Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «محمد سبزی» عصر شنبه نشست مدیران آموزشی وزارت بهداشت با مسئولان شهرستان ساوه که در سالن جلسات دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان ساوه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و پتانسیل مهاجرپذیری سالانه یک هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی اضافه می‌شود که این مهم نیاز به توجه ویژه در زمینه رشته‌های دانشگاهی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برخی شهرها در زمینه تعریف رشته‌ها به لحاظ آمایش سرزمینی درست اقدام نکردند که عدم استقبال دانشجویان سبب تغییر کاربری فضاهای آموزشی شده است.

به گفته نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، ساوه رو به رشد بوده و موقعیت جغرافیایی این شهرستان ظرفیت جذب دانشجویان بومی و غیر بومی در رشته های مختلف کشور را دارد.

سبزی با بیان اینکه ۴۰۰ روستا در سطح شهرستان نیاز به پزشک دارند، تصریح کرد: افزوده شدن رشته پزشکی و ارتقاء دانشکده به دانشگاه مطالبه جدی مردم ساوه در حوزه سلامت است در حالی که بسیاری از پزشکان تمایلی به ارائه خدمات در ساوه ندارند و با افزودن رشته پزشکی به دانشکده علوم پزشکی ساوه و پذیرش دانشجویان بومی بستر جذب پزشکان نیز فراهم خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۴۷ درصد صنایع استان در شهرستان ساوه مستقر بوده اما برغم این ظرفیت در حق مردم این شهرستان بی‌مهری شده و پس از پیروزی انقلاب در ساوه بیمارستان دولتی ساخته نشده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی از اولویت‌های سفر ریاست جمهوری است، گفت: امسال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی تخصیص یافته است که امیدواریم با کمک خیرین این مرکز درمانی هر چه سریعتر تکمیل شود و مردم از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

سبزی بیان کرد: مرکز جراحی قلب شهرستان با کمک خیرین در دست احداث است و خوشبختانه خیرین در توسعه زیرساخت‌های درمانی نقش بسزایی دارند.

سرپرست فرمانداری ساوه نیز در این جلسه گفت: شهرستان ساوه به لحاظ وسعت دومین شهرستان استان مرکزی بوده و براساس خدمات ارائه شده و واکسیناسیون فراگیر بیش از ۳۶۰ هزار نفر در این شهرستان سکونت دارند.

«مهدی الیاسی» ادامه داد: نرخ باسوادی در شهرستان ۹۸ درصد بوده در حالی که ۱۴ مرکز آموزش عالی با ۱۳ هزار دانشجو در سطح شهرستان فعال هستند که نشان از ظرفیت و استقبال مطلوب شهروندان از تحصیلات تکمیلی در این شهرستان دارد.

وی گفت: سه بیمارستان و ۲۷ مرکز جامع سلامت در ساوه به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند اما با توجه به مهاجرپذیری شهرستان به علت ظرفیت صنعتی، این تعداد مراکز درمانی کافی نیست.

برچسب‌ها ساوه استان مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه استان مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ساوه استان مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شهرستان ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهران طیران ضمن تبریک هفته کار و کارگر، کارگران را سربازان جنگ اقتصادی و محور پویایی تولید دانست و مطرح کرد: فراهم کردن بستر آموزش‌های بصیرتی و معرفتی و رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های مهم بسیج کارگری استان البرز است.

وی با اشاره به اینکه از طریق هادیان سیاسی و حلقه‌های صالحین درصدد افزایش روحیه و ارتقای اراده کارگران در برابر تبلیغات سیاه رسانه‌های بیگانه و افزایش روحیه آن‌ها هستیم، افزود: ایجاد انگیزه و نهادینه کردن اهمیت کسب روزی حلال یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در حوزه کارگری البرز است.

مسؤول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان البرز با تاکید بر هم افزایی و تعامل با سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهت افزایش توانمندی‌های مهارتی کارگران عنوان کرد: افزایش مهارت کارگران نقش بسیار مؤثری در افزایش بهره وری تولید دارد.

وی از ساماندهی و هدایت گروه‌های جهادی کارآمدان، سفیران تولید، بانویار، دستار، تولید یار و واکنش سریع جهت رفع موانع تولید و اشتغال و افزایش بهره وری خبر داد و گفت: گروه جهادی بانو باز، گروه تخصصی حمایت و هم اندیشی با بانوان کارگر بوده و گروه سفیران تولید با حضور در مدارس، پیشرفت‌های حوزه تولید و اشتغال را به اطلاع دانش آموزان می‌رسانند.

طیران ضمن تشریح برخی از برنامه‌های هفته کار و کارگر خاطر نشان کرد: برگزاری میز خدمت برای رفع مشکلات کارگران، توزیع بسته‌های کمک معیشتی بین کارگران، تجلیل از کارگران برتر و کارگران زن و برگزاری جلسات اندیشه ورزی با کارگران از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بسیج کارگری به مناسبت هفته کار و کارگر است.

کد خبر 6091405

دیگر خبرها

  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان