Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:01:40 GMT

حق مردم پلدختر نیست با مشکلات سیل رها شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۷۹۸۷

حق مردم پلدختر نیست با مشکلات سیل رها شوند

ایسنا/لرستان امام جمعه شهرستان پلدختر، خدمات ارائه شده به سیل‌زدگان این منطقه را قابل تحسین خواند، اما با توجه به باقی ماندن بسیاری از مشکلات در حوزه شهری گفت: حق مردم پلدختر نیست که با مشکلات سیل رها شوند.

حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در سیل ۱۳۹۸ شهرستان پلدختر، خسارت زیادی به زیرساخت های این منطقه وارد شد، که باید این مشکلات برطرف شود، خاطرنشان کرد: البته این خسارت‌ها به غیر از خسارت‌های است که به باغات کشاورزی وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این سه سال به همت خیران و نیروهای جهادی و حمایت‌های دولت وقت، بخش قابل توجهی از مشکلات برطرف شده و خسارت‌ها هم تا حدودی جبران شده‌اند، تمام این کارهای صورت گرفته، به یقین مرهون خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در کارنامه درخشان آن ثبت و ضبط خواهد شد.

امام جمعه پلدختر اضافه کرد: برخی مشکلات همچنان باقی مانده است که به یقین در جهت رفع آن تلاش خواهیم کرد. انتظار داریم در اسرع وقت مسئولان همت کنند و این مشکلات که برای مردم باقی مانده است، برطرف شود.

موسوی گفت: در حوزه شهری در مسکن مهر و چهار هزار هکتاری، مردم مشکلاتی دارند، حدود ۱۳ سال از زمان ساخت مسکن مهر در پلدختر می‌گذرد و هنوز مشکلات زیرساخت‌ها برطرف نشده است، بازدیدهای میدانی و تقاضای مکرر مردم منطقه، باعث شد که پس از صحبت‌های مکرر با مسئولان، این مشکلات را در خطبه‌های نماز جمعه متذکر شوم.

وی گفت: هم اینک در مسکن مهر پل دختر، هنوز سطح معابر به صورت خاکی ساخته شده است، اقدام عاجلی در این زمینه صورت نگرفته است، دلیل آن هم این است که این بخش به شهرداری واگذار نشده و در دست پیمانکار قرار دارد و ایشان هم به صورت لاک پشتی عمل می‌کند، از سوی دیگر هم به دلیل همین مشکلات، شهرداری خدمات شهری را به این منطقه ارائه نمی‌کند.

وی با بیان اینکه هم اینک حدود ۳۵۰۰ خانواده در این مسکن مهر ساکن هستند که تقاضا دارند مشکلاتشان برطرف شود، یادآور شد: پس از بیان این مشکلات در خطبه‌های نماز جمعه، معاونت عمرانی فرمانداری اعلام کرد که در این خصوص پیگیری را انجام داده‌ایم و به زودی مشکلات برطرف خواهد شد. البته ما به این وعده داده شده قانع نخواهیم شد و به صورت عملی پیگیری آن خواهیم بود.

امام جمعه پل دختر به بخش دیگری از مشکلات مسکن در این منطقه اشاره کرد و گفت: همچنین در سایت مسکن چهار هزار نفری که مختص سیل‌زدگان این منطقه احداث شده، مشکلاتی وجود دارد که از جمله آن‌ها نبود سند مالکیت است، هیچ ارگانی سندیت آن را تأیید نمی‌کند. مشکل دیگر، کانال‌های آب‌روبی است که در زمان بارندگی به وجود می آید، اگر بارندگی رخ دهد دوباره مشکلاتی عدیده ای را شاهد خواهیم بود. آنتن‌دهی تلفن همراه هم در این منطقه بسیار ضعیف است.

وی تصریح کرد: در سیل ۱۳۹۸، روستای چم‌مهر، صدرصد زیر سیل تخریب شد، حق این مردم نیست که با مشکلات رها کنیم، بنیاد مسکن خدمات زیادی انجام داده است، اما طرح هادی روستایی باید تلاش بیشتری برای آن صورت بگیرد. چندین بار در این روستا حضور یافتم، مشکلات را از نزدیک شاهد بودم که چه گرفتاری ها را دارند و سبب برخی آلودگی ها شده است، خیابان‌ها هنوز آسفالت نشده است، آبرسانی هم مشکل دارد و در برخی نقاط آب وجود ندارد، همت جدی و انقلابی می‌طلبد که در این زمینه صورت بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها جمهوری اسلامی ایران شهرستان پلدختر روستای چم مهر مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ حجت‌ الاسلام عابدین رستمی در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته در جمع مومنان و نمازگزاران با دعوت آنان به تقوای دینی و خداترسی و پرهیزکاری و مسیر حق و توحید اظهار داشت: به گفته پیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه و آله وسلم ملاک برتری انسانها تقواست و آنچه که انسانها را ارزش می دهد فقط و فقط تقواست.

وی گفت: به فرموده پیامبر اکرم صلی الله هیچ کس بر کس دیگری ارجحیت و برتری ندارد نه عرب بر عجم و نه عجم بر عرب نه سفید پوست بر سیاه پوست و تنها ملاک برتری انسانها تقوای آنان است و آنچه انسان را به خدا نزدیک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی بیان کرد: کسی کرامت و برتری دارد که با تقوا باشد مهاجرت دو گونه است هجرت نخست هجرتی است گه از گناهان دوری کند و از سیئات و گناهان و چیزهایی که ارزش‌های انسان را کم کند هجرت کند و مهاجرت دوم دور شدن از گناه و حرکت به سمت پروردگار و دوری از وسوسه های شیاطین است.

وی افزود: کسی که ایمان داشته باشد خیر و شر و آبروی و ثروت و سلامت و اقتصاد او در دستان پروردگار متعال است و فکر این فرد شکست ناپذیر و خلل ناپذیر است .

خطیب نماز جمعه شهرستان قروه در ادامه خطبه های این هفته با تبریک هفته کار و کارگر گفت: نیروی کار و کارگر موتور محرکه اصلی اقتصاد هر جامعه ای است جامعه ای که بخواهد مایحتاج خود را تامین کند و بحران‌های اقتصادی خود را پشت سر بگذارد و متکی به درون خود باشد باید به کار و کارگر بها دهد هم در حوزه وضع قوانین و هم در حوزه حمایت‌ها و پشتیبانی ها و هم در حوزه هویت بخشی جامعه کارگران باید کوشا باشد.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: کارگری که در اسلام یک هویت ذاتی و اصیل دارد یک ابزار تولیدی نیست بلکه بر خلاف دیدگاه غرب و تمدن غیر اسلامی، کارگر یک ابزار تولید نیست و چرخ دنده نیست که بچرخد و خروجی آن برای دیگران باشد کارگر اصالت ذاتی و ارزش و بنای ذاتی دارد  بطوری که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم آنقدر به کارگر بها و ارزش می دادند خم می شدند و  دست کارگر را می بوسیدند و این پیام را در تمام دنیا منتشر کردند که این ارزش و عزت واقعی کارگر است و جامعه کارگری وابسته به ما نیست بلکه ما وابسته به آنان هستیم اگر این اصل خودش را در قانون و اجرا نشان دهد این جامعه جامعه ی بالنده ای می شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم باید نواقص مربوط به جامعه کارگری را جبران کنیم چه در حوزه سیاستگذاری و چه حوزه اجرایی و چه در حوزه حمایت و پشتیبانی باید حقوق جامعه کارگری حفظ شود.

حجت الاسلام  رستمی در پایان افزود: مطالبات جامعه کارگری که مشکلات بیشتر جامعه کارگران است بیمه و امنیت شغلی کارگران است که باید حفظ شود .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی