Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@18:05:36 GMT

بیماری که در اثر چاقی ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۷۵۷۰

محققان در تازه‌ترین بررسی خود دریافته اند چاقی مادران باردار منجر به یک بیماری می‌شود که علاوه بر خود آن ها، فرزندشان را نیز درگیر می‌کند. ناطقان: نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد چاقی می‌تواند با آسم مرتبط باشد؛ داده‌های به دست آمده از مطالعات بیانگر آن است که مادران دارای اضافه وزن بیشتر احتمال دارد بچه‌هایی با این بیماری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیوع آسم از دهه ۱۹۷۰ به‌طور قابل توجهی افزایش یافته‌است. در سال ۲۰۱۱، تعداد ۲۳۵-۳۰۰ میلیون نفر در سطح جهان به این بیماری مبتلا بودند و این بیماری حدود ۲۵۰ هزار مورد مرگ و میر را سبب شد.

به گفته محققان ژاپنی، زنانی که قبل از بارداری اضافه وزن دارند، بیشتر در معرض ابتلا به آسم هستند. کارشناسان نیز معتقدند هورمونی به نام لپتین ممکن است مقصر ابتلا به آسم باشد. لپتین هورمونی که نقش کلیدی در متابولیسم انرژی، باروری و تراکم استخوان دارد در تنظیم قطر راه‌های هوایی نیز موثر است.

براساس یافته‌های جدید، مادرانی که قبل از باردار شدن چاق بودند، کودکانشان ۲۸ درصد بیشتر در معرض ابتلا به آسم بودند؛ خود زنان باردار نیز در مقایسه با زنانی که وزن سالم داشتند، ۱۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به آسم بودند.

محقق ارشد این مطالعه گفت: «این یافته‌ها اهمیت دارند، زیرا آسم اغلب یک بیماری مادام العمر است که می‌تواند زندگی روزمره را مختل کند». آسم شایع‌ترین بیماری درازمدت در بین کودکان انگلیسی است که از هر ۱۱ جوان یک نفر به آن مبتلا است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: بیماری ، چاقی ، مادران باردار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بیماری چاقی مادران باردار ابتلا به آسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، مهدی عسگری با اشاره به موضوع مردمی سازی اقتصاد، گفت: نام‌گذاری ۱۶سال، به عناوین اقتصادی، نشانه‌ی آن است که باوجود تثبیت انقلاب سیاسی، تاکنون انقلاب اقتصادی به ثمر نرسیده است.   نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی، بر پایه نقش مردم در اداره امور استوار شد، اما به دلیل تداوم سیاست‌های اقتصاد_سرمایه‌داری و نسخه‌های معیوب و ناقص وارداتی، نقش مردم در اقتصاد، حداقلی بوده و همچنان شاهد شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی در توزیع منابع عمومی هستیم.   وی افزود: در اقتصاد مردمی تمرکز ثروت نباید در اختیار عده‌ای خاص باشد تا اقلیت اشراف بتوانند با استثمار نیروی کار و ایجاد انحصار و رانت و به قیمت غارت سفره‌ی مردم، به سود‌های سرشار برسند.   عسگری تصریح کرد: مردمی‌سازی واقعی اقتصاد، یعنی در اختیار قراردادن ابزار‌های تولید، بصورت عادلانه به مردم، یعنی حذف نابرابری، تبعیض و رانت‌خواری، یعنی توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات کشور برای تولید و تجارت.

دیگر خبرها

  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن