوبی اندیشیده شده که در زمره آنها می توان به برنامه های فرهنگی و هنری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اعزام دانش اموزان استثنایی به مشهد مقدس یکی از برنامه های دهه کرامت در استان سمنان است که برای نخستین بار صورت می گیرد، افزود: برپایی موکب‌های امام رضایی در مدارس و همچنین سطح خیابان های شهرهای استان سمنان از دیگر برنامه های این دهه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در دهه کرامت سفره اطعام رضوی برپا خواهد شد، تاکید کرد: در این حرکت معنوی ۲۰ هزار پرس غذای گرم در استان سمنان توزیع می شود.

خرمیان با اشاره به برگزاری برنامه های قرآنی در استان سمنان بیان کرد: اجرای پویش نوای ملکوت با هدف اشاعه فرهنگ رضوی و الگو پذیری نسل جوان از امام رضا (ع) از جمله دیگر برنامه های این ایام است.

وی از برگزاری همایش استانی دختران فاطمی به مناسبت روز دختر و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: اجتماع نوجوانان رضوی در شهرستان‌های استان سمنان از دیگر برنامه های شاخص دهه کرامت در استان سمنان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری محافل انس با قرآن همگانی و همچنین ویژه دانش آموزان در استان خبر داد و بیان کرد: کمپین‌های مجازی برای حضور گسترده مردم با هدف گرامی داشت دهه کرامت و فرهنگ حجاب و عفاف نیز در این ایام راه اندازی می شود.

خرمیان با بیان اینکه ایجاد فضای معنوی و مذهبی و ایجاد نشاط اجتماعی در برنامه های دهه کرامت در سراسر استان سمنان دنبال می شود، گفت: از تمام شهرداری ها و دهیاری ها هم خواسته ایم تا در فضا سازی این ایام به ما کمک کنند.

کد خبر 6092838

دیگر خبرها

  • به بهانه الکلاسیکوی ایران؛ بریس نیکبخت و ضربه سر کریم باقری مقابل سپاهان / فیلم
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم