Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی کن شامگاه 27 فروردین ماه فعالان و مدیران شرکت‌ها و موسسات ایرانی فعال در حوزه پخش بین‌الملل با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دیدار کردند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در این نشست که با حضور فعالان، مدیران شرکت‌ها و مؤسسات پخش بین‌الملل‌ در سالن جلسات بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، دکتر رائد فریدزاده معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی گفت: چتر سینمای ایران سالهاست که به همت فارابی در بازار فیلم برلین و کن برپا می‌شود و از حیث نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و عرضه آثار سینمای ایران در این رویدادهای بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: فارابی هر ساله در برگزاری این چتر از مؤسسات و شرکت‌های پخش بین‌الملل حمایت می‌کند که حضور این شرکت‌ها در عرصه بین‌الملل در شرایطی بهتری انجام شود. البته برخی از این شرکت‌ها برای ادامه حمایت‌ها باید مجوزهای خود را تمدید کنند که با همکاری سازمان سینمایی، امیدواریم هرچه زودتر این روند تمدید مجوزها تسریع شود.

در ادامه این نشست دکتر سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: اهمیت و جایگاه بحث بین‌الملل –چه در سینما و چه در بنیاد سینمایی فارابی- بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم برگزاری منظم این جلسه بتواند به بهبود مشکلات و رفع موانع پخش‌کنندگان بین‌المللی سینمای ایران کمک کند.

مدیرعامل بنیاد فارابی با اشاره به مأموریت‌های تازه حوزه بین‌الملل در طرح تحول بنیاد فارابی ادامه داد: حوزه بین‌الملل در رویکرد جدید فارابی حوزه مهم و اولویت‌داری است.

دکتر جوادی با اشاره به نقش تسهیل‌گر و حمایت کننده این بنیاد از شرکت‌های فعال حوزه بین‌الملل تصریح کرد: فارابی به عنوان نهاد ملی سینمای ایران خود را رقیب بخش خصوصی نمی‌داند. بلکه خود را تسهیل‌گر، حمایت‌گر و تکمیل کننده فعالیت دوستان می‌داند. یکی از مهمترین مأموریت‌های ما در حوزه بین‌الملل کمک به شکل‌گیری اکوسیستم بخش خصوصی فعالان بین‌الملل سینمای ایران است.

مدیرعامل فارابی در ادامه گفت: خیلی اوقات مشارکت و فعالیت بخش خصوصی می‌تواند به تصمیم سازی و رفع موانع کمک کند و از این جهت نهاد ملی سینما محفل خوبی برای شکل‌گیری چنین جمع هایی و تبادل نظر فعالان این حوزه است.

جوادی درباره لزوم نگاه بین‌المللی به سینما از مرحله تولید، گفت: یکی از وجوه اصلی فارابی در دوره تحول، رونق اقتصاد سینما به خصوص اقتصاد بین‌الملل سینما است. افزایش سهم سینما در حوزه فروش بین‌الملل نیاز به مقدماتی دارد و روند تجاری‌سازی و بین‌المللی سازی فیلم از مرحله تولید آن شروع می‌شود و صرفاً طراحی یک پوستر انگلیسی زبان، آن اثر را بین المللی نخواهد کرد.

او درباره برپایی چتر سینمای ایران گفت: شما به عنوان فعالان حاضر در چتر سینمای ایران سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این رویداد هستید و با رصد و بررسی که در این رویداد بعمل می‌آورید، می‌توانید در رویدادهای پیش روی سینمای ایران در عرصه بین‌الملل نظیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، هفته‌های فیلم ایران در کشورهای مختلف و... کمک‌های بسیاری برای شناسایی آثار و بهبود کیفیت این رویدادها ارائه دهید.

جوادی در پایان به لزوم جانشین پروری و ارتقا کمی و کیفی منابع انسانی فعال در حوزه بین الملل اشاره و پیشنهاد داد پیشکسوتان این حوزه در دوره‌هایی به انتقال تجارب خود به نسل جدیدتر بپردازند.

در ابتدای این نشست، فعالان حوزه بین‌الملل و شرکت‌های حاضر در چتر سینمای ایران در جشنواره کن نیز به ارائه نقطه نظرات و دغدغه‌های خود پرداختند.

در این نشست علی غیاثوند (آی فیلم پرو)، امیر اسفندیاری و وحید اسفندیاری (ایرایمج)، علیرضا شاهرخی (هنر هفتم)، محمد طیب (مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی)، علی حاج قاسمی (پرشین فیلم)، الهه نوبخت (الی ایمج)، مریم نقیبی (سما پیکچرز)، فهیمه پورقاسم (آریانا فیلم) و الهه گودرزی (مینروا فیلم) حضور داشتند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دیدار پخش‌کنندگان بین‌المللی سینمای ایران با مدیرعامل فارابی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بنیاد سینمایی فارابی چتر سینمای ایران سینمای ایران حوزه بین الملل شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک داوودی در دیدار با شهردار گناباد با بیان اینکه بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور در خراسان رضوی است اظهار کرد: این استان از ظرفیت‌های خاصی در تولید فیلم کوتاه برخوردار است.

وی از انجمن سینمای جوانان گناباد به عنوان یکی از دفاتر موفق استان خراسان رضوی یاد کرد و افزود: این انجمن در ارزیابی های انجام شده با برخورداری از بزرگترین کارگاههای فیلمسازی کشورمان و حتی خاورمیانه در جایگاه مناسبی در فیلمسازی جهان قرار دارد.

مدیر املاک و مستغلات انجمن سینمای جوانان ایران افزود: انجمن سینمای جوانان گناباد با برخورداری از ظرفیتهای هنرمندان مستعد و توانمند و نگاه مثبت مسوولان به این جایگاه رسیده است.

داوودی با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان ایران تنها انجمن بین المللی کشور است که فیلمهایش به جشنواره های خارجی راه می یابد، خاطرنشان کرد: توانمندی های هنرمندان و فیلمسازان ایرانی در قالب انجمن سینمای جوانان در جشنواره های مهم بین المللی و جهانی به نمایش گذاشته می شود و این ظرفیت مهمی برای معرفی فیلمسازی کشور در دنیا به شمار می شود.

گفتنی است؛ انجمن سینمای جوان گناباد که از سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، هم اکنون در رشته‌های آموزش عکاسی، کارگردانی، فیلمنامه نویسی، تدوین، صدابرداری و صداگذاری، تصویربرداری، فیلم داستانی، مستند و تجربه گرا فعالیت می‌کند.

کد خبر 6092451

دیگر خبرها

  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • از پیچ و خم تصویب تا حل چالش‌ها
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی