Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از  کیش، پیرو گزارش خبری در روز 20 فروردین 1401  با عنوان « گمرک ایران به اجحاف در حق ساکنان کیش قشم و پایان دهد » در خبرگزاری فارس ، مدیرکل گمرک جمهوری اسلامی ایران در جزیره کیش با ارسال جوابیه ای به شرح ذیل نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

متن این جوابیه بدین شرح است:

احتراماً با عنایت به درج گزارش با عنوان (( گمرک ایران به اجحاف در حق ساکنان کیش قشم و پایان دهد)) مندرج در آن خبرگزاری محترم به تاریخ 20 فروردین 1401 نکاتی به شرح ذیل جهت اقناع افکار عمومی به حضورتان ارسال می گردد:

1‏‏-با توجه به وظایف ذاتی و سازمانی گمرک جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تسهیل تجارت و رفاه اقتصادی و اجتماعی تجار و بازرگانان و کیشوندان و دغدغه اصلی مسئولین مربوطه استانی و منطقه جهت نیل به اهداف مذکور نگرانی آن رسانه محترم مبنی بر انعکاس موارد مندرج در گزارش مذکور بر کسی پوشیده نیست و قطعاً هدف نهایی و دلسوزانه اعضای محترم خبرگزاری فارس رفع نگرانی و ایجاد رفاه نسبی شهروندان و کیشوندان منطقه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2‏‏- استناد به بخشنامه سال 1393 که ((تاریخ مصرف گذشته)) تلقی گردیده است تاکنون مبنای خروج خودروهای مستقر در مناطق آزاد کشور بوده و هیچگونه بخشنامه و دستورالعملی مبنی بر نقض آن به گمرک جمهوری اسلامی ایران تاکنون ابلاغ نگردیده و از لحاظ حقوقی و قانونی لازم الاجرا می‌باشد و لازم به توضیح است که واضع بخشنامه مذکور (تصویر بپیوست ) هیأت محترم وزیران بوده که به پیشنهاد وزارت صنعت ، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب گردیده است و به صراحت اعلام گردیده : ((تردد خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی سی و با پلاک مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی به خارج از این مناطق ممنوع است )).

3‏‏- علیرغم توضیحات مندرج در بند 2 این اداره کل و مقامات محترم سازمان منطقه آزاد کیش مکاتبات متعدد و مکرری با مقامات و مسئولین مربوطه جهت رفع موانع مذکور انجام داده است که تماماً به بخشنامه فوق الذکر استناد نموده‌اند و موضوع جهت اتخاذ تصمیم نهایی به وزارت امور اقتصادی و دارایی انعکاس و ارسال گردیده که به محض وصول پاسخ و تصمیم نهایی مراتب به آن خبرگزاری  جهت تنویر افکار عمومی کیشوندان محترم اعلام و ارسال خواهد شد.

به گزارش فارس، آنچه که برای تمامی ساکنین مناطق آزاد استان هرمزگان جای بسی سوال می باشد اینست که چگونه خودروهای دیگر مناطق آزاد کشور همانند اروند ، ارس ، انزلی  براحتی با هر قدرت موتوری در سطح نه آن مناطق آزاد بلکه در سراسر آن استان براحتی تردد می کنند ولی ما نمی‌توانیم همانند آنها در سطح استان و یا همانند آنها در سطح کشور با پلاک گذر موقت تردد نماییم بطوریکه این موضوع با واکنش رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا  در سفر به جزیره کیش مواجه گردیده  و صراحتا  این ممانعت در کیش را تخلف آشکار و روشن و پایمال نمودن حق و حقوق ساکنین جزیره ذکر نمود گمرک  کیش را به تمکین در اینخصوص فرا خواند .

اما سوال اصلی این است که چرا گمرک جمهوری اسلامی ایران فقط در مناطق آزادی همانند قشم و کیش اینگونه سختگیرانه برخورد می نماید  و چرا واقعا گمرک جزیره کیش 8 سال است که با یک تفکر اشتباه سالهاست که ممنوعیت تردد با پلاک منطقه آزاد به داخل کشور که بصورت کاملا واضح و روشن در تصویب نامه هیئت وزیران مصوب سال 1393 ذکر شده است  را به تردد پلاک گذر موقت ملی تسری می دهد و این در حالی است که در این تصویب نامه کاکلا واضح کلمه تردد با پلاک منطقه آزاد به داخل کشور ذکر شده و اصلا کلمه ای بنام پلاک گذر موقت در آن ذکر نگردیده است و جالب تر اینکه در مناطق آزاد دیگر همانند اروند ، ارس ، انزلی  آن را به درستی آنرا تشخیص داده و براحتی هم بدون هیچگون دخل و تصرفی سالهاست که اجرا می‌کنند.

مردم جزیره کیش امیدوارند که دستگاه قضایی استان هرمزگان که این روزها با جدیت تمام مشغول دفاع بجای از حق و حقوق از دست رفته ساکنان استان هرمزگان می باشد با ورود جدی به این اجحاف بزرگ و یا طرح این موضوع در شورای تامین استان همانند همان اقدامی که شورای تامین استان خوزستان شجاعانه در دفاع از حق و حقوق  پایمال شده این استان در این‌خصوص نمود، بزودی شاهد گشایشی دیگر از مشکلات متعدد این استان باشیم.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: خروج خودرو موقت گمرک جمهوری اسلامی ایران مناطق آزاد جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اواسط تابستان سال ۱۴۰۲ آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان از سوی هیات وزیران به تصویب رسید. این آیین‌نامه در راستای حمایت از ایثارگران و تسهیل در امر واردات خودرو برای جانبازان محترم تدوین شده بود. با وجود این، بنیاد شهید و امور ایثارگران در بررسی این آیین‌نامه، ایراداتی را در آن تشخیص داد و به همین دلیل، پیشنهاد اصلاح آن را در تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۲ به هیات دولت ارسال کرد.

نهایتا پس از پیگیری‌های مستمر بنیاد شهید و با درک صحیح دولت از نیازها و دغدغه‌های جانبازان سرافراز، در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ اصلاحیه این آیین‌نامه به تصویب هیات وزیران رسید.

مهم‌ترین تغییر در این اصلاحیه، حذف ماده ۲۰ آیین‌نامه قبلی است. ماده ۲۰ پیشین، خرید و فروش خودروهای جانبازان را به مدت ۵ سال ممنوع می‌کرد. این موضوع، نارضایتی بسیاری از جانبازان را به دنبال داشت، چرا که آن‌ها را در استفاده از خودروهای خود محدود می‌کرد.

با حذف ماده ۲۰ جانبازان عزیز پس از واردات خودرو می‌توانند آزادانه نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنند. این اقدام گامی مهم در جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های جانبازان محترم و تسهیل در امور مربوط به خودروهای ایشان تلقی می‌شود.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900301

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!