Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «خالد مشعل» در همایش «مسجد الاقصی و جایگاه آن نزد امت» در «دوحه» پایتخت قطر گفت: قهرمانان قدس پیشگامان امت در دفاع از مسجد الاقصی هستند و کاری کردند که همه امت به مسجد مبارک الاقصی افتخار کند.
وی افزود: فکر کنید که صهیونیست ها در مقابل «قبه الصخره» یا محوطه های مسجد الاقصی قربانی می کردند؟ آن وقت ما چه حرفی داشتیم و چه چیزی می توانستیم در مورد مسجد الاقصی بیان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش برای آرام سازی اوضاع
وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد که وزیر امور خارجه قطر در تماس با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید تنش و درگیری ها نیست و ما نیز اعلام کردیم که غزه هم به دنبال جنگ و درگیری نیست، اما با این حال وظایف و مسئولیت هایی دارد و تجاوز علیه قدس باید متوقف شود.
خالد مشعل افزود: هنیه به وزیر خارجه قطر ابلاغ کرده که قربانی کردن صهیونیست ها در داخل مسجد الاقصی مطلقا ممنوع است و این رژیم حق حمله به جنین را ندارد و باید همه بازداشت شدگان در مسجد الاقصی نیز آزاد شوند.
مشعل همچنین خواستار بکارگیری فشار سیاسی از سوی تمامی احزاب، جریان ها و رسانه ها برای حمایت از قضیه فلسطین شد.
وی در عین حال بر ضرورت مبادرت به اقدامات فرهنگی و رسانه ای جهت بسیج امت برای حمایت از قضیه فلسطین تاکید کرد.

تقسیم مسجد الاقصی
این مقام حماس اظهار داشت که دشمن صهیونیستی به دنبال وحدت و یکپارچگی ملت و مقاومت فلسطین و البته فشارهای سیاسی، فعلا به طور موقت از طرح های شوم خود عقب نشسته است.
 مشعل خاطر نشان کرد که دشمن صهیونیستی درصدد سیطره دینی بر مسجد الاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن بین مسلمانان و یهودیان است که بخش اصلی این طرح، قربانی کردن یهودیان مقابل قبه الصخره است که ملت فلسطین این توطئه را ناکام گذاشته است.
مشعل تصریح کرد که دشمن صهیونیستی تلاش می کرد غزه را از دیگر بخش های فلسطین جدا کند و از اختلافات داخلی فلسطینیان بهره برداری کرده و اجلاس خفت بار اخیر در النقب و پشت کردن برخی کشورهای عربی به ملت فلسطین و گمان دشمن به اینکه می تواند علیه فلسطینیان دست به هر جنایتی بزند، کاملا این رژیم را به اشتباه برد و ملت فلسطین در میدان نبرد کاملا متحد و یکچارچه است.
وی تاکید کرد که دشمن صهیونیستی هرگز نمی تواند طرح تقسیم مسجد الاقصی را همانند حرم ابراهیمی در الخلیل اجرا کند.
مشعل افزود: دشمن صهیونیستی گزینه راه حل تشکیل دو کشور را به نابودی کشاند و درهای هرگونه مذاکره سیاسی با تشکیلات خودگردان را بسته و می خواست غزه را از کرانه باختری جدا کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که مواضع رسمی در قبال قضیه فلسطین این بار خوب بود، اما باز هم برخی موضع مشخصی در این زمینه نگرفتند.
مشعل با قدردانی از موضع دوحه (در خصوص مساله فلسطین) تاکید کرد که قطر هیچ وقت پشت ما را خالی نکرده است و همیشه حامی ما بوده است.

برچسب‌ها قطر مسجدالاقصی جنبش مقاومت اسلامی حماس اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر مسجدالاقصی جنبش مقاومت اسلامی حماس قطر مسجدالاقصی جنبش مقاومت اسلامی حماس اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی فلسطین دشمن صهیونیستی مسجد الاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۹۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» عصر امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در تالار اندیشه سوره مهر انقلاب اسلامی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌مراسم گفت: در جنوب تهران کسی نیست نام حجت الاسلام مطلبی را بشنود و ایشان را تکریم نکند. مطلبی از امنای محله فلاح است. امنا حلال مشکلات مردم و رسیدگی کننده مسائل شهروندان است. ایشان سلوک و طلبگی خود را با وجود جایگاهی که دارند فراموش نکردند. امروز جامعه جوان ما در معرض انواع تهدیدات روانی است. دشمن در تلاش است اعتماد مردم را به نهادهای دینی و روحانیت مخدوش کند. غرب کوچک‌ترین خطا را با بمباران تبلیغاتی بزرگ می‌کند و به این‌دلیل بر ما فرض است چهره‌هایی مانند مطلبی را به مردم معرفی کنیم. چنین شخصیت‌هایی را به تصویر بکشیم و درباره آنان کار هنری تولید کنیم.

وی افزود: نسل جوان باید بداند این انقلاب با همت روحانیت انقلابی، خدوم و مجاهد شکل گرفته و به حرکت خود ادامه داده است. مطلبی نیازمند تمجید ما نیست. این ما هستیم که باید چنین شخصیت‌هایی را به عنوان مفاخر خود تجلیل کنیم. اولین گام این مسیر تولید کتاب و در مرحله بعد فیلم و محتوای فرهنگی است.

وزیر ارشاد به رویداد ۶ تیرماه ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر اشاره کرد و گفت: ترور رهبر انقلاب در این مسجد رخ داد. حوزه خدمات عمومی در منطقه با همت و حمایت اهالی توسعه یافته و حوزه علمیه کوچکی با تلاش این مجاهد انقلابی شکل گرفته است. اقدامات ایشان انتظار را از یک روحانی مجاهد و انقلابی به خوبی برآورده کرده است.

اسماعیلی ابراز کرد امیدواری کارهای ترویجی و تبلیغی بیشتری در معرفی چنین عالم پرهیزگاری انجام شود.

کد خبر 6098584 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • موشکباران شهرک های اطراف غزه از سوی گردانهای الاقصی+فیلم
  • روز ۲۱۴ طوفان‌الاقصی| حملات سنگین اشغالگران به رفح
  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • مذاکرات با دشمن صهیونیستی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده است
  • «طوفان الاقصی» بزرگترین شکست نظامی را برای اسرائیل رقم زد
  • جهاد اسلامی: مذاکرات ساعت‌های سرنوشت‌سازی را طی می‌کند
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان