Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدحامد برکاتی در این باره اظهار داشت: در حال حاضر غربالگری ژنتیکی جنین حذف نشده بلکه قرار است این غربالگری در سطح تخصصی انجام شود.

وی به موضوع نامه ای که اخیرا به امضای وی منتشر شده نیز اشاره کرد و افزود: این موضوع مربوط به سامانه های سطح یک است که در متن نامه هم آمده است طبق قانون در سطح یک مراقب سلامت، ماما و پزشک عمومی نباید وارد چرخه غربالگری شوند و طبق قانون غربالگری خاص والدین و نظر تخصصی متخصص شروع خواهد شد در این صورت این موضوع را مجاز دانسته که براساس قانون پوشش بیمه ای انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در متن نامه ای که به امضای سیدحامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت  با موضوع حذف غربالگری ناهنجاری جنین از سامانه های الکترونیک منتشر شده بود، آمده است که نظر به ابلاغ قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت مطابق با تبصره ۳ ماده ۵۳ و ممنوعیت پیشنهاد و درخواست غربالگری ناهنجاری جنین در سطح یک ارائه خدمت، خواهشمند است دستور فرمایید مراقبت های غربالگری ناهنجاری جنینی هفته ۱۱ تا ۱۳ و نیز هفته ۱۵ تا ۱۷ از سامانه های الکترونیک سلامت حذف شود.

همچنین در لیست گزارش های دوره ای نیز کدهای ۱۱۱۳۸۷ (تعداد مادرانی که غربالگری ناهنجاری جنین انجام داده) و ۱۱۰۰۹۱ (تعداد مادران با نتیجه پرخطر در غربالگری جنین) از سامانه سیب حذف شود.

افروز صفایی فرد معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور نیز پیشتر اعلام کرد که از سال ۹۲ توانستیم با انجام آزمایشات از تولد ۸۴۰۰ کودک دارای معلولیت پیشگیری کنیم. برای پیشگیری از معلولیت کودکان، از سال ۹۲،  ۲ میلیون مورد مشاوره ژنتیک انجام شدکه این مشاوره ها قبل از ازدواج، بعد از ازدواج، قبل بارداری و حین بارداری انجام شده است.

کد خبر 670266 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم نوزاد جنین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان خبر مهم نوزاد جنین غربالگری ناهنجاری جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: دوستان دولت و کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادند که از ردیف جدول هفت مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت (۱۰ هزار میلیارد تومان) از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: براین اساس بنابر موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا