Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@10:05:25 GMT

خواص ژل رویال برای چاقی صورت + نحوه مصرف برای پوست

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۴۶۹۵

خواص ژل رویال برای چاقی صورت + نحوه مصرف برای پوست

ژل رویال برای چاقی صورت یک ماده کاملا طبیعی است که از ترشح زنبورهای عسل کارگر به دست می آید؛ ژل رویال تولید شده توسط زنبورهای عسل کارگر برای تغذیه ملکه زنبور عسل استفاده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ژل رویال برای چاقی صورت در بسیاری از محصولات آرایشی برای پوست استفاده می شود. بنابراین، کرم های حاوی ژل رویال برای افرادی که پوست خشک دارند بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژل رویال به عنوان یک کرم طبیعی چین و چروک نیز دیده می شود. ژل رویال، یکی از با ارزش ترین مواد طبیعی است که  برای پوست ما بسیار مفید است. ژل رویال که قوام شیری و کرمی دارد مشکل خشکی پوست را از بین می برد. اگر فردی هستید که نمی دانید از ژل رویال چگونه استفاده کنید می توانید از این مقاله استفاده کنید.

ژل رویال چیست؟

ژل رویال برای چاقی صورت یک ماده کاملا طبیعی است که از ترشح زنبورهای عسل کارگر به دست می آید. ژل رویال تولید شده توسط زنبورهای عسل کارگر برای تغذیه ملکه زنبور عسل استفاده می شود. البته محتوای ژل رویال بسته به منطقه ای که زنبورها در آن زندگی می کنند، آب و هوا و پوشش گیاهی آنجا می تواند متفاوت باشد.

نام انگلیسی ژل رویال « Royal Jelly» است. از آنجایی که ژل رویال در رشد و تغذیه ملکه زنبور عسل استفاده می شود می توانیم به اهمیت این ژل پی ببریم. ژل رویال، گرده گل، عسل و موم زنبور عسل حاوی مواد مختلفی هستند. اگرچه همه آنها توسط زنبورهای عسل تولید می شوند، ساختار، محتوا و محدوده استفاده آنها با یکدیگر متفاوت است. پس گرده و ژل رویال یکی نیستند.

ژل رویال حاوی چه چیزهایی است؟

وقتی به محتوای ژل رویال برای چاقی صورت نگاه می کنیم میبینیم که چیزهایی که ژل رویال را بسیار مفید می کند، مواد معدنی، ویتامین و اسید آمینه غنی آن است. مواد معدنی مانند روی، سولفات، پتاسیم، آهن و مس که در بدن انسان بسیار کمیاب هستند، اما کمبود آنها می تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند، ژل رویال را بسیار ارزشمند می کند.

وقتی به اجزای ویتامین نگاه می کنیم، ویتامین هایی که 3 درصد از محتوای آن را تشکیل می دهند، عموماً متعلق به خانواده ویتامین B هستند. محتوای پروتئین غنی آن که دارای نرخ 15 درصد است شامل اسیدهای آمینه مانند بیوتین و فولات است که به ویژه در زیبایی مو و پوست بسیار برجسته هستند. علاوه بر این، ژل رویال که از 60 تا 70 درصد آب تشکیل شده است، می تواند از این طریق تعادل رطوبت بالایی را برای پوست ایجاد کند.

خواص ژل رویال برای پوست

حالا به فواید ژل رویال برای چاقی صورت می رسیم که یکی از سوالات متداول برای ما این است که ژل رویال چه فایده ای دارد؟ ژل رویال خشکی پوست را از بین می برد و صورت را مرطوب تر نشان می دهد. همچنین کرم های حاوی ژل رویال پوست را تغذیه کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می کند.

بنابراین، پوست خشک نمی شود و چین و چروک های سریع ایجاد نمی شوند. به همین دلیل ژل رویال در کرم های ضد پیری نیز یافت می شود. افرادی که دارای آکنه و پوست مستعد آکنه هستند نیز می توانند از مزایای ژل رویال بهره مند شوند.

مواد ارزشمند موجود در ژل رویال، مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین می کند و به کاهش جوش های آکنه روی پوست کمک می کند.

آیا ژل رویال  برای صورت مفید است؟

با تحقیقات انجام شده، ژل رویال برای چاقی صورت و پوست بسیار مفید است. مصرف ژل رویال برای از بین بردن لکه های سیاه و آکنه روی صورت به خصوص روی پوست کاملا ضروری است. اگر ژل رویال به طور منظم مصرف شود، منافذ پوست سالم تر می شوند. انواع لکه های روی صورت نیز با ژل رویال از بین می رود.

نحوه مصرف ژل رویال برای چاقی صورت

ژل رویال برای چاقی صورت به جای استفاده مستقیم روی پوست، با مخلوط کردن سایر مواد، روی پوست مالیده می شود. دلیل این امر این است که وقتی اجزای آن با سایر مواد ترکیب شود، می تواند هویت مفیدتری به خود بگیرد. به این ترتیب می تواند مواد مورد نیاز پوست را همراه با یک فرمول ارائه کند و میزان واکنش های آلرژیک را به حداقل برساند.

روش استفاده از ژل رویال با مواد مختلف ممکن است با توجه به شکل آن متفاوت باشد. به عنوان مثال، وقتی در فرمولاسیون کرم دور چشم، قرار می گیرد می توان آن را دو بار در روز صبح و عصر استفاده کرد، در حالی که در کرم های شب روی صورت استفاده می شود و انتظار می رود که در تمام پوست صورت نفوذ کند. ژل رویال برای چاقی صورت به صورت کرم و ماسک در بسیاری از داروخانه ها به فروش می رسد.

ژل رویال برای چاقی صورت که جایگاه مهمی در این فرآیند دارد، مایع خامه‌ای است که توسط زنبورهای کارگر برای تغذیه و رشد ملکه زنبور عسل ترشح می‌شود. اگرچه این ترشح که کمی محلول است، با توجه به اقلیم و انواع جغرافیایی متفاوت است، اما به دلیل اینکه برای ملکه زنبور عسل تولید می شود، دارای میزان تغذیه بالا و ترکیبات غنی است.

از این نظر، تصور می شود که فواید زیادی دارد. استفاده از ژل رویال که خاصیت ترمیم کنندگی و زیبایی روی پوست دارد، استفاده مستقیم روی صورت، روش صحیحی نیست. به دلیل ماهیت اسیدی و هویت آلرژیک آن، می تواند باعث حساس شدن، قرمز شدن یا واکنش پوست شود. بنابراین، ژل رویال به طور کلی در سرم ها، ماسک ها یا کرم های مراقبت از صورت استفاده می شود.

فواید ژل رویال برای پوست چیست؟

از آنجایی که ژل رویال برای چاقی صورت دارای اثر آنتی اکسیدانی است، می تواند به پیشگیری و درمان بیماری هایی مانند آکنه، قارچ و پسوریازیس که به دلیل وجود میکروارگانیسم های روی پوست رخ می دهد، کمک کند. می تواند شکل گیری علائم پیری مانند چین و چروک، لکه های پوستی و رنگ پریده را کاهش دهد. می تواند از بهبود سریعتر و ترمیم زخم های روی پوست پشتیبانی کند. می تواند در رفع تورم روی پوست موثر باشد. با کمک به حفظ تعادل رطوبت لایه پوست، می تواند بثورات پوستی را کاهش داده و درخشندگی را حفظ کند. به لطف اجزای خاص در ساختار خود، می تواند در برابر برخی از اشعه های مضر خورشید حالت محافظتی از خود نشان دهد. از کجا ژل رویال تهیه کنیم؟

اکثر ژل رویال های موجود در بازار تقلبی هستند و کمتر افرادی هستند که ژل رویال کاملا خالص ارائه می کنند، البته در این بین، زنبورداران صادقی هستند که محصول طبیعی برداشت می کنند و به دست مشتری نهایی می رسانند. شما می توانید برای تهیه ژل رویال طبیعی و خالص با فروشگاه آنلاین آهوتا تماس بگیرید و آن را تهیه کنید.

نحوه مصرف

پوست معمولی: شما فقط باید نصف تا یک قاشق چای‌ خوری ژل رویال را مستقیماً روی صورت خود اعمال کنید. سپس آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به آرامی ماساژ دهید تا مواد مغذی موجود، در پوست جذب شود. بعد از آن صورت خود را با آب گرم بشویید.

پوست چرب: شما باید از یک برش لیمو استفاده کنید، به آرامی روی صورت ماساژ دهید و قبل از استفاده از ژل رویال با آب گرم بشویید.

پوست حساس: یک قطعه گوجه فرنگی را برای چند دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید، با آب گرم بشویید و سپس به آرامی پوست صورت را با ژل رویال ماساژ دهید.

منابع:

https://www.healthline.com/nutrition/royal-jelly

https://ahoota.com/product/royal-jelly/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استفاده می شود ملکه زنبور عسل ژل رویال ژل رویال ژل رویال ماساژ دهید بسیار مفید برای پوست روی صورت روی پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت

ویتامین B12 در گوشت قرمز، محصولات لبنی و مکمل های مختلف برای عملکرد بهتر مغز و جلوگیری از کم خونی وجود دارد و همچنین می تواند آلوده کننده های پوستی، باکتری ها و التهاباتی مثل جوش ها را از بین ببرد و باعث تغییر در فعالیت باکتری هایی می شود که روی سطح پوست ایجاد خواهند شد. 

همانطور که می دانید آکنه ها فقط مخصوص جوانان و نوجوانان نیستند. در حقیقت بیشتر ما در برهه ای از زندگی با آن درگیر می شویم. تخمین زده شده است که 80 درصد از مردم دنیا بین سنین 11 تا 30 سال ، با این آکنه ها مواجه می شوند.

بدترین قسمت قضیه اینجاست که بسیاری از افراد در دهه 40 و 50 زندگی می کنند، هنوز هم با آکنه ها درگیر هستند. از آن جایی که این آکنه ها کاملاً طبیعی هستند اما افراد اصلاً دوست ندارند که آن ها را تحمل کنند و همچنین دانشمندان نیز هنوز نمی دانند که علت اصلی ایجاد آکنه چیست و چگونه می توان از آن پیشگیری کرده و یا آن را درمان کرد.

به گزارش نمناک، طبق مطالعاتی که نتایج آن را در این بخش می خوانید مشخص شد که اثر التهابی ویتامین B12 بر روی همه افراد مشابه و به یک میزان نیست و بلکه حتی ممکن است برای برخی افراد موجب رفع آکنه نشود.

ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت 

هویینگ لی یک مولکول شناس در دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا همراه با تیمش تصمیم گرفتند که روی سطح بالای ویتامین B12 تمرکز کنند و تحقیقات خود را بر مبنای تجربیات شش دهه گذشته قراردادند و مواردی را در این شش دهه مورد بررسی قرار دادند.

تقریباً تعداد زیادی از افرادی که ویتامین B12 مصرف می کردند، با آکنه روبه رو بودند . اولین چیزی که به تشخیصش پرداختند، بررسی راه عبوری مولکول هایی بود که ویتامین B12 در پوست تولید می کردند و باعث ایجاد آکنه می شدند.

سپس این راه های عبوری مولکولی را بین افرادی که پوست سالم داشتند و افرادی که مستعد آکنه بودند، مقایسه کردند . آن ها به این نتیجه دست یافتند که ترکیب های زیستی ویتامین B12 در افرادی که مستعد آکنه هستند، نمی تواند تنظیمات خوبی را در مسیر عبور این مولکول ها فراهم کند اما افراد با پوست سالم به خوبی از پس این کار بر می آیند .

در مرحله بعد تصمیم گرفتند که روی تاثیر افزایش مصرف ویتامین B12 از منابع بیرونی بر روی سطح ویتامین B12 تولید شده در باکتری پوست تحقیق کنند. آن ها 10 نفر داوطلب با پوست سالم برای این تحقیق را انتخاب کردند و خواستند که تزریق ویتامین B12 را انجام دهند.

 در این آزمایش ، جنیفر عبسی گزارش کرد که محققان به اثبات رساندند که مکمل B12، مسیر عبور مولکول هایی که درگیر ترکیب سازی ویتامین هستند را سرکوب می کند. در حقیقت این ژن ها در افرادی که آکنه بیشتری دارند ، کمتر یافت می شود و بنابراین به نتیجه رسیدند که مصرف بالای ویتامین B12 می تواند باعث افزایش باکتری در پوست شود و تولید مولکول های مقابله گر را کاهش دهد و نا تعادلی را در پوست ایجاد کند که باعث ایجاد آکنه خواهد شد. 

طبق مطالعاتی که در مجله های علمی چاپ شده است، یکی از شرکت کننده ها توانست بعد از گذشت یک هفته از تزریق ویتامین B12 با ناپدید شدن آکنه ها روبرو شود.

زمانی که هویینگ لی و تیم او به آزمایش ژن های ایجاد کننده مسیر عبوری مولکولی در این فرد پرداختند، به این نتیجه رسیدند که افراد دیگر هم چهارده روز بعد از تزریق با از بین رفتن آکنه هایشان مواجه شدند. این تیم تمام ژن ها را در آزمایشگاه ها مورد بررسی قرار دادند. 

باکتری ها از طریق تولید ترکیباتی به نام پورفیرین پاسخ می دهند که باعث افزایش انواع التهاب می شود و ظاهر آکنه را بدتر خواهد کرد.

خانم لی گفت:

جالب اینجاست به این نتیجه رسیدیم که ارتباط پنهانی بین ویتامین B12 و تولید باکتری توسط پوست وجود دارد اما قبل از این که تصمیم به کنار گذاشتن مکمل ها و هر ماده غذایی که سرشار از ویتامین B12 می باشد ، مثل ماهی، گوشت قرمز، تخم مرغ و غیره بگیرید ، باید به یاد داشته باشید که این تحقیق در وسعت کمی انجام شده و هنوز اثباتی برای این قضیه وجود ندارد.

در آخر علاوه بر رعایت تمام نکات بالا، برای کاهش اکنه می توانید چندین نکته را در نظر بگیرید.

عبارتند از :  قرار نگرفتن مداوم در برابر نور خورشید  استفاده از کرم ضد آفتاب  کاهش استرس و اضطراب  خودداری از غذاهای چرب  کاهش مصرف قند و شکر کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟