Web Analytics Made Easy - Statcounter

تدام خشونت های مرگبار مسلحانه در آمریکا، پلیس این کشور اعلام کرد که بر اثر تیراندازی در یک مهمانی در شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا دستکم دو نوجوان کشته و ۹ نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش  ایران آنلاین به نقل از ایرنا/ پلیس پیتسبورگ اعلام کرد این تیراندازی در ساعت ۱۲:۳۰ بامداد یکشنبه به وقت محلی در یک منزل اجاره ای و در طول یک مهمانی شبانه با حضور بیش از ۲۰۰ نفر که اکثر آنها نوجوان بودند،  اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس افزود حداقل ۱۱ نفر به دلیل جراحت ناشی از تیراندازی در بیمارستان بستری شدند که دو نفر در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

به گفته پلیس، تعدادی دیگر هنگام فرار از ساختمان مجروح شده‌اند. دو نفر هنگام بیرون پریدن از پنجره ساختمان دچار شکستگی استخوان شدند.

پلیس پیتسبورگ اضافه کرد در داخل این ساختمان حداقل ۵۰ گلوله و در خارج از آن نیز چندین گلوله شلیک شده است و افسران پلیس توانسته اند پوکه های گلوله ها را در صحنه حادثه کشف کنند.

پلیس تاکنون هیچ اطلاعاتی از مظنونان منتشر نکرده است.

عصر شنبه به وقت محلی نیز بر اثر تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر کلمبیا در ایالت کارولینای جنوبی، دستکم ۱۲ نفر زخمی شدند.

۲۳ فروردین ماه نیز بر اثر تیراندازی مرگبار در ایستگاه متروی بروکلین، ۲۹ زخمی شدند که ۱۰ نفر از آنها مورد اصابت مستقیم گلوله قرار گرفتند.

علاوه بر این، تراژدی قتل سیاهپوستان به دست پلیس آمریکا همچنان ادامه دارد و بر اساس تازه ترین ویدئوی منتشر شده، این بار جوان ۲۶ ساله آفریقایی تباری در ایالت میشیگان آمریکا به دست پلیس کشته شده است.

به گزارش شبکه سی بی اس نیوز آمریکا، پدر پاتریک لیویا شهروند ۲۶ ساله آفریقایی - آمریکایی که توسط پلیس آمریکا به خاطر نقض قوانین ترافیکی کشته شد، گفت: پلیس فرزندم را مانند حیوان کشت.

با گذشت یکسال از ریاست جمهوری جو بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین المللی که گریبانگیر دولت او است، کارشناسان آمریکایی از افزایش لجام گسیخته خشونت‌های مسلحانه و مرگبار بعنوان یکی از معضلات داخلی در این کشور سخن می‌گویند و اذعان دارند که این دست خشونت‌ها در آمریکا از کنترل خارج شده است.

وقوع این تیراندازی در حالی است که فشارها بر دولت آمریکا جهت مقابله با خشونت های مسلحانه و قتل با سلاح گرم در این کشور، سرانجام جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده را روز گذشته وادار کرد تولید سلاح های ثبت نشده در این کشور را ممنوع اعلام کند.

اسلحه های ثبت نشده به صورت خصوصی در آمریکا تولید می شوند و در پایگاه های دولتی ثبت نشده یا شماره سریال ندارند.

قانون جدید، کیت‌های موسوم به "بخرید، بسازید و شلیک کنید" را ممنوع می کند. افراد می‌توانند بدون بررسی سوابق این کیت ها را به صورت اینترنتی یا در فروشگاه ها در آمریکا خریداری کنند.

به گفته مقامات ارشد دولتی امریکا، کسانی که این کیت ها را خریداری می کنند می توانند ظرف ۳۰ دقیقه یک سلاح بسازند.

قانون جدید تصریح می‌کند که چنین کیت‌هایی طبق قانون کنترل اسلحه به عنوان "سلاح‌های گرم" شناسایی می شوند و در نتیجه، تولیدکنندگان تجاری آن‌ها باید مجوز داشته باشند، شماره سریال‌ بر روی آنها درج کنند و سوابق خریدار را قبل از فروش این کیتها بررسی کنند.

بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

این گروه غیردولتی  گزارش داد که در سال ۲۰۲۱، ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم بدون احتساب خودکشی با اسلحه، در آمریکا ثبت شده است.

این گروه گزارش داد که موارد خشونت مسلحانه در آمریکا در سال ۲۰۲۱ شامل ۶۹۳ مورد تیراندازی دسته جمعی است که  ۷۰۲ کشته و بیش از ۲۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

شمار دقیق سلاح‌هایی که دراختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند

/انتهای پیام

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بر اثر تیراندازی ثبت نشده خشونت ها سلاح ها کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند

سرهنگ علیرضا دلیری گفت: در پی اعلام چند مورد تیراندازی به سمت شهروندان ایرانشهری در محلات این شهرستان، بررسی موضوعات به صورت ویژه در دستورکار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با حضور مأموران انتظامی در صحنه و اقدامات اطلاعاتی به عمل آمده مشخص شد، سرنشینان ۲ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و یک دستگاه خودرو پژو پارس با سلاح کلاش و کلت کمری به سمت یکی از شهروندان تیراندازی که موجب مجروحیت یک نفر شده و عاملان شرارت از محل متواری شدند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور دستگیری عاملان این جرم، با انجام کار دقیق پلیسی هشت نفر از متهمان شناسایی و طی سه عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات در خصوص کشف سلاح‌های به کار رفته در این تیراندازی‌ها همچنان در دستور کار پلیس است، افزود: متهمان به بزه انتسابی اعتراف کرده و انگیزه خود را اختلافات قبلی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل