Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا علی صفدر سیاوشی روز یکشنبه در کمیته اتلاف حیوانات زیان کار، نگهداری دام در منطقه کوی بسیجیان را یکی از معضلات بهداشتی این منطقه دانست و اظهار کرد: لازم است متولیان از نظر قضایی و حقوقی با این معضل برخورد کنند.

وی افزود: انتقال تب مالت در شهرستان پلدختر با توجه به بافت منطقه‌ای و عبور دام‌ عشایر امکان دارد بنابراین لازم است برای پیشگیری و مقابله با تب مالت تدابیری اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاوشی یادآور شد: معمولان، پاعلم و چمشک با توجه به تراکم دام، درگیری بیشتری با این بیماری دارند که دامپزشکی باید افرادی را که دارای علائم تب مالت هستند به شبکه بهداشت معرفی کند و گزارش دام های واکسینه شده باید هر ۲ماه یکبار توسط شبکه دامپزشکی به شبکه بهداشت ارایه شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: اداره های عضو کمیته تب مالت در شهرستان از جمله دامپزشکی، امور عشایر و جهاد کشاورزی در خصوص واکسینه کردن دام ها با پزشک مربوطه همکاری کنند و سایر اتفاقات و کنترل لازم در مناطق عشایری و سخت گذر را مدنظر داشته باشند.

وی بر جمع آوری فضولات حیوانی در روستاها تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه باکتری تب مالت بیش از ۱۸ ماه در کود زنده می‌ماند و قابلیت سرایت دارد ، برای حفظ سلامت و بهداشت در این مناطق فضولات حیوانی جمع آوری و دفع بهداشتی شود همچنین اعضای شورای اسلامی روستا و دهیاران در این زمینه همکاری لازم را با شبکه بهداشت داشته باشند.

سیاوشی یادآور شد:جمع کل موارد تب مالت در این شهرستان طی سال ۱۳۹۹ حدود ۵۰ مورد و سال گذشته۷۴ مورد بوده است که جلوگیری از این افزایش، همکاری بین بخشی دستگاه ها را می طلبد.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر بر همکاری اداره های شهرستان با این مرکز تاکید کرد و افزود: شبکه بهداشت و درمان به تنهایی نمی‌تواند بدون حمایت سایر متولیان امر موارد و برنامه‌های بهداشتی را به نتیجه مطلوب برساند.

سیاوشی یادآور شد: پلدختر شهر کوچکی است و به دلیل نزدیکی افراد و  فامیلی ها، باوجود نظارت‌ها و تذکرات شبکه بهداشت اما تخلفات بهداشتی تداوم می یابد که در چنین شرایطی ورود حوزه قضایی و برخورد با متخلفان احساس می شود.

وی افزود: کل کودکان زیر پنج سال در شهرستان پلدختر ۶ هزار و ۶۷۴ نفر می باشند که از این تعداد ۶.۳۰ درصد مبتلا به لاغری شدید، ۱.۸۶ درصد کوتاهی قد شدید، ۲۸.۸۶ درصد مبتلا به اضافه وزن احتمالی و  ۲.۸۶ درصد مبتلا به چاقی هستند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پیری جمعیت و ضرورت فرزند آوری نیز اشاره کرد و ادامه داد:  بنابراین طبق بخشنامه هر اداره می تواند پنج کودک خانواده های نیازمند را برای تهیه مواد خوراکی به صورت پرداخت ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان حمایت کند.

وی همچنین افزود: با توجه به کمبود آب در سال و ماه های آینده افزایش مشکلات بهداشتی دور از انتظار نیست بنابراین باید برای پیشگیری از شیوع برخی بیماری ها، مخزن های آب بررسی و کلرزنی و شکستگی لوله‌های انتقال برطرف شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر همچنین گفت: متاسفانه آبیاری مزارع به ویژه سبزیکاری از طریق فاضلاب در این شهرستان، موجب شیوع بیماری‌های انگلی و عفونی می‌شود که نامه‌نگاری‌هایی در این زمینه در حال انجام است.

سیاوشی اضافه کرد: در کلاس درس مدارس پلدختر کمتر از ۸۵ درصد معیار و دستورالعمل های کرونایی رعایت می شود که آموزش و پرورش باید راهکارهای لازم در این زمینه از جمله کاهش تعداد دانش آموز و دو شیفته کردن مدارس را ارایه کند و به کار گیرد.

برچسب‌ها پلدختر دام و طيور بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلدختر دام و طيور بهداشت و سلامت پلدختر دام و طيور بهداشت و سلامت رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر تب مالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک

طی این مراسم که با حضور دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد، از دکتر مجتبی مهترپور به پاس ۱۶ ماه حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک تقدیر و دکتر محمد رزانی به عنوان سرپرست جدید این مرکز معرفی شد.

در پایان با اهدای لوح یادبود از طرف معاون بهداشتی دانشگاه، از زحمات دکتر مهترپور تجلیل و ابلاغ دکتر رزانی بعنوان رئیس جدید شبکه بهداشت به وی تقدیم گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت