Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم دهلران در مجلس گفت: تورم افسار گسیخته، گرانی سرسام آور و مهارنشدنی قیمت انواع کالاها و حدف ارز ۴۲۰۰ تومانی زندگی مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و فشار مضاعفی بر روی اقشار آسیب پذیر وارده کرده که می طلبد تیم اقتصادی دولت سریعا در این خصوص چاره اندیشی نماید.

به گزارش ایران اکونومیست، بهزاد علیزاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بدون تردید امروز همچنان اولویت اصلی کشور مسائل معیشتی و اقتصادی است و لازم است دولت برنامه های خود را برای برون رفت از تنگناهای موجود عملیاتی نماید، چرا که مردم بی صبرانه منتظر تحقق برنامه های اقتصادی دولت و وزرایی هستند که در جلسات رای اعتماد مجلس از طرح ها و برنامه های خود دفاع می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تورم افسار گسیخته، گرانی سرسام آور و مهارنشدنی قیمت انواع کالاها و حدف ارز ۴۲۰۰ تومانی مخصوصا برای حوزه درمان و داروهای وارداتی زندگی مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و فشار مضاعفی بر روی اقشار آسیب پذیر وارده کرده و می طلبد تیم اقتصادی دولت ضمن بازنگری برنامه ها و سیاست های خود سریعا در این خصوص چاره اندیشی نماید.

نماینده مردم دهلران با اشاره به کیفیت پایین خودروهای تولید داخل بیان کرد: قیمت های نجومی و عدم ارائه خدمات مناسب پس از فروش، در سایه انحصار ناشی از فضای غیر رقابتی و بی توجهی خودروسازان اتفاق می افتد. علی رغم ورود مجلس و صدور مجوز واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۱، چرا با حذف عجیب و بدون ارائه دلیل این موضوع از بودجه مواجه شدیم که البته لازم است مجلس انقلابی به این مساله ورود کرده و به رسالت قانونی خود عمل نماید.

علیزاده با اشاره به حمله به ۳ نفر از روحانیون جهادی و انقلابی که منجر به شهادت دو تن از آنها شد، گفت: این مساله موجبات خشم و رنجش خاطر مردم را فراهم نمود. همچنین حاشیه های مسابقه تیم ملی فوتبال کشورمان با کشور لبنان در مشهد از مباحثی است که لزوم پاسخگویی شفاف مسئولان ذیربط و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از تکرار اینگونه فجایع و رفتارها را ضروری می نماید.

وی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید در خصوص تعیین تکلیف و ساماندهی نیروهای قراردادی، حق التدریس، خرید خدمت و نیروهای طرحی وزارت بهداشت که مقام معظم رهبری نیز در خصوص امنیت شغلی کادر سلامت تاکید داشتند و برقراری فوق العاده خاص کادر درمان اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده مردم دهلران در مجلس افزود: بی توجهی صندوق بازنشستگی و سازمان امور اداری و استخدامی و برنامه  و بودجه در تسری ماده ۱۱۲ به بازنشستگان مناطق جنگی و همچنین عدم تمکین بعضی از سازمان ها و وزارتخانه ها در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر به هیچ وجه پذیرفته نیست.

علیزاده گفت: وزارت کشور در خصوص مساعدت به شهرداری های شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر و دهیاری ها در خصوص تهیه تجهیزات و ماشین آلات چاره اندیشی اساسی نماید.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: این افزایش به هیچ وجه با تورم موجود همخوانی ندارد و ضروری است دولت با سامان بخشی این موضوع از فشار و مشکلات معیشتی این قشر بکاهد.  

نماینده مردم دهلران در مجلس گفت: از وزارت آموزش و پرورش انتظار می رود ضمن تسریع در اجرای قانون رتبه بندی معلمان، نسبت به اصلاح آیین نامه مربوطه نیز اقدام نماید البته در خصوص تسری قانون رتبه بندی معلمان به بازنشستگان نیز اقدامات لازم به عمل آید.

علیزاده خاطرنشان کرد: به نظر می رسد امروز که انسجام عملی و نظری میان همه قوا و سایر بخش های کشور بیشتر از گذشته می باشد، هیچ بهانه و توجیهی در باب عدم گره گشایی از مشکلات کشور پذیرفته نیست و انتظار این است که از این فرصت برای کاستن از گرفتاری ها و رنج های مردم استفاده شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به مردم کشور گفت: ما نمایندگان مجلس یازدهم که مقام معظم رهبری از آن به عنوان امید و انتظار نام بردند، ضمن تعامل و همراهی در جهت تحقق برنامه ها و اهداف دولت به شما اطمینان می دهیم که با دولتمردان عقد اخوت نبسته ایم و هیچ گونه قصور و کم کاری را نمی پذیریم و در راستای وظایف نظارتی و دفاع از حقوق شما از اهرم های قانونی استفاده خواهیم کرد.

نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس در رابطه با مشکلات استان ایلام بیان کرد: در این ایام حال و روز ایلام قهرمان خوب نیست و رتبه اول خشکسالی کشور با کاهش بارندگی ۴۶ درصدی را دارد و به این دلیل کشاورزان با مشکل مواجه بوده و دامداران به علت گرانی و کمبود نهاده های دامی دارو و عدم صادرات قادر به نگهداری دام هایشان نیستند.

علیزاده همچنین خواستار تکمیل پروژه های نیمه تمام و بهبود وضعیت راه های مواصلاتی حوزه انتخابیه اش شد و گفت: متاسفانه ایلام در همه دولت ها مورد کم لطفی و بی مهری قرار گرفته است و می طلبد که دولت سیزدهم ایلامی هایی را که رتبه سوم مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ را کسب کردند، با نگاه ویژه ای ببیند.

وی در پایان خطاب به رئیس جمهور ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه دولت، گفت: عملکرد برخی از اعضای دولت در ماه های گذشته نشان می دهد چاره ای جز انجام تغییرات و استفاده از افرادی با ظرفیت و توانمندی بالاتر نیست. بنابراین پیشنهاد می کنم به منظور جلوگیری از اتلاف وقت سریعا تصمیمات مناسب در این خصوص اتخاد شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تورم ، گرانی ، بهزاد علیزاده ، مجلس یازدهم ، استانی سیاسی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تورم گرانی بهزاد علیزاده مجلس یازدهم استانی سیاسی نماینده مردم دهلران اقتصادی دولت برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد

اداره تحلیل اقتصادی آمریکا (BEA) در گزارشی اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی سریعتر از حد انتظار کاهش یافت و این در حالی بود که نرخ تورم همچنان در حال افزایش است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل فاکس بیزینس، اداره تحلیل اقتصادی آمریکا (BEA) در گزارشی اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی سریعتر از حد انتظار کاهش یافت و این در حالی بود که نرخ تورم همچنان در حال افزایش است.

بر اساس برآورد پیشین اداره تحلیل اقتصادی (BEA) که روز پنجشنبه منتشر شد، تولید ناخالص داخلی واقعی آمریکا پس از افزایش 3.4 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023، با نرخ سالانه 1.6 درصد برای دوره ژانویه تا مارس رشد کرد که نسبت به دوره قبل کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که سرعت رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در طول ماه قبل کاهش یافته و به 2.4 درصد رسیده است.

هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکانرخ تورم آمریکا در دوره بایدن به 18.8 درصد رسید

در مقایسه با سه ماهه چهارم، کاهش تولید ناخالص داخلی واقعی آمریکا در سه ماهه اول 2024 عمدتاً منعکس کننده کاهش هزینه‌کردهای مصرف کننده و صادرات و کاهش هزینه‌های دولت محلی و دولت فدرال است. البته این کاهش سرعت رشد اقتصادی تا حدی با تسریع رشد سرمایه گذاری ثابت در بخش مسکن جبران شد.

رابرت فریک، اقتصاددان "اتحادیه اعتباری فدرال نیروی دریایی" در این باره می‌گوید: ما می‌دانستیم که اقتصاد خود را از حمایت دولت دور می‌کند، فقط تصور نمی‌کردیم که تولید ناخالص داخلی به این سرعت کاهش یابد.

وی افزود: با کاهش هزینه‌های دولت و تعدیل هزینه‌های مصرف‌کننده همراه با ناپدید شدن حمایت‌های دوران کرونا، تولید ناخالص داخلی کمتر از همه برآوردها بود.

بنا بر این گزارش، شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی (PCE)، به استثنای قیمت مواد غذایی و انرژی - معیاری که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) برای اندازه گیری نرخ تورم دنبال می‌کند - پس از افزایش و رسیدن به 2 درصد در سه ماهه چهارم، 3.7 درصد در سه ماه اول 2024 افزایش یافت.

این در حالی است که داده‌های اخیر و اظهارات مدیران بانک‌های آمریکایی، نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان آمریکایی با درآمدهای پایین برای پرداخت به موقع اقساط وام‌های خود با مشکلات روزافزون مواجه هستند که این موضوع بانک‌ها را بر آن داشته است تا در اعطای کارت‌های اعتباری و وام‌های خودرو محتاط‌تر شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست