Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدعلی زلفی‌گل» روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه تفرش، افزود: این بلوغ اتفاق مبارکی است و مردم عالم و فرهیخته تفرش و البته فراهان و آشتیان و استان مرکزی قدر این روز را می دانند.

وی اظهار داشت: هیات امنا دانشگاه تفرش از نظر علمی، تجربی و اجرایی جایگاه بالایی دارد و شخصیت‌های برجسته‌ای عضویت در این هیات را قبول پذیرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۶ نفر از بهترین چهره‌های علمی عضویت در هیات امنا دانشگاه تفرش را پذیرفته‌اند و اعضای هیات ممیزی نیز وزنه‌های بالایی در این دانشگاه هستند.

زلفی گل افزود: اکنون گرفتن مجوز از این هیات ممیزی سخت تر شده است و استاندارد در هیات امنا و ممیزی در دانشگاه تفرش بسیار بالا و در حد دانشگاه های برتر کشور است.

وی اظهار داشت: مرحله بعد نوبت اساتید می‌رسد که باید تلاش کنید و مقوله شاگرد پروری را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند و دانشجویان را مثل فرزندان خود بدانید و باید نشان دهند که شایسته استقلال هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید آنقدر برای کلاس درس وقت صرف کرد که تعداد افراد رتبه دار کنکور در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه تفرش باشند.

زلفی‌گل بیان کرد: اکنون وظیفه اعضای هیات علمی دانشگاه تفرش،   فرماندار و شورای اسلامی شهر به خصوص خیران سنگین‌تر از گذشته شده و باید از همه ظرفیت‌های در جهت حفظ و تقویت بنیه علمی این دانشگاه استفاده شود.  

وی ادامه داد: انتظار می‌رود دانشگاه تفرش به نماد وحدت در سه شهر آشتیان، تفرش و فراهان شود زیرا این سه شهرستان مهد دانشمندان، تاریخ نگاران، سیاست مداران، علما و فیلسوفان در تاریخ بوده‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این منطقه اگرچه در صنعت و کشاورزی آنچنان که باید مطرح نیست اما مفاخر و بزرگانی در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی در مقاطع مختلف تاریخی به کشور معرفی کرده که هر یک منشاء آثار و برکات بوده‌اند.  

زلفی گل افزود: دانشگاه تفرش  می‌تواند حلقه اتصال بین تاریخ گذشته و  آینده در منطقه باشد.

وی اظهار داشت: از مصوبات چشمگیر دانشگاه تفرش این است که بخشی از زمین دانشگاه در اختیار پردیس فناوری قرار می‌گیرد که می‌توان از آن در جهت استقرار شرکت‌های دانش بنیان با هدف ایجاد اشتغال و لبیک گویی به ندای مقام معظم رهبری استفاده کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه تفرش امکانات، فضا و بستر مناسبی برای هسته فناوری و جذب افراد صاحب ایده دارد و هرچه شرکت های دانش بنیان در تفرش افزایش پیدا کنند فرصت اشتغال بیشتر فرآهم خواهد شد و می تواند مهاجرت معکوس شکل بگیرد.

زلفی‌گل افزود: اگر چه در کشور مشکلاتی برای این شرکت ها وجود دارد و قانون مالکیت فکری در کشور نیست که موجب بی توجهی به نوآوری و خلاقیت شده اما دولت سیزدهم برنامه‌های حمایتی مطلوبی از این شرکت تدوین کرده است.

در این آیین «سهیل واشقانی» به عنوان سرپرست جدید دانشگاه تفرش معرفی و از زحمات « حمیدرضا صبا» قدردانی شد.
دانشگاه تفرش۲ هزار و ۲۰۰دانشجو در ۲۲ رشته کارشناسی، ۱۲ رشته ارشد و ۲ رشته دکترا دارد

برچسب‌ها استان مرکزی تفرش محمدعلی زلفی گل دانشگاه تفرش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی تفرش محمدعلی زلفی گل استان مرکزی تفرش محمدعلی زلفی گل دانشگاه تفرش تحقیقات و فناوری گفت دانشگاه تفرش هیات امنا وزیر علوم زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۲۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

کد خبر 6089998

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!