Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@16:28:22 GMT

شورای شهر مجوز پرداخت حقوق کارکنان را صادر کند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۳۰۱۴

شورای شهر مجوز پرداخت حقوق کارکنان را صادر کند

شهردار بندرعباس گفت: تلاش خواهیم کرد هیچ پروژه‌ای تعطیل یا تأخیر در روند اجرا نداشته باشد، اما شورای اسلام شهر اعتراض‌های کارکنان برای پرداخت نشدن به موقع حقوق و مزایا را باید مد نظر قرار دهد و راهکار افزایش و تخصیص سهم بیشتری از مالیات ارزش افزوده برای هزینه‌های جاری چالش‌ها را کاهش خواهد داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، مهدی نوبانی اظهار کرد: اولویت ما درآمدهای پایدار برای شهرداری بندرعباس است که باید فعال شود و برای برون رفت از مشکلات مالی و اقتصادی همراهی شورای اسلامی شهر تعیین کننده است و قطعاً نتیجه نهایی و اثرات مثبت آن برای کارکنان و شهروندان سریع‌تر محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمک مالیات ارزش افزوده در درآمدهای شهرداری، افزود: در حال حاضر ٦٠درصد از بودجه شهرداری برای هزینه‌های جاری و ٤٠ درصد برای مباحث عمرانی هزینه می‌شود.

شهردار بندرعباس خاطر نشان کرد: تأخیر در پرداخت حقوق باعث نارضایتی در هر سازمانی می‌شود و باید شرایطی فراهم شود که از مالیات ارزش افزوده درصد بالاتری برای پرداخت حقوق معوقه پرسنل در موارد خاص استفاده شود و قطعاً در نهایت روند ٦٠ به ٤٠ هزینه‌های جاری و عمرانی رعایت خواهد شد.

وی با تاکید بر خدمات‌رسانی شبانه روزی نیروهای شهرداری، افزود: نارضایتی کارکنان شهرداری زمینه‌های نارضایتی شهروندان را فراهم می‌کند زیرا در صورتی که تکریم نشوند و حقوق شأن به موقع پرداخت نشود بهره‌وری و فعالیت آنها کاهش پیدا می‌کند، بنابراین باید مقررات در مورد سهم پرداخت حقوق و مزایا از مالیات ارزش افزوده افزایش پیدا کند.

نوبانی تصریح کرد: سهم مالیات ارزش افزوده به صورت ماهیانه در محدوده زمانی یکم تا پانزدهم هر ماه به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود و این درآمد متغیر و فرصتی است تا هم پروژه‌های عمرانی را سر و سامان دهیم هم هزینه‌های جاری خود را مدیریت کنیم و از آنجایی که پرداخت حقوق و بیمه کارکنان هزینه جاری است، باید قوانین و مصوبات شورا در جهت تسهیل و کمک برای دستیابی به یک راه حل اساسی و اثر گذار در شهر و شهرداری باشد.

وی تصریح کرد: در شش ماه گذشته تمام سعی و تلاش ما در حوزه مالی بر اساس پرداخت به موقع حقوق و بیمه بوده و تأخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه به خاطر واریز نشدن ارزش افزوده اسفند ماه ١٤٠٠ می‌باشد که این مساله برای تمام شهرداری‌ها در سراسر کشور یکسان بوده است.

شهردار بندرعباس با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار و فعال کردن کدهای درآمدی پایدار برای شهرداری گفت: تلاش خواهیم کرد هیچ پروژه‌ای تعطیل یا تأخیر در روند اجرای آن ایجاد نشود، اما شورای اسلامی شهر اعتراضات کارکنان برای عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایا را باید مد نظر قرار دهد و راهکار افزایش و تخصیص سهم بیشتری از مالیات ارزش افزوده برای هزینه‌های جاری قطعاً چالش‌های را کاهش خواهد داد.

کد خبر 568942

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداري بندرعباس مهدی نوبانی شهرداری کلانشهر بندر عباس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مالیات ارزش افزوده هزینه های جاری پرداخت حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۳۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب جهانساز صبح شنبه در جلسه با اعضای هیأت مدیره سندیکای چای و چایکاران اظهار کرد: ورود چای سنواتی به بازار در آغاز فصل بهره‌وری به یک معضل تبدیل شده لذا می‌طلبد دولت باید در این خصوص ورود کرده و دغدغه را تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای قیمت گذاری برگ سبز چای درجه یک هر کیلو ۱۸ هزار تومان و درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده است، افزود: خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

جهانساز با تاکید بر اینکه قرارداد با کارخانجات چای برای خرید تضمینی در حال انجام است، ادامه داد: میزان بدهی کارخانجات به چایکاران ۳۱ میلیارد تومان است که موظف هستند تمامی بدهی خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه کارگروهی که در حوزه چای در کشور تشکیل شد، مصوب کرد که چای‌های سنواتی تاریخ گذشته کمپوست شوند، تصریح کرد: چای‌های سنواتی برای انجام مراحل کمپوست باید به کشورهای هند، روسیه و چین صادر شود و اگر به کشورهای دیگر صادر شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه از دولت تقاضا داریم در تأمین نقدینگی به سازمان چای کمک کند، گفت: طی سال جاری خرید تضمینی ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برگ سبز چای در کشور پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6089641

دیگر خبرها

  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر